Spikat! Pokémon Sword och Shield släpps i november – se matig Nintendo Direct

Robot
Spikat! Pokémon Sword och Shield släpps i november – se matig Nintendo Direct

Dessutom: raids skräddarsydda för co-op-spelande.

#e3, #nintendo, #pokémon, #pokémon-sword-shield


Moderator | Testpilot

4 player raids! Lets go, Pikachu!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Ser fram emot det! Kul att spela ett mainline Pokemon till switch! Wild Area ser tuff ut!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Äntligen, jag har väntat på ett mainspel till den stationära länge nog.
Ska bli kul, har ju inte spelat pokemon sedan tror det var Ruby/Sapphire och sett lite av Diamond/Pearl.

Kontot avslutas

Ja, Nintendo Switch är ju det närmaste bärbara man kan komma efter Nintendo 3DS, så ska man vara petiga så skriver alla spel historia som kommer till Nintendo Switch.
Första gången de kommer till en hybrid


signatur

ゼルダの城

Medlem

Irriterar mig bara på dessa nya superkrafter som dyker upp, mega-evolutions, z-moves och nu den här nya..

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Irriterar mig bara på dessa nya superkrafter som dyker upp, mega-evolutions, z-moves och nu den här nya..

Dynamaxing

Kontot avslutas
Skrivet av Rasmous:

Irriterar mig bara på dessa nya superkrafter som dyker upp, mega-evolutions, z-moves och nu den här nya..

Jag håller med. Det blir lite för mycket för mig att hålla reda på.
Tyckte det blev jobbigt innan när det blev lite för många olika Pokémon att hålla reda på, men med de nya super krafterna så har jag noll koll nu för tiden.
Det är bara kul att se hur det utvecklar sig från generation till generation.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag håller med. Det blir lite för mycket för mig att hålla reda på.
Tyckte det blev jobbigt innan när det blev lite för många olika Pokémon att hålla reda på, men med de nya super krafterna så har jag noll koll nu för tiden.
Det är bara kul att se hur det utvecklar sig från generation till generation.

Det är inte svårt alls att komma in dessa mechanics och enligt mig blir spelen extremt mycket bättre i competative pga dem.
Z-moves är bara ett item som gör att en pokemon får ett femte move som endast kan användas en gång per match. Tex har du ett water move och sen sätter du en z-water på den Pokémonen och då kommer du kunna dra en super water attack en gång under en match.
Mega-evolve är liknande att du sätter en item på en viss Pokémon vilket gör att den utvecklas under fighten. Den har samma moves men kan få ny typing. Tex Gyarados som är water/flying blir istället water/dark. Bara en mega-evolve går att ha i sitt party.
Det tog mig seriöst EN match i nya gen för att lära mig detta så det är verkligen inte svårt. Pokémon spelen är gjorda för en ung publik så det ska inte vara svårt att lära sig mechanicsen. Det svåra är väl att veta när det är som bäst att använda dem mechanicsen men det är mest i competative battles som djupare strategi krävs.
Har tyvärr inte spelat de nya spelen utan bara lirat online competative vilket är riktigt kul. Påminner lite om ett kortspel.
Går att lira online battles gratis på Pokemonshowdown och communityn är ganska stor.

Kontot avslutas
Skrivet av 1337Figaro:

Det är inte svårt alls att komma in dessa mechanics och enligt mig blir spelen extremt mycket bättre i competative pga dem.
(...)
Det tog mig seriöst EN match i nya gen för att lära mig detta så det är verkligen inte svårt. Pokémon spelen är gjorda för en ung publik så det ska inte vara svårt att lära sig mechanicsen.
(...)
Går att lira online battles gratis på Pokemonshowdown och communityn är ganska stor.

Gjort för en yngre publik, en match att lära sig, mycket bättre...
Nu känner jag mig gammal igen, dags för farbror Emuell att hämta käppen och min gamla hedliga GameBoy med de första generationerna Pokémon


signatur

ゼルダの城

Medlem

@ZeldasCastle: Vad jag menar med att det är gjort för en yngre publik är främst att Pokémon spelen är i sin grund väldigt simpla. Det betyder dock inte att dem inte är roliga för äldre personer. Det kanske är fel att döma ett spel som gjort för yngre pga simpliciteten men har alltid tyckt att Pokémon känns mer inriktat mot yngre. Älskade Pokémon som kid och lirade väldigt mycket Pokémon silver och ruby när jag var yngre.

Idag är jag inte superförtjust i själva spelen men tycker det är väldigt kul att möta andra spelare i battles. Battlesen är ganska djupa när det då krävs mer strategi. Du måste bygga ett lag med speciella typings och moves och använda dig av rätt items. Man måste även vara duktig på att förutspå vad motståndaren ska göra. Som sagt så påminner det väldigt mycket om ett kortspel som Hearthstone tex. Att bygga sitt party känns som att bygga en kortlek i HS. Det kan däremot ta tid att komma in i och det är ganska så mycket RNG men tycker det är skoj ändå :).

Kontot avslutas

@1337Figaro:
Okej, jag tror att jag förstår.
Det du beskriver med att det kräver mer strategi, det är nog mer det som gör att jag känner mer avsmak från spelen. Är nog inte så strategisk i spel.
Brukar oftast fastna mer för storyn i spelen. Mina favorit generationer är de fyra första, men det är också de som tidsenligt med varandra passar väldigt bra ihop. Tänkte eftersom generation 3 utspelar sig samtidigt med första och fjärde utspelar sig samtidigt med andra som i sin tur utspelar sig bara några år efter den första och tredje generationen så att man får höra talas om händelserna från första, ja, du förstår vad jag menar...

Sun och Moon har jag aldrig spelat så där kan jag inte säga något, X och Y gillade jag inte men jag tyckte att Ruby och Sapphire remaken var väldigt bra, bara att tidshålen som gör så att man kan träffa på och fånga alla legendariska Pokémon blev lite för mycket och uttjatade tråkigt i längden, men jag såg ändå till att fånga alla legendariska Pokémon.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar