Inför E3 – Bethesda kommer till E3 med Doom och... ?

Robot
Inför E3 – Bethesda kommer till E3 med Doom och... ?

Att The Elder Scrolls VI och Starfield stannar hemma öppnar upp för E3-skrällar.

#bethesda, #doom-eternal, #e3, #wolfenstein-youngblood


Inaktiv

En helt ny spelmotor!

Medlem

Skulle inte bli förvånad om nästa Elder Scrolls är eller var tänkt att också vara ett ruttet liveservice spel, men pga Fallout 76 fiaskot vågar de inte visa upp något än eller håller på och gör om spelet.

Gnällkuk
Skrivet av anon_319742:

En helt ny spelmotor!

Ha! Första april har redan varit.

Skrivet av Sapiens:

Skulle inte bli förvånad om nästa Elder Scrolls är eller var tänkt att också vara ett ruttet liveservice spel, men pga Fallout 76 fiaskot vågar de inte visa upp något än eller håller på och gör om spelet.

De sas ju redan när teaser trailern visades att spelet är långt bort, tror inte det finns något att visa upp de närmsta två åren åtminstone. Jag tror dock att nästa Elder Scrolls kommer att vara ett traditionellt spel, även utan F76.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

Fallout 5 !

Kanske inte troligt, men man kan ju hoppas. Visserligen så skulle de kanske fokusera på att göra en ny motor i stället innan de gör fler spel med huvudstudion.

I övrigt är det mesta ljummet för min del, ska mest bli intressant att se hur de hanterar F76-situationen.


signatur

Jump in.

Medlem

De får inte RTX att funka så vi får pre-rendered gameplay à la Anthem och spelutvecklarna får övertidscrunch utan att se solen fram till den 27:e juli.

Försök sätta det releasedatumet för ett uvecklingsteam i sverige...
...man får ju hoppas att Biomutant redan är klart och de väljer att släppa nu snart för att matcha ett release-window där de inte blir överskuggade av några andra.

Medlem

Starfield till 100%.
Elder Scrolls 6 är för långt borta.
Fallout 5 är inte ens påbörjat.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Elder Scrolls alla dagar i veckan, tror dock inte det blir något i år med det, nästa år eller 2021 är
min gissning. Starfield tror jag dom kommer visa upp en del, hoppas jag iaf.

Medlem

Är inte överförtjust i Bethesda och deras nyare spel, aka Fallout 3-4 / Skyrim osv då jag inte gillar deras combat(bl.a.), men är väldigt nyfiken på Starfield. Nästa Elder Scrolls kommer även det bli intressant och se, bara för att se vad dom har kokat ihop under en sådan lång tid.

Todd Howard sa ju nyligen i en intervju med IGN att "The Elder Scrolls VI is being designed to play for a decade or longer" och "When you eventually, eventually see the game and what we have in mind [you'll] understand the gap more in terms of technology and what we want it to do."

Så då kanske man förstår varför det tar sådan lång tid.(Sen är det väl kanske bullshit, men det återstår att se)

Bl.a. sa han även detta gällande Starfield -

"Howard said Bethesda knew it wanted Starfield to be its next game after Fallout 4 and that development is now underway across the developer's North American studios"

Så Starfield kommer före Elder Scrolls VI med andra ord.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ambassadör
Xbox

Ja, de "riktiga" spelen är långt bort. Starfield kanske 21-22? Sedan Elder Scrolls VI... Nä, orkar inte med deras utgivningstakt, 15 år mellan Elder Scrolls V och VI ? Orka bli hypad.


signatur

Jump in.

Fragtjuv

Tror jag löste här på FZ(?) att Starfield inte visas upp på E3 år. De kan ju blåsa oss förstås men de kanske har en annan överraskning.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

eld
Medlem

drömmer fortfarande.

Medlem

Mer Fallout 76!! Det är så jäkla bra och klart underskattat!! Mer Fallout 76!!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online kommer även att visas på denna showcase!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Jag vill att Arkane ska utveckla Prey 2. Första (eller ja, rebooten från 2017) är verkligen ett av de mest underskattade spelen detta decenniet.

Medlem

Vill säga Elder Scrolls, men har lägre förväntningar än någonsin med tanke på hur Fallout 4 och Fallout 76 hanterades, samt hur föråldrad deras grafikmotor är. Helst av allt vill jag se en upphottad och modern grafikmotor för valfritt RPG-spel från Bethesda.

I spelväg vill jag nog därför helst se Quake. Saknar spelseriens glansdagar, och vill gärna se Quake på tronen igen. Antingen gör de ett helt nytt Quake, eller så tar de över Quake Champions och polerar skiten ur spelet.

Det känns bara konstigt att följa Quakecon utan Quake.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar