Google Stadia-event sägs hållas 6 juni – med Baldur's Gate III-avslöjande!?

Robot
Google Stadia-event sägs hållas 6 juni – med Baldur's Gate III-avslöjande!?
Gnällkuk

Det här får ju en att bli en smula orolig. Google ska ut på marknaden med en ny konsol, om det är ett eget ekosystem så kommer det troligtvis bli som med PS/Xbox, det innebär ju också att man vill ha exklusiva titlar för att göra ens egen plattform så attraktiv som möjligt. BG3 hade verkligen varit en sådan titel. Hoppas innerligt att den inte blir plattformsexklusiv, det hade ju varit hemskt... från glädjerus till förtvivlan och förakt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Google gör en Epic!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här får ju en att bli en smula orolig. Google ska ut på marknaden med en ny konsol, om det är ett eget ekosystem så kommer det troligtvis bli som med PS/Xbox, det innebär ju också att man vill ha exklusiva titlar för att göra ens egen plattform så attraktiv som möjligt. BG3 hade verkligen varit en sådan titel. Hoppas innerligt att den inte blir plattformsexklusiv, det hade ju varit hemskt... från glädjerus till förtvivlan och förakt.

Gör dom Baldurs Gate 3 exklusivt till sitt så blir jag förbannad. Inga morötter i världen kommer kunna trösta mig.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Ambassadör
Xbox

Jag vägrar tro det. Aldrig. Icke. Händer inte. Nej. Nej. Nej.


signatur

Jump in.

Medlem

Har inget emot att det kommer till stadia, men är det exklusivt skulle det verkligen suga

bg3 är ett spel jag vill äga, helst i en fet gammal pc-box med 4 skivor, en tygkarta och en manual som kan knocka orcer.

Medlem

Hoppas på att det blir exklusivt. Speciellt med tanke på att jag ska köpa Stadia iallafall


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vilken bajs-bomb... det är märkliga tider för spelbranschen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Google exklusivt 😆😆😆

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hoppas på att det blir exklusivt. Speciellt med tanke på att jag ska köpa Stadia iallafall

Fan, du bara vräker ur dig kommentarer fulla av empati och omtanke för dina med-gamers.

Medlem

Nyfiken på priset. Hoppas att dom har så att man betalar för spelen och inte bara en prenumeration. Kan tänka mig att köpa handkontrollen och köpa några enstaka spel för att testa.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hoppas på att det blir exklusivt. Speciellt med tanke på att jag ska köpa Stadia iallafall

Jag kan nästan förstå varför man vill köpa Stadia, men hur i Kaknästornet kan du tycka att exklusivitet är en bra sak?

Medlem

Och nu är det bekräftat att det blir ett event vid namnet Stadia Connect - vilka spel som kommer visas sägs dock inte.

"Some news can't wait for E3. Watch our first ever Stadia Connect June 6, 2019 at 9AM PDT/6PM CET as we reveal more Stadia news, including pricing, games, and launch details."

https://twitter.com/GoogleStadia/status/1135584478389264389

Och enligt "insider rykten" så kommer Google Stadia kosta - inget! Det ska tydligen vara gratis.

""The cost, if nothing changes, of Google Stadia is zero dollars," the Youtuber claims. "I have had several Google insiders who are Beta testing this. It's called Project Yeti inside of Google by the way. If nothing changes the service will be free"

https://cosmicbook.news/google-stadia-cost-free


signatur

The more I practice, the luckier I get.

@Fezk: Inget med Google är gratis. Det borde vi veta vid det här laget.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell: Jadu, vi får väl se hur det ligger till. Själva Stadia kanske är gratis men någonstans lär det vara någon kostnad.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Sagt det så många gånger så jag börjar tröttna att gnälla, som användare hatar jag verkligen exklusiva titlar. Jag vill kunna spela och dela glädjen med alla mina vänner, inte bråka om vilken konsoll/PC som är bäst pga exklusiva titlar.

Inaktiv

Inte en chans att spelet skulle vara exklusivt till en jävla spelstreamingtjänst. Snacka om hatstorm de skulle få.
Inget stort spel kan vara exklusivt till Stadia när det är så begränsat.

Gnällkuk
Skrivet av anon_306295:

Inte en chans att spelet skulle vara exklusivt till en jävla spelstreamingtjänst. Snacka om hatstorm de skulle få.
Inget stort spel kan vara exklusivt till Stadia när det är så begränsat.

Vi vet ju i princip ingenting om Stadia, så det är bara rena spekulationer att det skulle vara begränsat eller har exklusivitet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Vi vet ju i princip ingenting om Stadia, så det är bara rena spekulationer att det skulle vara begränsat eller har exklusivitet.

