14 Xbox Game Studios-titlar visas på E3: "Fler än någonsin"

Robot
14 Xbox Game Studios-titlar visas på E3: "Fler än någonsin"

Phil Spencer och Xbox flexar E3-musklerna.

#e3, #pc, #windows-10, #xbox, #xbox-game-studios, #xboxe3


Medlem

Vet inte om jag blir så imponerad av antalet titlar, skulle föredra få titlar med hög kvalitet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nog för att Microsoft körde rejält i diket med Xbox One-generationen, men tycker Microsoft lärt sig en hel del den hårda vägen sedan "Xbox One is about to become the next watercooler". Det blir nog både Xbox och PS5 nästa generation för min del.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vet inte om jag blir så imponerad av antalet titlar, skulle föredra få titlar med hög kvalitet.

Det kan ju vara så att det är 1 dåligt, 9 ok, 2 bra och 2 riktigt bra spel de visar.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det kan ju vara så att det är 1 dåligt, 9 ok, 2 bra och 2 riktigt bra spel de visar.

Sant men jag skulle bli mer intresserad om de gick ut med nått i stil med "I år har vi två riktigt stora nyheter att visa".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Låter intressant. Spencer försöker verkligen göra en u-sväng på skutan. Får hoppas han kommer nån vart så nästa generation inte börjar för skevt mellan Sony och MSoft.

Medlem

Vilken snitsig "One Eighty" degrees MicroSoft har gjort. Detta E3 kommer de fullständigt explodera. In a good way.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Litar inte längre på vad Spencer säger. Hoppas det stämmer dock. På e3 får vi se.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

14 spel. Helt klart i rätt riktning. Och sedan 1900 spel från alla utgivare på väg. Helt klart rätt väg att gå.

Medlem

Age of Empires
Battletoads
Forza Horizon 4-expansion
Gears 5
Gears FunkoPop (?)
Gears Tactics
Halo: Infinite
Minecraft-nyheter
Ori
Sea of Thives-nyheter

Det är tio. Sedan är frågan om man nu räknar spel som Outer Worlds och Wasteland 3 som spel fråm Xbox Game Studios? Lägg till något nytt från Ninja Theory som det ryktas om samt något (eller några) från någon av de andra nya studiorna så har vi fjorton.

Ambassadör
Xbox

Det börjar bli tydligt vad en Microsoft-satsning på gaming innebär. Nadellas upphöjning av Xbox-divisionen till att omfatta all gaming hos MS och fulla förtroende för Phil Spencers vision börjar ge synliga resultat. Det här är bara början

Vad det gäller de här 14 spelen så är det ju kul att spekulera... Mina gissningar:

Säkert: Gears 5, Halo Infinite, Ori and the Will of the Wisps, The Outer Worlds, Wasteland 3.

Förmodligen: Ninja Theorys nya, Battletoads, FH4 expansion 2.

Kanske: Fable, Age of Empires 4, Gears Tactics

Långskott: Perfect Dark, Shadowrun, Mechassault


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det börjar bli tydligt vad en Microsoft-satsning på gaming innebär. Nadellas upphöjning av Xbox-divisionen till att omfatta all gaming hos MS och fulla förtroende för Phil Spencers vision börjar ge synliga resultat. Det här är bara början

Vad det gäller de här 14 spelen så är det ju kul att spekulera... Mina gissningar:

Säkert: Gears 5, Halo Infinite, Ori and the Will of the Wisps, The Outer Worlds, Wasteland 3.

Förmodligen: Ninja Theorys nya, Battletoads, FH4 expansion 2.

Kanske: Fable, Age of Empires 4, Gears Tactics

Långskott: Perfect Dark, Shadowrun, Mechassault

Tror nästan att dom borde ha en titt på Forza 8 med, men man vet aldrig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dumlen:

Tror nästan att dom borde ha en titt på Forza 8 med, men man vet aldrig.

Kanske, men jag tror att de sparar Forza Motorsport 8 som showcase-spel till launchen av Scarlett-konsolerna. Men det är ju inte omöjligt att något från det visas.


signatur

Jump in.

Medlem

Detta känns spännande! Hoppas på något sätt att det finns något lite krävande i uppställningen och inte bara pampigt. Alltså något som känns taktiskt skjutande eller RTS. Vet inte varför jag hoppas på det men...

Ser ju såklart fram emot att se vad det är som väntar oavsett. Jag har ju alltid gillat Xbox egna spel.

Det jag inte vill se är en jävla bil som hissas upp på scenen. Är som en meme numera även om jag uppskattar Forza.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Augustus:

Detta känns spännande! Hoppas på något sätt att det finns något lite krävande i uppställningen och inte bara pampigt. Alltså något som känns taktiskt skjutande eller RTS. Vet inte varför jag hoppas på det men...

Ser ju såklart fram emot att se vad det är som väntar oavsett. Jag har ju alltid gillat Xbox egna spel.

Det jag inte vill se är en jävla bil som hissas upp på scenen. Är som en meme numera även om jag uppskattar Forza.

Kanske Gears Tactics eller Age of Empires?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kanske Gears Tactics eller Age of Empires?

Absolut! Gears tactics har jag spanat in men jag kommer AOE till Xbox One alltså?

1
Skriv svar