Recension – Days Gone

Medlem
Skrivet av submariner:

@FuzioN:

Håller med dig i allt!

FZ har stressat ut en recension som blev katt skit av det. Att döma ett spel efter 5-7% in i spelet är ju skratt retande sen gav de också RDR2 en 5p och då är både det här spelet och rdr ungefär samma typ av spel utom storyn/årtal. Tycker Storyn i Days Gone är sjukt intressant och väldigt bra framförd. Gillar man bra game storys så är Days Gone ett av spelet man ska lira då. Tycker storyn tilltala mig mer än Last of us och andra zombie games. Tycker de fick med allt då den delen mellan Deacon och Sarahs kärleks saga är skit bra och rör en verkligen i hjärtat. Det enda minus med spelet därav en 9/10 är buggarna i spelet vilket inte är helt borta fast uppdateringar men kanske kommer längre fram. Sen att FPS droppa under 30 då och då men det är nog konsolens problem och inte spelet. Kommer nog flyta på bättre om det släpps på ps 5.

Days Gone är årets spel än sålänge efter ha tagit en platina igår.

Konsolens fel att spelet suger?
Nu tror jag du har fått detta om baksnedflötet. Detta är dessutom exklusivt till Playstation. Bend vet vilket utrymme de hade.
AI'n är ett haveri, bättre de hade lagt tid på det istället för vidgande pupiller.
Världen i RDR2 är ett levande ekosystem med tusen olika dynamiska event som händer under spelets gång.
Days Gone är stendött och är lika levande som en sten. Förstört med massa fula buggar som bryter inlevelsen likt en hästspark i ansiktet på en resa i yttre rymden.
De hade hordes som en gimmick som de lyckas med ganska bra, resten av spelet behöver dock rullstol.
Bend borde gjort en horde-simulator med sammas grafiska finish + flyt istället för att jaga efter studios som har blanka checkar i budget.

Medlem
Skrivet av breahl:

6 sidor med kommentarer? Det måste vara något slags rekord på en recension.

Den är välskriven i alla fall och gillar hur du ser spelet från din sida. Jag har inte spelat det ännu men tänker ge det en chans. Ni gav God of war en 5:a och det spelet gillar jag inte alls, så ska man inte lita på era betyg.

https://www.fz.se/recension/276305-recension-god-of-war

Precis, om du inte är undantaget som bekräftar regeln? De flesta flesta tycker säkert att God of War förtjänar en 5'a därav en träffsäker analys och bra recension.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:
Exakt vad jag kände också när jag spelade de.
Jag tror det hade kunnat bli ett rätt bra spel (Om man kan leva med uttalanden från huvudpersonen som: "Hey you lazy sonofabitch" - när en karaktär i spelet ligger för döden. Det är bara ett av otaliga skämskudde-uttalanden.
Om dom hade gett det ett halvår-år mer kärlek från utvecklarteamet. Det är ju också de som är så sorgligt. För dom gör ju en hel del bra. Men ändå blir det ett enormt magplask.

Tack för omtanken! Jag va med i en bilolycka, mötte en bil där föraren satt och åt - tappade en bit av sin mat - böjde sig ner för att plocka upp den och missade att vägen svängde. Blev en frontalkrock då föraren i min bil inte kunde göra något. Men jag mår efter omständigheterna bra. Tack vare änglavakt. Synd bara att jag inte fick avnjuta ett bra spel när jag ändå hade tid att spela

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tharilas:

@Carl Johansson-Sundelius:
Exakt vad jag kände också när jag spelade de.
Jag tror det hade kunnat bli ett rätt bra spel (Om man kan leva med uttalanden från huvudpersonen som: "Hey you lazy sonofabitch" - när en karaktär i spelet ligger för döden. Det är bara ett av otaliga skämskudde-uttalanden.
Om dom hade gett det ett halvår-år mer kärlek från utvecklarteamet. Det är ju också de som är så sorgligt. För dom gör ju en hel del bra. Men ändå blir det ett enormt magplask.

Tack för omtanken! Jag va med i en bilolycka, mötte en bil där föraren satt och åt - tappade en bit av sin mat - böjde sig ner för att plocka upp den och missade att vägen svängde. Blev en frontalkrock då föraren i min bil inte kunde göra något. Men jag mår efter omständigheterna bra. Tack vare änglavakt. Synd bara att jag inte fick avnjuta ett bra spel när jag ändå hade tid att spela

Läbbigt, tur att det gick bra med tanke på omständigheterna.


signatur
Redaktör
Skrivet av Tharilas:

@Carl Johansson-Sundelius:
Exakt vad jag kände också när jag spelade de.
Jag tror det hade kunnat bli ett rätt bra spel (Om man kan leva med uttalanden från huvudpersonen som: "Hey you lazy sonofabitch" - när en karaktär i spelet ligger för döden. Det är bara ett av otaliga skämskudde-uttalanden.
Om dom hade gett det ett halvår-år mer kärlek från utvecklarteamet. Det är ju också de som är så sorgligt. För dom gör ju en hel del bra. Men ändå blir det ett enormt magplask.

Tack för omtanken! Jag va med i en bilolycka, mötte en bil där föraren satt och åt - tappade en bit av sin mat - böjde sig ner för att plocka upp den och missade att vägen svängde. Blev en frontalkrock då föraren i min bil inte kunde göra något. Men jag mår efter omständigheterna bra. Tack vare änglavakt. Synd bara att jag inte fick avnjuta ett bra spel när jag ändå hade tid att spela

Usch, otäckt med olyckan!

Jag håller med dig, det hade kunnat bli bra, potentialen finns onekligen. Jag tycks höra till de mer kritiska, men för min del skulle de behöva se över stora delar av spelet, t.ex. att det är alldeles för utdraget och segt. Sen har de ju justerat en hel del av de tekniska bekymren, vilket är bra.


signatur
Medlem

Gillade det skarpt. Betydligt bättre än den 2:a som utdelades här!

Medlem

Köpte days gone på rean (på någon av alla som var) och det känns som att spela ett Assassins creed spel med allt för mkt att göra och en story som är spretig. Men som sommarspel har det faktiskt funkat riktigt bra och man kommer och går till spelet och donar några uppdrag. Så jag kan förstå personer som uppskattar spelet men också de som avskyr det.
Krasst sagt hade man kunnat tajta till detta spel till 3 spel med bra tempo för det är nog det som det lider av mest.

Spelar på survival vilket gav en bra upplevelse utan HUD och lite utmaning. Skönt med spel som inte håller dig i handen.

Medlem

Ingen färsk tråd detta, men skall ge mina 2 cent.
Har precis avslutat spelet och det motsvarade precis det jag förväntat hur spelet skulle vara, kanon helt enkelt.
Troligen hade recensenten fått ett måndagsexemplar, kass likt en första pannkaka. Där det tekniska strular med buggar och annan ohyra som inte är trevligt. Har förståelse för vissa punkter som som skrevs i recensionen.

Iaf är inte så kräsen själv vad som gäller den biten, utan hade kul från början till slut. Utmanande även då jag lirade på (easy😅)
Kom ihåg smaken är som röven, klöven. Så självklart kan detta lir vara någons cup of tea, medans för andra kan vara, bläää


signatur

Banksy

Medlem

Kul läsning. Men otroligt svårt relatera till. Körde inte days gone vid lansering. Det var buggfritt när jag körde det på ps 4 pro och begrep aldrig då varför folk sågade det. Kändes som någon slags the last of us effekt plus antar jag dig buggar.

Köpte det igår till pc och det är bra mysigt från början. Förstår inte riktigt vad det gör så otroligt fel. Grafiskt så imponerar det udda nog mer nu än första gången jag körde det. Men gameplay har alltid vart bra.

Medlem

Kom NeEEeeD! (”Get LoOoW ”på svenska)

Mitt favoritspel till PS4 ihop med Bloodborne.
Det fick en gratis PS5-patch och har fått +20 uppdateringar samt ett fantastiskt roligt arkadläge som är nödvändigt att spela för att låsa upp perks i main game (testar nu Survival 2 utan perks och ja det är nästan lite svårt på riktigt nu, men annars är DG ett snällt comfort food spel)

DG körs numera i 60fps@4K och för ovanlighetens skull välgjord HDR som ser fantastiskt ut på LG C1 48” OLED.

Välskriven handling och extremt bra röstskådespelare som alla levererar och har gjort sina takes på manuset för att göra det så levande som möjligt.

Köpte det igen nu för första ggn i PSN EU så jag kan testa den svenska texten! Herre gud vad knasball översättning! (Inget svenskt tal tyvärr). Gör det riktigt skojigt att spela (blir typ 5:e ggn).

https://postimg.cc/gallery/H8YWz0x

Gå in på Days Gone Reddit samt lyssna på The Days Gone Podcast som är en fangjord extremt professionell podd med höjdpunkter i form av intervjuer med utvecklare, röstskådespelare, motorcykelåkare, psykologer, fans, etc. etc. (uppe i 51 avsnitt nu). John Garvin berättar i avsnitt 51 en hel del smaskiga detaljer om cut content, de två tilltänkta uppföljarna, samt mycket, mycket mer.

Tycker det är sjukt kul att Jason Spisak som gör Skizzo, även gjorde Chumbucket i Mad Max (en roll som verkligen bär upp hela Mad Max). Han har en otrolig bredd den killen!
Både Days Gone, Mad Max och The Evil Within är sleeper hits som många inte förstår, men vi gillar er ändå

Skriv svar