Rykte: Cyberpunk släpps INTE under 2019

Releasehästryttare

Personligen hade jag varit mer förvånad om det hunnit klart med spelet i år, har sedan förra E3 förväntat mig att spelet skall komma tidigast 2020.

Medlem

gör mig inget, för min del kan det ta 4 år till om dom så vill.

Inaktiv

@Vamp: Man kan ju hoppas att det var en trollkommentar iaf. Fy *** vad hemskt det skulle vara om de gjorde så. Vissa saker bör absolut inte upplevas innan det är komplett. Tänk dig att springa runt i ett halvfärdigt Witcher 3 där det saknas saker lite här och där och ibland stöter man på buggar som gör att man inte ens kan fortsätta. Nej tack, ett spel av denna kaliber bör vara så polerat det bara går när det ska spelas i min mening, gärna vänta ett halvår efter release bara för att få några patcher.

Inaktiv
Skrivet av Joakim Palm:

Den som väntar på något gott...

Blir aldrig mätt

Medlem

Tweeten känna bara lame och meh. Varför skriver han delay to 2020...kan ju inte bli delay när det inte ens haft ett release datum

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Kotaku är inget att lita på

Läser ej Kotaku och har inte sådant intresse för dem att jag eftersökt den negativa(?) listan felaktigheter du besitter. Men med det sagt så vet jag få speljournalister, kan inte säga någon på rak arm, som just nu har den insider infon som Jason Schreier. Att Cyberpunk 2077 inte skulle släppas i år tycker jag alla som följer spelindustrin med en nypa salt skulle gissa på (det får framtiden visa).

Tycka vad man vill om Jason Schreier men det ändrar ej det faktum att han har kommit med en väldig massa information om spel som ej varit allmän kännedom och som sedan visat sig vara helt riktigt. Lägg också till att allt eftersom hans namn blivit synonymt med att ha kontakt med både anställda och ex-anställda bakom kulisserna på stora spelprojekt/spelstudios så har fler och fler personer sökt sig till honom och han har kunnat skriva matiga artiklar som andra spelsidor citerat flitigt de senaste året (åren?).
Bara nu senast som ett exempel så kom bombnedslaget om Anthem/Bioware/EA som gick igenom sju år av utvecklarhelvete med vittnesmål från alla möjliga anställda både innan, under och efter. Bioware blev så uthängda på tork att de kännde sig tvungna att skriva ett inlägg med "förklaringar" och "ursäkter".

Medlem

@robbis: Det han skriver är att dom möjligen skulle utannonsera 2019 release på E3, medvetna om att dom inte kommer hinna, för att senare i år säga att det blir uppskjutet till 2020.

Medlem

Skulle vara roligt om dom delayade det så ofta att det tillslut släpps år 2077 😀 ... Skämt åsido, finns gott om andra spel att spela, låt det ta tid och bli så bra detta kan bli istället! 🙂

12
Skriv svar