Att Stadia skulle vara begränsat jämfört med att spela PC-spel lokalt ligger i faktumet att det är en streamingtjänst. Det kommer inte fungera offline, max FPS kommer med stor sannolikhet vara 60 och det kommer finnas en fördröjning i all input.

Gnällkuk
Skrivet av anon_306295:

Att Stadia skulle vara begränsat jämfört med att spela PC-spel lokalt ligger i faktumet att det är en streamingtjänst. Det kommer inte fungera offline, max FPS kommer med stor sannolikhet vara 60 och det kommer finnas en fördröjning i all input.

Absolut, men det finns ju inget som inte säger att Stadia även kan synca dina lokala tjänster och erbjuda samma funktionalitet som GOG Galaxy 2.0 håller på att genomföra (märkligt att det inte skrivits mer om detta?). Streaming är framtiden, men det ligger nog rätt långt bort. Frågan är om Google är smarta som ger sig in nu för att bygga sitt varumärke, eller om det är för tidigt och man skjuter sig själva i hälen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Absolut, men det finns ju inget som inte säger att Stadia även kan synca dina lokala tjänster och erbjuda samma funktionalitet som GOG Galaxy 2.0 håller på att genomföra (märkligt att det inte skrivits mer om detta?). Streaming är framtiden, men det ligger nog rätt långt bort. Frågan är om Google är smarta som ger sig in nu för att bygga sitt varumärke, eller om det är för tidigt och man skjuter sig själva i hälen?

Så du menar om Stadia även fungerar som Steam så att man kan välja att ladda ner spelet till egen maskin?

Gnällkuk
Skrivet av anon_306295:

Så du menar om Stadia även fungerar som Steam så att man kan välja att ladda ner spelet till egen maskin?

Snarare att Stadia implementerar en funktion för att starta sina lokalt installerade spel via Steam, Origin osv och hålla koll på achievements, speltid, vänlista och dylikt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Snarare att Stadia implementerar en funktion för att starta sina lokalt installerade spel via Steam, Origin osv och hålla koll på achievements, speltid, vänlista och dylikt.

Okej men då är det ju iaf inte exklusivt till Stadia. Bara man slipper streama spelet så.

Skrivet av Fezk:

@hannes.theorell: Jadu, vi får väl se hur det ligger till. Själva Stadia kanske är gratis men någonstans lär det vara någon kostnad.

Du betalar genom att koppla dig till en viss dator eller spårbar information. Sedan samlar de in så mycket information om dig som möjligt. Sedan säljer Google denna information till företag som vill nå dig med personlig marknadsföring. Sedan betalar du dessa företag när du faller för deras marknadsföring.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Gnällkuk
Skrivet av anon_306295:

Okej men då är det ju iaf inte exklusivt till Stadia. Bara man slipper streama spelet så.

Beror ju på, det behöver inte utesluta att de har en egen Play-butik med exklusiva titlar. Men som sagt, är ju bara vilda spekulationer än så länge :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Du betalar genom att koppla dig till en viss dator eller spårbar information. Sedan samlar de in så mycket information om dig som möjligt. Sedan säljer Google denna information till företag som vill nå dig med personlig marknadsföring. Sedan betalar du dessa företag när du faller för deras marknadsföring.

Jajo, nog för att det säkerligen kommer samlas information hit och dit, men jag pratade mer om vad man verkligen kommer få betala i kronor, vilket du nog förstod.

Så du menar att dom gör Stadia tjänsten enbart för informationsinsamling som dom kommer sälja och att det är därför allt kommer vara gratis, inklusive spel?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skrivet av Fezk:

Jajo, nog för att det säkerligen kommer samlas information hit och dit, men jag pratade mer om vad man verkligen kommer få betala i kronor, vilket du nog förstod.

Så du menar att dom gör Stadia tjänsten enbart för informationsinsamling som dom kommer sälja och att det är därför allt kommer vara gratis, inklusive spel?

Som jag även hade med i min förenklade kedja. Du som användare betalar först när du köper något från de bolag som använder informationen för att nå dig med reklam. Vad du verkligen får betala blir därför jättesvårt att säga.

Det är ju så Alphabet Inc. tjänar in sina pengar på alla projekt som är gratis för användaren. Företag kan inte slänga dollarmiljoner på projekt som inte är lönsamma på något sätt. Degen ska in!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Loggan ovanför får mig direkt att tänka på Diablo 3 fast med halloween tema av någon anledning. Som en halloween expansion.

1
Skriv svar