Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Intressant. Men det är online... Jag kan inte skaka av mig känslan av att när som helst kan "xXmAst3rKillahDuDeXx dyka upp och sabba allt man håller på med inklusive all immersion. Lockar icke.

Håller med, är rädd för xXmAst3rKillahDuDeXx också. Han är en farlig jävel den där.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Haha.


signatur

Jump in.

Avstängd

Han spelar online nu på morgonen.

https://www.youtube.com/watch?v=z-AaWCYe_OI


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

På tal om "strange man" är detta en bra video också om det. https://www.youtube.com/watch?v=Zwv7G8U1B7U


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Roger Clark är lika bra gunslinger som Arthur.

Medlem

Det är väldigt lugnt i tråden nu. Inte så konstigt, någon story DLC verkar ju inte finnas på horisonten.

Som tur är så släpps nya Deadwood-filmen snart (den går att se i Sverige den 1 juni). Något att se fram emot. 🤠

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo: Jo det är sant, det verkar finnas ett par lugna perioder här i tråden. Men är lite smått besviken på att inga har diskuterat historien om vilda västern när den varade.

Finns ju hur mycket som helst att diskutera om under den perioden, ni har ju t.ex. inbördeskriget där många cowboysare deltog i, slavhandeln, moderniseringen and so on. Var en period där skiftandet mellan ett gammalt och ett nytt samhälle kolliderades.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Nemo: Jo det är sant, det verkar finnas ett par lugna perioder här i tråden. Men är lite smått besviken på att inga har diskuterat historien om vilda västern när den varade.

Finns ju hur mycket som helst att diskutera om under den perioden, ni har ju t.ex. inbördeskriget där många cowboysare deltog i, slavhandeln, moderniseringen and so on. Var en period där skiftandet mellan ett gammalt och ett nytt samhälle kolliderades.

Vi har ändå diskuterat en del saker runtomkring spelet åtminstone. Men givetvis finns det massor av annat intressant man kan ta upp kring den perioden. 😊

Jag ville annars bara kika in och tipsa om Deadwood-filmen. En höjdpunkt för alla som gillade TV-serien.

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Tack för tipset! Hade helt flygit under min radar. Deadwood var ju grymt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Det är väldigt lugnt i tråden nu. Inte så konstigt, någon story DLC verkar ju inte finnas på horisonten.

Som tur är så släpps nya Deadwood-filmen snart (den går att se i Sverige den 1 juni). Något att se fram emot. 🤠

Jaaaa! Tänkte själv tipsa om den. Men här är det många som har koll på sina Westerns.😊 Blir nog att sitta i favoritfåtöljen med en liten Whisky fram emot kvällen. Går att se filmen på HBO för de som inte vet var man ska hitta den.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Nemo: Jo det är sant, det verkar finnas ett par lugna perioder här i tråden. Men är lite smått besviken på att inga har diskuterat historien om vilda västern när den varade.

Finns ju hur mycket som helst att diskutera om under den perioden, ni har ju t.ex. inbördeskriget där många cowboysare deltog i, slavhandeln, moderniseringen and so on. Var en period där skiftandet mellan ett gammalt och ett nytt samhälle kolliderades.

Jag tipsade förut om "Västerns erövrare" tror jag den heter. Tror att den serien finns kvar på SVTPlay fortfarande. Dramadokumentär berättar mer om "vanliga" legendarer i väst. Hur jävligt de lurade indianerna bl a och hur riktiga skitstövlar blir hjältar i efterhand. Plus att det fanns vita människor som hade moral och vägrade slakta indianbyar med kvinnor och barn. Är ju en dokumentär så det handlar om människor som funnits. 6 avsnitt ca 30 min/avsnitt. I början tror man att det är en hyllning till dessa "hjältar" men senare är den mindre nationalistisk. Så man behöver se hela serien för att inse att det inte är USA propaganda.

Medlem

Serien finns fortfarande på Play. Det står även säsong 1. Så det kanske blir en fortsättning om utvecklingen i landet. Men det vet ju inte jag säkert.

Väl värd att se iaf. Om man har historiskt intresse. Bara man tänker på det jag nämnde att i början kan den verka lite nationalistisk.🙂

Tråddemonen
Testpilot

@Över45: Härligt! Om jag käkar bönor till frulle någon morgon under semestern så ska jag kolla igenom!

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo: Var mest jag som saknade en diskussion bland alla inläggen, inget illa menat mot er, men ur min perspektiv som älskar historia så vart jag lite besviken. 😂

Medlem

Jag såg precis klart Deadwood: The Movie (på HBO).

