Death Stranding släpps 8 november – fira med matig trailer

Robot
Death Stranding släpps 8 november – fira med matig trailer

Nio minuter (!) lång är den, och Hideo Kojima gläntar på dörren till spelets syfte.

#death-stranding, #kojima-productions, #playstation-4


Medlem

Min haka är nere vid fötterna! 😁


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Och som sagt: 9 november får vi reda på om spelet lever upp till Kojimas namn.

8e nov väll?

Medlem

Intressant.
H-e vad Sony har levererat till sin playstation 4 konsol måste jag säga och än är det inte riktigt över.
Senast jag ägde en konsol som gav mig så in i sjuttsingen mkt bra exklusiva spel så får jag nog faktiskt föra tankarna tillbaka till SNES tiden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Och för dom som missat så visas det lite mer i den japanska trailern. Som t.ex. vid 06:04.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Ser riktigt bra ut! Blir att damma av konsolen när detta kommer

Medlem

Tanken med spelet låter lite som det "sociala experiement" Mölleneux sa han ville göra med den där kuben folk hackade på..


signatur

K9
:.:

Medlem

De faktiska spelade sekvenserna såg riktigt tråkiga ut tycker jag.

Medlem

Det kändes mer lockande när man fortfarande inte visste att de skulle köra klassiska anime storyn. Men visst kan det vara bra...

Medlem
Skrivet av nekered:

Det kändes mer lockande när man fortfarande inte visste att de skulle köra klassiska anime storyn. Men visst kan det vara bra...

Vet inte vad du menar med "klassiska anime storyn" - men om du menar övernaturliga element och en del "over the top"-karaktärer så är det ju ändå Hideo Kojima vi pratar om.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det här spelar på alla mina strängar alltså! Dystopisk sci-fi med fokus på utforskande, smygande och mycket story. Mitt hjärta spinner som en katt.

eld
Medlem
Skrivet av absimilard:

Tanken med spelet låter lite som det "sociala experiement" Mölleneux sa han ville göra med den där kuben folk hackade på..

Roliga är ju att Molyneux gjorde ett vandrings-spel:

Och i Death Stranding så ser det ut som att vandring är en stor del av spelet

Medlem

Skitsamma om spelet blir bra eller dåligt. Jag vill bara se resultatet av vad Kojima hittar på när han får en nästan oändlig budget och fria händer.

Medlem

Ser otroligt intressant ut! Gillar hur udda det verkar vara.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Spelet är tyvärr till fel konsol.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Spelet är tyvärr till fel konsol.

Indikationer tyder att det kommer till PC, så småningom. Så där har du ett annat alternativ isåfall.

Vilket jag hoppas, då jag inte själv äger någon av dagens konsoler.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Vet inte vad du menar med "klassiska anime storyn" - men om du menar övernaturliga element och en del "over the top"-karaktärer så är det ju ändå Hideo Kojima vi pratar om.

Tänker på the bad guys som släpper lös onda krafter. Kunde det inte bara vara det mystiska som man byggde upp. Kanske bara jag som missuppfattat trailern.

Men som sagt, det behöver ju inte betyda att det är ett dåligt spel. Med tanke på vem som står bakom

Medlem

Undra om vandringen kommer ta stor plats, och hur mycket action det blir.

Medlem

Filmsekvenser och story verkar intressant, men samtidigt så såg all faktisk gameplay, väldigt stel ut, och med dum AI.
Kan ju varit väldigt basic AI i trailern, men det såg enormt stelt ut, både i rörelser, och i fordonsform. :/

Medlem

Gissar på att gamla goda Apocalyptica kommer att få ett uppsving nu.

Tråddemonen
Testpilot

Trodde faktiskt Kojima skulle skapa något mer kreativt en vad spelet visar. Har lite blandade känslor kring detta.

Gen
Medlem

Sjukt snyggt! PS4 Pro levererar än.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zimpan:

Trodde faktiskt Kojima skulle skapa något mer kreativt en vad spelet visar. Har lite blandade känslor kring detta.

Hur menar du då? Av det vi fått se är det väl det mest kreativa av någon på väldigt länge. Storyn, varför de behöver babys, fienderna, krigs-settingen, all dynga som Mads och soldater kommer ifrån.

Väldigt förvånad över folks åsikter till det här. Får vi ett nytt RPG eller bilspel blir alla glada, men när något faktiskt är annorlunda som folk också samtidigt skriker om att de velat ha. ja då är något fel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

@uberpwnage2.0: Trots att Kojima fick friheten att skapa något helt nytt så är han fortfarande insnörrad på metal gear liknande genre och använder liknande design som inspirerats utav mecha genren. Han har hintat med matematiska siffror för svarta hål och är en intelligent person som kan mycket om vetenskap. Trots det så gör han en interdimensoiell spelvärld där spelaren hamnar i någon limboliknande dimension vid namn hades lånat direkt ur grekisk mytologi. Det känns mer som att han tar saker från mytologier, vetenskap, teknik och blandar om i en gryta tills han finner något som klumpar ihop, efter all väntan hade jag faktiskt hoppats på något mer vetenskapligt baserat och något mer genomtänkt.

Hade faktiskt hellre sett att P.T. blev av.

Medlem

Får hoppas att det inte är exclusive.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zimpan:

@uberpwnage2.0: Trots att Kojima fick friheten att skapa något helt nytt så är han fortfarande insnörrad på metal gear liknande genre och använder liknande design som inspirerats utav mecha genren. Han har hintat med matematiska siffror för svarta hål och är en intelligent person som kan mycket om vetenskap. Trots det så gör han en interdimensoiell spelvärld där spelaren hamnar i någon limboliknande dimension vid namn hades lånat direkt ur grekisk mytologi. Det känns mer som att han tar saker från mytologier, vetenskap, teknik och blandar om i en gryta tills han finner något som klumpar ihop, efter all väntan hade jag faktiskt hoppats på något mer vetenskapligt baserat och något mer genomtänkt.

Hade faktiskt hellre sett att P.T. blev av.

Fast mycket av det du skriver där gör ju folk hela tiden för allt och ingenting. De lånar, använder samma namn eller hittar på något eget baserat på vad de just "snodde" och så blir det något eget av det hela.

Det enda jag skulle kunna hålla med om är att det inte är så unikt ur ett Kojima-perspektiv, men spelet i säg är ändå väldigt unikt om man tänker sig spelindustrin i stort.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

@uberpwnage2.0: Jo fast de flesta spel som God of War t.ex. har en grund som mytologi att utgå ifrån. Kojima försöker skapa en egen grund, men trots det så blir det soldater och robotar som gör att han inte låter sig bryta loss och göra något helt eget och orginellt. Spelet blir som Metal gear, fast mer vetenskapligt inriktat kring storyn och krydda sedan på det med ekon ur det förflutna som spöken, demoner och mytologi. Allt blir bara rörigt i slutändan, är inte förvånad att Mad Mikkelsen hade svårt att beskriva spelet i en intervju, han lär ju inte ha förstått spelet själv.

Förhoppningsvis kan spelet räddas via spelsystemet, då Kojima är en jävel på den fronten.

Medlem

Oavsett om det blir en pretentiös smörja av det hela är jag glad att det finns visionärer som Hideo Kojima, Guillermo Del Toro, och David Cage som vågar tänka utanför boxen.

Det är också varför jag hyllar Christoper Nolan i sitt verk att våga elaborera tanken att passera in i ett svarthål oavsett om det är rationellt eller inte- för i grunden bygger all vetenskap på underlagda teorier utifrån våra observationer och liknande. Tänk bara vilka rabalder det blev när kvantsammanflätningen visade sig stämma och vred upp och ned på den verklighet som vi trodde var sann- i alla fall om man heter Einstein.

Tråddemonen
Testpilot

@BlueTeam: Ah en passerande medlem med kunnighet inom vetenskap. Detta gillar jag att se!

Medlem

Jag önska de släppte någon version där man bara kunda kolla igenom storyn som en film så man slipper trycka på knappar, så mycket cinematics i dagens spel, har tröttnat på sånt. När jag spelar vill jag ha 100% gameplay, vill jag se film har jag netflix/HBO.
Blir nog till att kolla någon streamer på twitch antar jag, närmaste man kommer.

12
Skriv svar