Inför E3 – Microsoft kan äga mässan med Xbox, Cyberpunk, Fable m.m.

Robot
Inför E3 – Microsoft kan äga mässan med Xbox, Cyberpunk, Fable m.m.

Årets Microsoft-show har enorm potential, men den ska infrias också.

#cyberpunk-2077, #e3, #gears-5, #halo-infinite, #microsoft, #xbox


Gnällkuk

Jag har svårt att se att någon annan än Sony hade kunnat utmana Microsoft till att börja med så när Sony lämnar WO så känns det inte ens som det är pengarna tillbaka på Microsoft tar hem årets E3. Det ska möjligen vara om de ska dema nya spel på nästa generations konsol och det blir oförutsedda tekniska bryderier.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ska bli väldigt intressant och se vad Microsoft kommer visa. Eftersom jag är en riktig fanboy till FromSoftware så är det deras utannonsering jag ser fram emot mest.(om det nu blir någon)

Men ser självklart fram emot lite mer Cyberpunk 2077 och det förmodade Fable 4.

Tyvärr verkar det inte blir något Splinter Cell, om man nu ska tro på Jason Schreier då han skrev detta i ett Twitter-inlägg:

"I think people hoping for Splinter Cell this year are in for disappointment"

https://twitter.com/NickEdenG/status/1135687463530356738

Det kan väl tolkas som att det antingen inte släpps något Splinter Cell i år men att dom visar upp det, eller att det inte ens kommer visas på årets E3.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

dyb
Medlem

Cyberpunk2077 är inte ens Xbox exclusive? Halo och Gears måste verkligen komma med något nytt, som god of war gjorde (och som Modern Warfare kanske kommer göra)

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av dyb:

Cyberpunk2077 är inte ens Xbox exclusive?

Men det kommer förmodligen att visas upp på MS presskonferens. (Precis som förra året.)


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Ambassadör
Xbox

Ser ut att bli en hyfsad show... Större PC-fokus än vanligt också då Xbox fått en betydligt större roll inom Microsoft och är MS övergripande gaming-division oavsett plattform.

Så mycket rykten nu! Jag är inte ens säker på att vi får se Fable i år, hehe. Många saker kommer att hållas tillbaka då det är nästa år, på E3 2020, som det är next-gen blowout. 2019 är ju egentligen "bara" ett vanligt spelår.

Det som börjar märkas här är egentligen helt enkelt ett Xbox som har växlat upp, något som bara kommer att öka i styrka framöver. Med förnyat fokus på gaming hos Microsoft, och en stadigt växande Xbox-division så är det nog dags att spänna fast bältet de närmaste åren.


signatur

Jump in.

dyb
Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Men det kommer förmodligen att visas upp på MS presskonferens. (Precis som förra året.)

jo jag förstod det :p. Men jag ser inte det som "poäng" till Microsoft för att visa upp CDProjekts spel

Medlem
Skrivet av dyb:

jo jag förstod det :p. Men jag ser inte det som "poäng" till Microsoft för att visa upp CDProjekts spel

Jobbar inte med marknadsföring, men ser det nog ändå som en "poäng" till Microsoft att vara värd för Cyberpunk. Allt ljus på dom under tiden folk väntar på trailern. (Eller vad som nu kommer visas)

Avstängd

Jag ser mest framemot Gears 5.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Pungvred:

Jag ser mest framemot Gears 5.

Samma här! Det kommer nog att bli fullständigt makalöst fränt.


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot
Skrivet av dyb:

jo jag förstod det :p. Men jag ser inte det som "poäng" till Microsoft för att visa upp CDProjekts spel

Mycket fokus på dem bla. Sen är väl Cyberpunk Microsoft exklusivt eller? Kanske släpps till linux?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

dyb
Medlem
Skrivet av NuZ:

Mycket fokus på dem bla. Sen är väl Cyberpunk Microsoft exklusivt eller? Kanske släpps till linux?

släpps till PC och Playstation också. Så ja sant att fokus kommer hamna på Microsoft eftersom dom visar upp gameplay but still

NuZ
Testpilot
Skrivet av dyb:

släpps till PC och Playstation också. Så ja sant att fokus kommer hamna på Microsoft eftersom dom visar upp gameplay but still

Ja PC är ju Microsoft. Xbox är både och nu. Ja de e sant att det släpps till PS också kom jag på.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

FZ är den enda siten som rapporterar streaming maskin. Alla andra rapporterar Anaconda (starkaste) och Lockhart (svagare men samma cpu). Men det är också en streaming box på g tänk Chromecast dongel. Inget kodnamn för den dock.

Medlem

Jag är alltid taggad på mitt favoritformat i gaming.

Men denna gång är jag GALET taggad!!!

Avstängd

Blir intressant att se vad som visas upp. Dock när det kommer till Microsoft och speciellt Spencer samt Major Nelson har jag lärt mig att ta det som lovas med en nypa salt.
Kanske blir en Xbox three om dom sköter sig kommande generation.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Lite nytt om vad som förmodligen kommer visas

"via Brad Sams: Halo Infinite gameplay at E3 2019, "next-generation game", to be demoed with a PC + Xbox controller,3 new Microsoft IPs to be announced, xCloud to be a focus of the show; "it does best Google's previously announced 10.7 TFs"

https://twitter.com/Nibellion/status/1135924251150737412

So the main take-away so far are:
-halo infinite will be shown off on pc with an xbox controller to suggest next-gen potential.
-of the 14 studios at e3, atleast three will be new IP.
-xbox 4 will be discussed in lite details. Supposedly no direct specs however.

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/bwpt4s/halo_infinit...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag är nyfiken på hur dom ska implementera mpern i cyberpunk inte varit ett ord om det hittils och hur dom ska hantera det.

1
Skriv svar