Vilken pärla till västernrulle! Riktigt fängslande manus och samtliga skådespelare i högform. Den lilla västernstaden Deadwood i South Dakota år 1889 var spot on. Storartat! Man ska nog ha sett TV-serien för att verkligen kunna uppskatta filmen, så det kanske bara är fanboyen i mig som hyllar filmen så pass mycket men det struntar jag i för jag gillade filmen skarpt.

Det kändes som ett värdigt avslut på en av de bästa TV-serierna någonsin (som tyvärr bara varade i 3 säsonger). De knappa två timmarna flög dock iväg väldigt snabbt och jag skulle gärna vilja se mer. Till exempel en film till, eller varför inte en miniserie på sex avsnitt eller liknande. Man kan ju hoppas. Men om det här var det sista vi fick se av Deadwood så är det också okej. De slutade med flaggan i topp. 😊

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag såg precis klart Deadwood: The Movie (på HBO).

Vilken pärla till västernrulle! Riktigt fängslande manus och samtliga skådespelare i högform. Den lilla västernstaden Deadwood i South Dakota år 1889 var spot on. Storartat! Man ska nog ha sett TV-serien för att verkligen kunna uppskatta filmen, så det kanske bara är fanboyen i mig som hyllar filmen så pass mycket men det struntar jag i för jag gillade filmen skarpt.

Det kändes som ett värdigt avslut på en av de bästa TV-serierna någonsin (som tyvärr bara varade i 3 säsonger). De knappa två timmarna flög dock iväg väldigt snabbt och jag skulle gärna vilja se mer. Till exempel en film till, eller varför inte en miniserie på sex avsnitt eller liknande. Man kan ju hoppas. Men om det här var det sista vi fick se av Deadwood så är det också okej. De slutade med flaggan i topp. 😊

Oj hade totalt missat att den kommit. Måste se den då!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Arthur plockar upp en hip hop-tjej

(Slå på ljudet i klippet)

Hip hop lady

Avstängd

Alltså Calamity jane är ju den skönaste i den serien.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Alltså Calamity jane är ju den skönaste i den serien.

Haha, det är sant! Så fort hon kliver in i en saloon så ÄGER hon stället! 😂

Medlem

Förresten, det vore kul om Rockstar gjorde en story-DLC i RDR2 där Calamity Jane dyker upp. Samma skådis som i Deadwood kunde göra rösten, dvs Robin Weigert.

Tänk att kliva in i saloonen i Valentine och så ser man Calamity Jane stå och hänga i baren och svära åt bartendern som en borstbindare. 😁

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Förresten, det vore kul om Rockstar gjorde en story-DLC i RDR2 där Calamity Jane dyker upp. Samma skådis som i Deadwood kunde göra rösten, dvs Robin Weigert.

Tänk att kliva in i saloonen i Valentine och så ser man Calamity Jane stå och hänga i baren och svära åt bartendern som en borstbindare. 😁

Hahaha ja det vore något. Hon äger ju verkligen alla när hon går in på ett ställe. Charlie Utter är ganska cool med.

https://en.wikipedia.org/wiki/Charlie_Utter


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Allt som allt är det riktigt bra skådisar i den där serien. Det är synd att det slutar nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Fan vad alla åldrats förresten. Fast Bullock ser likadan ut och George Hearst med. Wu ser likadan ut och även Swearengen. Eller "Swedjen" som Wu säger.


signatur

PS5 och inget annat.

Moderator | Testpilot

Att man kan skriva så mycket om det här spelet. Får helt enkelt sluta sura och ge det här spelet ett försök.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Att man kan skriva så mycket om det här spelet. Får helt enkelt sluta sura och ge det här spelet ett försök.

Det borde du! Så jäkla bra.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Att man kan skriva så mycket om det här spelet. Får helt enkelt sluta sura och ge det här spelet ett försök.

Haha på sista tiden har det ju dock varit om Deadwood. Tror alla vi i denna tråd slutat spela spelet för finns ju inget mer single player content som vi vill ha. Dom uppdaterar ju bara online nu


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha på sista tiden har det ju dock varit om Deadwood. Tror alla vi i denna tråd slutat spela spelet för finns ju inget mer single player content som vi vill ha. Dom uppdaterar ju bara online nu

Jag brukar då och då läsa i RDR2-tråden på Reddit och så tittar jag på lite RDR2-klipp på nätet, men det är som du skriver mest online nu så det är ju inte särskilt intressant.

