Vilka fler spel stilar vill du ha i Super Mario Maker 2?

Inaktiv
Vilka fler spel stilar vill du ha i Super Mario Maker 2?

När det kommer till spel stilar så vet vi än så länge att det finns fem stycken att välja på.
Fyra av dessa är klassiska från första Super Mario Maker och man kan med dessa fyra välja att ändra sin bana så att den ser ut som en av dessa.
Den femte är Super Mario 3D World som har hamnat i en kategori bland extra spel stilar där det finns andra saker som inte finns med bland de andra spel stilarna och därför måste man börja om från början med sin bana om man väljer denna spel stil.

Men många har uppmärksammat detta och har sett att det finns plats för minst en till spelstil bredvid Super Mario 3D World plus att det faktiskt heter extra spelstilar, något som tyder på att det kan komma fler stilar.

Så med tanke på att de extra spel stilarna är utformade så att i princip vilket Mario spel som helst skulle kunna bli en ny spelstil till Super Mario Maker 2 så undrar jag vilket spel du skulle vilja se som ny spelstil till Super Mario Maker 2 i framtiden?

Tre spel som jag skulle kunna tänka mig skulle kunna vara Super Mario Land, en spelstil som jag har önskat mig ända sedan första Super Mario Maker, sen skulle jag även kunna tänka mig Super Mario 64 och det nya Super Mario Odyssey. Tänk att kunna använda sin mössa att hoppa på när man ska ta sig genom sina egen gjorda banor.

Moderator | Testpilot

Det hade varit trevligt med ett 3D-läge i olika utföranden. Gärna exempelvis med Mario Galaxy, 3D World och Odyssey.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Super Mario Bros 2 aka. Doki Doki Panic. Även om jag fattar att det skulle bli knepigt att översätta varje föremål etc. från de övriga spelen och vice versa, då det skiljer sig rätt rejält.

Fragtjuv

Kanske något som kan liknas vid banorna i Supar Mario 64. De banorna var ju egentligen inte speciellt stora och ett verktyg för att skapa liknande banorn kanske inte blir allt för avancerat(?)


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv
Skrivet av CatacularCataclysm:

Super Mario Bros 2 aka. Doki Doki Panic. Även om jag fattar att det skulle bli knepigt att översätta varje föremål etc. från de övriga spelen och vice versa, då det skiljer sig rätt rejält.

Hur menar du nu?
Bland extra spel stilarna så finns ju saker som skiljer sig från andra stilar. Ta glasrören med mera som inte finns med i någon annan stil.
Skulle Super Mario Bros 2 följa med så skulle den ju ha exempelvis grönsaker som man rycker upp ur marken och den stora grodan istället för Bowser.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det hade varit trevligt med ett 3D-läge i olika utföranden. Gärna exempelvis med Mario Galaxy, 3D World och Odyssey.

Super Mario Galaxy hade också varit häftigt att ha med. Hoppa mellan olika planeter och skjuta iväg sig med stjärnor.
Men jag föredrar att hålla mig till 2D banor, känns lite för avancerat att göra sina banor i 3D för mig, men annars skulle det vara en häftig sak att ha som en extra grej i något framtida Super Mario Maker.
Vem vet, en 3D bana i Super Mario Bros stil, vem vet hur det skulle bli.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Super Mario Galaxy hade också varit häftigt att ha med. Hoppa mellan olika planeter och skjuta iväg sig med stjärnor.
Men jag föredrar att hålla mig till 2D banor, känns lite för avancerat att göra sina banor i 3D för mig, men annars skulle det vara en häftig sak att ha som en extra grej i något framtida Super Mario Maker.
Vem vet, en 3D bana i Super Mario Bros stil, vem vet hur det skulle bli.

Tänker mig väl att 3D banorna inte behöver vara annorlunda än Minecraft egentligen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar