18:00 avslöjas Stadia-datum – prislapp och spel har redan läckt

Robot
18:00 avslöjas Stadia-datum – prislapp och spel har redan läckt

Du kan prenumerera på tjänsten, och köpa spel individuellt.

#e3, #google, #google-stadia, #stadia


Medlem

Jag tror vi får vänta till PC Gaming show på Söndag för Baldur's Gate avtäckningen. Men jag har inget emot att bli överraskad heller

Medlem

Haha tänk om det visar sig att Baldur's gate 3 är Stadia exklusivt, the salt will be legendary.

Medlem

Kanske ett releasedatum för doom eternal?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Gratismodellen låter trevligt för casual gaming i sovrummet

Medlem
Skrivet av kaealy:

Haha tänk om det visar sig att Baldur's gate 3 är Stadia exklusivt, the salt will be legendary.

Ja då kommer alla anti Epic människor här på FZ bajsa på sig av vrede. Jag smygpoppar popcorn.

Medlem

"Moment of calm before the storm. Good morning from LA."
https://twitter.com/LarAtLarian/status/1136649589455540225

ok, Larian's avtäckning är nog på Stadia eventet iaf....

Medlem
Skrivet av kaealy:

Haha tänk om det visar sig att Baldur's gate 3 är Stadia exklusivt, the salt will be legendary.

Gör väl inte så mycket, du behöver ju inte köpa något extra för att fortsätta spela spelet på PC eller vad man nu vill spela på för format. Se det positivt du kommer kunna spela det vart och hur du vill.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Haha tänk om det visar sig att Baldur's gate 3 är Stadia exklusivt, the salt will be legendary.

Skrivet av MuminPappan:

Gör väl inte så mycket, du behöver ju inte köpa något extra för att fortsätta spela spelet på PC eller vad man nu vill spela på för format. Se det positivt du kommer kunna spela det vart och hur du vill.

Intressant tanke, men ser inte hur det skulle vara möjligt då Stadia ska lanseras på regionbasis. Några först och sen fler efter hand.

Medlem

Där kom den, Baldurs Gate 3.

Grattis till alla som är fans av serien, aldrig spelat dom själv.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Google kan inte ens hålla streamen fungerande, så streama spek i 4k är ju ganska långt borta känns det som.

Medlem

Spela på vad som helst, visst. Men, jag hade fan hellre köpt en helt egen konsoll bara för Baldur's Gate 3 än att vara tvungen att vara uppkopplad hela tiden.

Medlem
Skrivet av Devan:

Google kan inte ens hålla streamen fungerande, så streama spek i 4k är ju ganska långt borta känns det som.

Och ändå är det de som äger youtube. Ingen mening att kolla på en stream som inte funkar, bara störande.

Medlem
Skrivet av Devan:

Google kan inte ens hålla streamen fungerande, så streama spek i 4k är ju ganska långt borta känns det som.

Tycker detta verkar ganska värdelöst. Samma snack som EA m.m. också.

Medlem

Räkna med att man kommer kunna spela Skyrim på mobilen sen


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

De sa på streamen att man inte behöver någon prenumeration för att spela. Bara köpa spelen. Detta kallades då Stadia base. När man kollar på FAQ:en på sidan står det dock att man behöver antingen Founder's edition eller Buddy pass.

Medlem

Hehe, "Faster than your eyes communicate to your brain" - Ehm... Ok, nog för att jag är lite picky men vem lät det där komma in i scriptet?

Hurusom så hoppas jag de lyckas! Det vore riktigt nice med en netflix-baserad typ av tjänst där man kan lira spel på detta sättet och utan lagg mellan ögonen och hjärnan *suck igen... :)*.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Witchfinder:

De sa på streamen att man inte behöver någon prenumeration för att spela. Bara köpa spelen. Detta kallades då Stadia base. När man kollar på FAQ:en på sidan står det dock att man behöver antingen Founder's edition eller Buddy pass.

Annars 99 kr i mån om man bara vill streama. Sparar en slant där!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Annars 99 kr i mån om man bara vill streama. Sparar en slant där!

Hm. Med streama antar jag att du menar spela spelen? Men om man inte behöver någon prenumeration så hade man ju också kunnat tjäna de 99 kronorna i månaden?

Medlem

Förbokat founders edition. Check!

Medlem
Fragtjuv
Skrivet av robbis:

Förbokat founders edition. Check!

Samma här.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Det var lite ironiskt att man marknadsför en streamingtjänst med den (för mig i alla fall) sämst fungerande stream jag upplevt på flera år.

DDoS-attack?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Witchfinder:

Hm. Med streama antar jag att du menar spela spelen? Men om man inte behöver någon prenumeration så hade man ju också kunnat tjäna de 99 kronorna i månaden?

Jag kan ju ha förstått det fel, men det lät lite som att det skulle fungera som Netflix eller Spotify. Du behöver ingen av deras egen hårdvare utan kan bara betala för Stadia Pro och streama de spel du vill spela, eller så köper du ett spel och bara streamar det och då är det "ditt", utan att betala något i månaden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det var lite ironiskt att man marknadsför en streamingtjänst med den (för mig i alla fall) sämst fungerande stream jag upplevt på flera år.

DDoS-attack?

Hade inga problem här.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag kan ju ha förstått det fel, men det lät lite som att det skulle fungera som Netflix eller Spotify. Du behöver ingen av deras egen hårdvare utan kan bara betala för Stadia Pro och streama de spel du vill spela, eller så köper du ett spel och bara streamar det och då är det "ditt", utan att betala något i månaden.

Aha, jag förstod aldrig att man kunde spela valfria spel med pro. Jag trodde bara det var några små fördelar här och var men att man var tvungen att köpa spelen, men det kanske inte var så då!

Men i och med att BG3 kommer som vanligt pc-spel så är ju allt lugnt

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag kan ju ha förstått det fel, men det lät lite som att det skulle fungera som Netflix eller Spotify. Du behöver ingen av deras egen hårdvare utan kan bara betala för Stadia Pro och streama de spel du vill spela, eller så köper du ett spel och bara streamar det och då är det "ditt", utan att betala något i månaden.

Så förstod jag det också. Antingen prenumererar du och får streama alla spel de har på tjänsten a la Netflix. Eller så köper du enstaka spel och streamar endast det spelet när du vill, ungefär som när du köper film av iTunes. Oavsett vilket du väljer så funkar det på samma hårdvara.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Witchfinder:

Aha, jag förstod aldrig att man kunde spela valfria spel med pro. Jag trodde bara det var några små fördelar här och var men att man var tvungen att köpa spelen, men det kanske inte var så då!

Men i och med att BG3 kommer som vanligt pc-spel så är ju allt lugnt

Skrivet av RaXha:

Så förstod jag det också. Antingen prenumererar du och får streama alla spel de har på tjänsten a la Netflix. Eller så köper du enstaka spel och streamar endast det spelet när du vill, ungefär som när du köper film av iTunes. Oavsett vilket du väljer så funkar det på samma hårdvara.

Jason Schreier får det låta som att vissa spel följer med 99kr/m modellen och vissa måste köpas. Kan ju vara så att nya spel måste köpas och läggs till i biblioteket senare.

https://twitter.com/jasonschreier/status/1136615686808190976


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En annan som inte är så haj på det här med bandbreddshastigheter, om jag har fiber 100/10 innebär det då att jag har 12,5 Mbps bandbredd och alltså kan köra Stadia i strax över 720p/60 fps?

I så fall känns det ju som att man som minst behöver skaffa sig 200/xx för att kunna lira i alla fall 1080p/60 fps?

Eller har jag snurrat ihop det totalt?

Moderator | Testpilot
Skrivet av RogerAndOut:

En annan som inte är så haj på det här med bandbreddshastigheter, om jag har fiber 100/10 innebär det då att jag har 12,5 Mbps bandbredd och alltså kan köra Stadia i strax över 720p/60 fps?

I så fall känns det ju som att man som minst behöver skaffa sig 200/xx för att kunna lira i alla fall 1080p/60 fps?

Eller har jag snurrat ihop det totalt?

Du har snurrat ihop det på något sätt jag inte förstår hur. Har du 100/10 så har du 100/10 och kan lira det i 4K 60 fps. Det du behöver för att kunna spela i den kvalitén är enligt google 35Mbit/s.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar