My Friend Pedro - Release datum

Spelutvecklare
My Friend Pedro - Release datum

Hejsan svejsan FZ!

Efter fyra och ett halvt års slit är My Friend Pedro äntligen klart och redo för att släppas. För att förgylla tillfället är här en sprillans ny trailer. Spana in, vettja!

Spelet släpps på Nintendo Switch och PC den 20:e Juni. Mer info hittas här: www.myfriendpedro.com

Medlem
Skrivet av deadtoast:

Hejsan svejsan FZ!

Efter fyra och ett halvt års slit är My Friend Pedro äntligen klart och redo för att släppas. För att förgylla tillfället är här en sprillans ny trailer. Spana in, vettja!

https://youtu.be/q-AsYZCdpts

Spelet släpps på Nintendo Switch och PC den 20:e Juni. Mer info hittas här: www.myfriendpedro.com

Är det du som utvecklar det?! Vad häftigt har spelet på min Steam wishlist, ska bli kul att spela det

Spelutvecklare

@Rackaren: Yes box Bortsett från musiken så har det varit ett solo-projekt. Kul att du är taggad!

Medlem

Ser riktigt ballt ut !

Skägg.
10 Chambers

Det här ska jag njutspela! Det enda jag är rädd för att det inte ska se lika coolt ut när man själv hoppas omkring.


signatur
Spelutvecklare
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av deadtoast:

Och som jag ska öva! Kunde köra om rum i Max Payne bara för att göra det snyggare.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Samma! Vissa spel har den där sandlådeaspekten där det är svinkul att köra om och om bara för att göra olika saker / uppnå perfektion i sitt mördande.

Medlem

Inga planer på att släppa det till playstation eftervart? Utöver det så ser spelet väldigt kul ut! Imponerande att du fixat själv också, bra jobbat!

Medlem

Visst är det det här spelet som visades upp på Devolvers E3 konferens förra året? Jag vill iaf minnas att det var det här spelet, ser intressant ut, helt klart ett spel jag kommer hålla ögonen på.

Edit: Kollade klart hela trailern, Devolver loggan är där, bananen med, japp jag är rätt säker på att det är det här spelet=).

Spelutvecklare

@Carl Johansson-Sundelius: Perfekt! Är taggad över att du är taggad på spelet. Hoppas det smakar!

@Laddemannen: Tack, tack För tillfället blir det PC och Switch som gäller (bara det tog en hel del jobb för att få det att funka). Men lite beroende på hur det går nu efter release så hade det klart varit kul att se det på så många platformar som möjligt i framtiden

@PcGamer: Jo men visst är det så

Medlem

Alltså det här spelet ser så sjukt kul ut! Har sett fram emot detta länge. Kul att det kommer så snart. Blir köp direkt! Lycka till med releasen!

Medlem

Ett stort lycka till mannen. Jag lirar väldigt sällan indie spel utan föredrar stora 3D titlar av AA och AAA, men detta ser riktigt häftigt ut måste jag säga. Jag tror du kommer göra succe.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och som jag ska öva! Kunde köra om rum i Max Payne bara för att göra det snyggare.

Haha, vad bra då är jag inte ensam om det. Gjorde så i Max Payne 2 femtioelva tusen gånger. Minst..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Alltid kul med spelutvecklare här på fz

Ska prova spelet så fort det släpps.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Man får gratulera, starkt jobbat!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Får lite Shadow Complex vibbar blandat med Hotline Miami. Me like. Och köpt!

Medlem
Skrivet av deadtoast:

@Carl Johansson-Sundelius: Perfekt! Är taggad över att du är taggad på spelet. Hoppas det smakar!

@Laddemannen: Tack, tack För tillfället blir det PC och Switch som gäller (bara det tog en hel del jobb för att få det att funka). Men lite beroende på hur det går nu efter release så hade det klart varit kul att se det på så många platformar som möjligt i framtiden

@PcGamer: Jo men visst är det så

Kommer du även att släppa det fysiskt till Switch?

Spelutvecklare

Era ord värmer hjärtat. Tack så mycket

@ghosts: Fysiskt släpp hade varit ballt! Men just nu finns det inga konkreta planer på det. Får nog se lite hur saker och ting artar sig efter släpp

Medlem

En faktor till att jag inte är villig att betala lika mycket på Steam för ett spel som jag är från GoG är att spelen har DRM. Dels för att jag inte äger det på samma sätt men även för att man varenda gång man ska spela ett Steam spel behöver köra det via kliententen.

Finnns det några planer på att släppa det på GoG?

Medlem

Ser riktigt fräckt ut. Blir till att köpa och lira igenom helt klart!


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Haft koll på detta länge och va kul att det snart är här! Givet köp! Va kul att både detta och Hotline Miami är svenskt! Jag är enormt avundsjuk på dig som lyckats göra ett spel själv, skulle jag också vilja göra men duger inte till det
Spelet verkar toppen och musiken lät grym också, grattis och jag hoppas spelet säljer bra!
Som någon annan sa, kul med spelutveckkare i fz forumet 👍😁

Medlem

Ser ut som det Matrix sidescroller jag aldrig fick, kommer förmodligen ge dig mina pengar

Spelutvecklare

@PcGamer: Spelet kommer släppas på GOG, men även om man köper spelet genom Steam så går det att spela utan att Steam-klienten ligger igång. Fast för att leaderboards och achievements ska fungera så krävs det att klienten till Steam eller GOG-Galaxy körs.

@[NiS]StarCroW: Kul att du gillar! Tack tack

@Raahzel: Hehe, det är skoj att göra spel! Det tar sin lilla tid och det kan vara lite extra klurigt i början, men med lite vilja och rätt motivation är allt möjligt

@Nemezis: Matrix <3 Uppskattar hjärtligt dina pengar om du väljer att spendera dem på spelet haha

Medlem

Många saker som fick mig att lägga detta spelet på minnet (och wishlist)! Ett av få spel som under E3 fick mig att vilja köpa det direkt vid releasen utan att vänta på prissänkning. Att du utvecklar detta själv så undrar man ju hur jäkla mycket slit och sömnlösa nätter det blivit? Fysiken och hur omgivningen reagerar på dina kulor och sånt känns som något det lagts tid på, ser beroendeframkallandes kul ut att döma av trailern 😁

Medlem
Medlem

Eh...
eh....
Jag brukar inte ens vilja se färdigt sådana här trailers men...
Take my money och ge mig spelet, tack!

------

Sådär, nu är det köpt!
Bara att vänta nu <3


signatur

Halo kompis!

Medlem

Detta såg riktigt bra ut. Hoppas verkligen det slår igenom stort som man får uppleva det på ps4 med.

Ser riktigt skoj ut. Kommer ge dig mina pengar sen när det släpps till PS4an

Medlem

Härligt, jag och flickvännen har verkligen sett farm emot detta spel sen vi såg första trailern. Ska bli riktigt roligt att testa det senare denna månad!

Medlem

@deadtoast: Har haft koll på detta sedan det visades på E3. Jag blir bara lite ledsen att det inte släpps på PS4, men jag är rätt så säker på att detta spel kommer göra succé och då kanske chansen att det släpps till just PS4 större?

stort jävla lycka till! det ser så sjukt häftigt och underhållande, och det är utvecklat av BARA dig! sjukt imponerad


signatur

"De e inte lätt när det är svårt, men skönt när det går"

12
Skriv svar