Herre Bhaal! Divinity-studion teasar Baldur's Gate III

Robot
Herre Bhaal! Divinity-studion teasar Baldur's Gate III

De nya rollspelsmästarna ser ut att följa upp några av tidernas mest älskade rollspel.

#baldurs-gate-3, #larian-studios, #nyhetstips


Medlem

Hoppas, hoppas, hoppas! Det här kan inte bli annat än bra! Gillade båda Divinity spelen och det är lite av en dream come true om det visar sig att dem även står bakom Baldur's gate 3!

Medlem

Åh fy fan vad taggad man är. Så länge Larian kan visa att de kan göra en något mer seriös ton än vad DoS erbjuder så är detta en match made in heaven.

phi
Medlem

Om någonting verkar vara för bra för att vara sant SÅ SKITER JAG I DET i just det här fallet.

Medlem

OH YES! Detta låter ju helt fantastiskt!
Om det är sant så hoppas jag BG3 går över till D&D5 regelverket

BG3 går direkt upp till CP2077 hypenivå!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Bra, låt dem få göra Neverwinter Nights 3 och Fallout 5 också.

Frilansare

Alltså, ja! En match made in heaven? Trist att säga, men man vill ju inte att Bioware hanterar något sådant här.

Medlem
Skrivet av Soulless:

OH YES! Detta låter ju helt fantastiskt!
Om det är sant så hoppas jag BG3 går över till D&D5 regelverket

BG3 går direkt upp till CP2077 hypenivå!

Jag tror inte D&D 5E är bra för ett datorspel, det är designat för bordsspelande. Larians egen CRPG motor är bättre tycker jag. Men de får gärna följa kanon för story och handling från 5E.

Medlem

I tråden "Vilken spelserie vill du se hos vilken utvecklare?" skrev jag följande:

Citat:

Nej, ge Baldur´s Gate till Larian Studios. Och ge Knights of the Old Republic till CDPR.

50% rätt är inte ens godkänt för det mesta, men i det här fallet är jag nöjd med hälften rätt. Hoppas det är sant. Divinity: Original Sin 2 är magiskt bra.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Bra, låt dem få göra Neverwinter Nights 3 och Fallout 5 också.

Skulle mycket gärna se ett klassiskt Fallout från Larian. Inte bara för att det är Fallout, utan också för att det vore intressant med ett spel som inte är fantasy från Larian.

Quake-konnässsör
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag tror inte D&D 5E är bra för ett datorspel, det är designat för bordsspelande. Larians egen CRPG motor är bättre tycker jag. Men de får gärna följa kanon för story och handling från 5E.

Mmmm kanske är sant, fast Sword Coast Legends baserades på 5e och fungerade riktigt bra! Spelet misslyckades med mycket annat och dog/begravdes därav men själva spelmekaniken var det inget fel på och enligt mig var spelet betydligt bättre än det fick erkännande för.

Men jag tror det kommer bli mycket kritik om spelet inte använder ett D&D regelverk som grund.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Haha det var längesedan jag kände mig som ett barn på julafton, men nu jäklar.

Medlem

JAA! Jag blir så sjukt glad om detta stämmer( ännu gladare om spelet håller minst samma klass som 1:an och 2:an)

Skribent

Jag vågar inte ens hoppas. Det är så uppenbart det kan bli, men jag vågar tamigfan inte.

Medlem

Jaaaaaa!
Med Larian bakom spakarna ökar hypenivån radikalt!

Vad är "Baldurs Gate", nytt spel eller? (fniss)

Fantastiska nyheter!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Divinity spelen är grymt smarta och bra, hoppas bara inte de blandar in lvl baserade items som förstör friheten. ända jag verkligen inte gillade med senaste spelet.

Medlem

Ett Baulder's Gate utvecklat av Larian? Ja tack! Hoppas verkligen att detta är sant!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men jag tror det kommer bli mycket kritik om spelet inte använder ett D&D regelverk som grund.

Jag tycker 4E är bättre lämpat för datorspel än något annat D&D system, men det lär vi inte få se någonsin med tanke på hur det dumpades av WOTC. Gissningsvis lär det bli en kompromiss med D&D5 anpassat för datorspel, mixat med lite av Larians egna system. Även tidigare Baldurs' Gate använde en egen variant av AD&D reglerna.

Medlem

Så länge Beamdog håller händerna borta så är jag helt för mer D&D spel i alla dess former.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det här kan bli riktig bra. Om det är någon som kan få rättsida på det hela så är det Larian.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Make isometric 2D great again.

Ja, jag menar faktiskt att jag hade mer kul med Bg än Neverwinter Nights!


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! 😂

Medlem
Skrivet av Soulless:

OH YES! Detta låter ju helt fantastiskt!
Om det är sant så hoppas jag BG3 går över till D&D5 regelverket

BG3 går direkt upp till CP2077 hypenivå!

Tror du kanske det kan vara kopplat till WOTC nya äventyr för D&D 2019? Denna bok ska släppas till D&D i september i år. Jag menar, sammanträffandet är väl rätt högt ändå?

Baldur's Gate: Descent into Avernus
https://dnd.wizards.com/products/tabletop-games/rpg-products/...

"Diabolical dangers await in this adventure for the world’s greatest roleplaying game.

Welcome to Baldur's Gate, a city of ambition and corruption. You’ve just started your adventuring career, but already find yourself embroiled in a plot that sprawls from the shadows of Baldur's Gate to the front lines of the planes-spanning Blood War! Do you have what it takes to turn infernal war machines and nefarious contracts against the archdevil Zariel and her diabolical hordes? And can you ever hope to find your way home safely when pitted against the infinite evils of the Nine Hells?"

Medlem

När rätt studio ska göra uppföljare till en riktigt grym klassiker, ja då blir man glad

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tror du kanske det kan vara kopplat till WOTC nya äventyr för D&D 2019? Denna bok ska släppas till D&D i september i år. Jag menar, sammanträffandet är väl rätt högt ändå?

Baldur's Gate: Descent into Avernus
https://dnd.wizards.com/products/tabletop-games/rpg-products/...

"Diabolical dangers await in this adventure for the world’s greatest roleplaying game.

Welcome to Baldur's Gate, a city of ambition and corruption. You’ve just started your adventuring career, but already find yourself embroiled in a plot that sprawls from the shadows of Baldur's Gate to the front lines of the planes-spanning Blood War! Do you have what it takes to turn infernal war machines and nefarious contracts against the archdevil Zariel and her diabolical hordes? And can you ever hope to find your way home safely when pitted against the infinite evils of the Nine Hells?"

https://i.imgur.com/D7TiEaX.jpg

Låter ganska rimligt men visst släppte de nyligt en samlarutgåva samt nån sorts bundle med 5e nyligen också, typ de tre grundböckerna i ett slipcase?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

På gränsen till för bra match med bg3 och larian, nästan så man är orolig att det måste vara ett mobilspel eller något.

Medlem

Kommer bli mobilspel! Vi har ju telefoner!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mox+:

Åh fy fan vad taggad man är. Så länge Larian kan visa att de kan göra en något mer seriös ton än vad DoS erbjuder så är detta en match made in heaven.

Precis min tanke. Den mer lättsamma tonen i Divinity föll inte mig personligen i smaken, men släpper dem den så tar jag bort handen från bromsen på hypetåget omedelbart.

12
Skriv svar