Det jag hoppas på är att Rockstar ska överraska med story-DLC, eller varför inte ett renodlat PvE-läge online där man kan rida runt utan att behöva råka ut för griefers.

Det vore rätt trevligt med PvE. Det finns en del missions online som vore kul att spela igenom (både solo och coop), plus allt annat som jakt, fiske, osv. Man kan ju alltid hoppas.

Medlem

Hej! Tittar in igen ☺. Har som flera sett Deadwoodfilmen. Det var länge sedan man såg från "vännerna" i den serien. Så det var inte allt/alla som kom fram i minnet direkt. Men mycket trevligt att se om en liten ort som man inte varit till sen man var yngre och nog väcktes minnena. Vemodigt men bra!

Apropå tråden är det ju svårt att komma på något nytt när väl alla som verkligen älskar spelet har spelat och lärt sig nästan allt. Många har ju spelat flera gånger t om.☺
Själv har jag ett mål kvar med spelet. Att spela hela i första person. Men jag har ju så förbannat mycket annat som ligger och skräpar. Lyxproblem! Hoppas det blir en äckligt varm sommar igen. Då kan man spela på nätterna med en handduk/badrock på sig så inte spelstolen klibbar fast av svetten. Man kan ju rida ner mot Mexikotrakten och inte ha så mycket vatten i närheten, för bättre inlevelse.
Jaja, det får väl komma till PC ngn gång så drar nog saker igång.

Apropå film/serier så har jag en gammal och en nyversion av en riktig pärla att tipsa om. Detta är ju inte en egentlig äkta Western men temat är kult!
Westworld - Ett original med Yul Brunner, SF med Western tema. Måste man ha sett innan man dör. Tvåan är inte så bra. Men nya TV serien är suverän. Ska släppas en tredje säsong, vilket jag inte trodde då andra säsongen slutade ganska fulländat. Men se det om du gillar Westerndrama och SF utan rymdfärder. Jag berättar inte för mycket för det är saker man verkligen behöver känna den där känslan av "Nä ta mig tusan, är det så det är!" De som inte vet något om det tror jag får en "mindblowing" stund. Vi hörs hoppas jag!

Medlem

En del spelare är riktigt kreativa! 😁

Här är någon som har rest runt både hit och dit med reverend Swanson på hästryggen. Ni vet, fyllepastorn som Arthur räddar från att bli påkörd på tågbron (ett videoklipp på räddningsinsatsen finns här @ 5:30).

Reverend Swanson reser runt med Arthur

Avstängd
Skrivet av Över45:

Hej! Tittar in igen ☺. Har som flera sett Deadwoodfilmen. Det var länge sedan man såg från "vännerna" i den serien. Så det var inte allt/alla som kom fram i minnet direkt. Men mycket trevligt att se om en liten ort som man inte varit till sen man var yngre och nog väcktes minnena. Vemodigt men bra!

Apropå tråden är det ju svårt att komma på något nytt när väl alla som verkligen älskar spelet har spelat och lärt sig nästan allt. Många har ju spelat flera gånger t om.☺
Själv har jag ett mål kvar med spelet. Att spela hela i första person. Men jag har ju så förbannat mycket annat som ligger och skräpar. Lyxproblem! Hoppas det blir en äckligt varm sommar igen. Då kan man spela på nätterna med en handduk/badrock på sig så inte spelstolen klibbar fast av svetten. Man kan ju rida ner mot Mexikotrakten och inte ha så mycket vatten i närheten, för bättre inlevelse.
Jaja, det får väl komma till PC ngn gång så drar nog saker igång.

Apropå film/serier så har jag en gammal och en nyversion av en riktig pärla att tipsa om. Detta är ju inte en egentlig äkta Western men temat är kult!
Westworld - Ett original med Yul Brunner, SF med Western tema. Måste man ha sett innan man dör. Tvåan är inte så bra. Men nya TV serien är suverän. Ska släppas en tredje säsong, vilket jag inte trodde då andra säsongen slutade ganska fulländat. Men se det om du gillar Westerndrama och SF utan rymdfärder. Jag berättar inte för mycket för det är saker man verkligen behöver känna den där känslan av "Nä ta mig tusan, är det så det är!" De som inte vet något om det tror jag får en "mindblowing" stund. Vi hörs hoppas jag!

Jag såg om den igår för den var så bra och tänkte på en sak, jävlar vad Bullock är snabb på att dra pistol alltså. Han har även ett jävla temperament haha


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar