Orka vänta till E3 – Google avslöjar Stadia-detaljer på torsdag

Robot
Orka vänta till E3 – Google avslöjar Stadia-detaljer på torsdag

Releasedetaljer och speluppställning (Baldur's Gate III...?).

#baldurs-gate-iii, #e3, #google, #google-stadia, #stadia


Releasehästryttare

Skall bli kul och se vad de kan komma med

Fragtjuv

Jag måste erkänna att jag tycker Stadia är ruskigt spännande. Det känns som en glimt av framtiden.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Kommer 100% kika på detta.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Stadia gör mig glad mest för att fler utvecklare måste börja arbeta med Vulkan, vilket är den officiella grafiska API:n som används för den plattformen. Jag vill se en framtid där jag kan spela min spel, officiellt, på Linux (ja, jag vet, proton osv. men det är inte native, det är enbart en konverteringsmetod, och allt krux med shader caching är ett problem med många spel. Så nej tack). Det är inget som kommer ske snart, men det är ett steg i rätt riktning. Jag är bara glad att se någon form av rörelse kring det ämnet.

eld
Medlem

Om något så skulle ett baldurs gate 3 vara otroligt spelbart även med ~150ms input latency, så ganska bra potentiellt spel för stadia.

Medlem

Civ och baldurs gate, gamla goda pc-spel gör sig nog perfekt på stadia. Behövs inte direkt någon precision. Bara dra en ruta eller klicka lite var som.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

Självklart så väljer de ett spel som maskerar så mycket av latensen som möjligt. Om Google kände sig trygga i att latenserna inte kommer bli något problem så hade de nog valt ett mycket snabbare spel som huvuddragare. Men vi får väl se vad det blir på Torsdag.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Självklart så väljer de ett spel som maskerar så mycket av latensen som möjligt. Om Google kände sig trygga i att latenserna inte kommer bli något problem så hade de nog valt ett mycket snabbare spel som huvuddragare. Men vi får väl se vad det blir på Torsdag.

Frågan är om man vill kalla det maskera eller bara smart aktivt val. Den här lösningen känns ju givetvis inte optimal för multi-player/fps. Time will tell!

eld
Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Frågan är om man vill kalla det maskera eller bara smart aktivt val. Den här lösningen känns ju givetvis inte optimal för multi-player/fps. Time will tell!

Absolut smart val att arbeta runt latency för sina egna titlar, latency kommer alltid existera för streaming så det är ett bra sätt att göra upplevelsen så bra som möjligt.

Värsta scenariot hade ju varit ett reflex-baserat fps, det absolut bästa scenariot är något som civilization där du kan ha muspekaren lokalt för att minimera känslan av latency och där det inte krävs reflexer.

Medlem

Om vi levt i en värld där vi inte hade plats hemma för PC/konsol hade deras tjänst varit relevant.

Det enda de erbjuder är i stort sett mera lagg!

1
Skriv svar