Todd Howard och Fallout 76-teamet visste att spelet inte skulle bli en Metacritic-raket

Medlem
Skrivet av Dunder:

Något fel är det helt klart, snarare än ett fel med optimeringen (även om den också är ganska kass). Du borde få ut mer än 34FPS med ett 1070.

Tycker detsamma men oavsett hur jag vred och vände på inställningarna så gjorde det ingen väsentlig skillnad. Då testade jag även med uppdaterande av drivrutiner, omstartande av dator, avstängande av bakgrundsliggande program och processer bland annat.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Lol den prestandan låter verkligen inte som att spelet hamnar i kategorin "Helt okej" imo. Har undvikit att spela spel för mindre optimeringsproblem än det.

Det är som sagt inte ett optimeringsproblem, det är något lokalt fel. Ett 1070 ska få högre prestanda än så.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Lol den prestandan låter verkligen inte som att spelet hamnar i kategorin "Helt okej" imo. Har undvikit att spela spel för mindre optimeringsproblem än det.

Nu var det ju inte prestandan som var 'helt okej' utan spelet i sig självt. Man kan bedöma ett spel på fler aspekter än dess prestanda, annars kan man lika gärna sitta i ett tech-demo och kolla på de vackra färgerna.

Medlem

@Juel91: Optimeringen är inte den bästa, men den har blivit bättre. Om man har för många vänner i sin friendslist, så laggar spelet mer och crashar oftare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Nu var det ju inte prestandan som var 'helt okej' utan spelet i sig självt. Man kan bedöma ett spel på fler aspekter än dess prestanda, annars kan man lika gärna sitta i ett tech-demo och kolla på de vackra färgerna.

Sant. Tänkte mer på att dålig prestanda kan vara ett av dom absolut bästa sätten att göra ett spel tråkigt/frustrerande att spela och då spelar det ingen roll hur bra resten av spelet är.

Medlem

Ett 1070 får ~90FPS:


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Sant. Tänkte mer på att dålig prestanda kan vara ett av dom absolut bästa sätten att göra ett spel tråkigt/frustrerande att spela och då spelar det ingen roll hur bra resten av spelet är.

Det kan jag hålla med om ^^
Primärt därför jag avinstallerade spelet, hade det fungerat bättre hade jag troligtvis fortsatt spela det.

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar