Porr- och massmordsfilmer stoppar nya Twitch-streamare

Robot
Porr- och massmordsfilmer stoppar nya Twitch-streamare

Artifact har fått ett oönskat uppsving.

#artifact, #twitch, #valve


Medlem

Låter som rätt tråkigt trollande, folk har ingen finess längre utan är bara ute efter att förstöra.

Redaktör

@kaealy: Ja, att bara chockera är ju inte särskilt sofistikerat. Eller kul. Internet kan bättre.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Verkligen ingen vinner på att denna typ av trollning. Förstör verkligen bara. Tråkigt för nya användare som vill streama seriöst...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av kaealy:

Låter som rätt tråkigt trollande, folk har ingen finess längre utan är bara ute efter att förstöra.

Det började med att svenska streamern Nymn hade ett inslag med att se hur det gick för spelet. Vilket fick hans tittare att köra igång några meme-streams. Sedan spårade allt ut när det spred sig vidare.

Han själv har gått ut och kommenterat allt.
https://twitter.com/nymnion/status/1133139485959643136?s=19

Medlem

vafan är det för fel på folk?

Medlem

Det var artefakter de inte räknat med...

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@kaealy: Ja, att bara chockera är ju inte särskilt sofistikerat. Eller kul. Internet kan bättre.

Ett tag var det ganska trevligt. Folk satt och kollade filmer m.m. tillsammans.

Inaktiv

@Maysay: Ja förutom porren och mordfilmerna så är filmerna och serierna nog det mest intressanta som streamats under Artifactsfliken på Twitch.

Medlem

De är sånt här Internet bli låst mer och mer av t,ex. Tråkigt att folk ska förstöra för andra. :/


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Är inte ett dugg förvånad med tanke på Twitch användarbas, varje gång jag försöker förstå mig på fenomenet hamnar jag på någon ... Nej jag tror jag stannar där.

Medlem

Det var kul i början när alla kollade på filmer tillsammans, sen kom 4Chan in och började streama massa sjuka saker..

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det började med att svenska streamern Nymn hade ett inslag med att se hur det gick för spelet. Vilket fick hans tittare att köra igång några meme-streams. Sedan spårade allt ut när det spred sig vidare.

Han själv har gått ut och kommenterat allt.
https://twitter.com/nymnion/status/1133139485959643136?s=19

Han verkar vara en "Memer" likt Forsen? Utgår ifrån att även hans community är cancer. Tråkigt att man inte tänker ett steg längre när man hittar på dumheter, var ju rätt uppenbart vad det skulle eskalerar till.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Är inte ett dugg förvånad med tanke på Twitters användarbas, varje gång jag försöker förstå mig på fenomenet hamnar jag på någon ... Nej jag tror jag stannar där.

Vad har Twitters användarbas med Twitch att göra?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Han verkar vara en "Memer" likt Forsen? Utgår ifrån att även hans community är cancer. Tråkigt att man inte tänker ett steg längre när man hittar på dumheter, var ju rätt uppenbart vad det skulle eskalerar till.

Hans community ganska wholesome faktiskt, inte alls cancer. Det är inte hans fans som började streama all fucked saker, det var efter det blev populärt. I början var det bara skämt videos, tv serier och filmer.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Vad har Twitters användarbas med Twitch att göra?

Jag tror vi vågar utgå ifrån att hen menade Twitch men råkade skriva Twitter.

Medlem
Skrivet av adde111:

Hans community ganska wholesome faktiskt, inte alls cancer. Det är inte hans fans som började streama all fucked saker, det var efter det blev populärt. I början var det bara skämt videos, tv serier och filmer.

Kollade bara ett random clip när jag googlade och var majoritet meme-spam. Hela hans reddit är full av gay-skämt/memes dessutom. Skulle inte kalla det "wholesome" men vi har nog olika uppfattningar.

p.s Bör poängteras att jag nog är alldeles för gamla för att förstå hela grejen kring Twitch communities i allmänhet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vad har Twitters användarbas med Twitch att göra?

Hoppsan!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Kollade bara ett random clip när jag googlade och var majoritet meme-spam. Hela hans reddit är full av gay-skämt/memes dessutom. Skulle inte kalla det "wholesome" men vi har nog olika uppfattningar.

p.s Bör poängteras att jag nog är alldeles för gamla för att förstå hela grejen kring Twitch communities i allmänhet.

Hela Twitch är som en dokusåpa. Förmodligen pga att det är svårt att bli upptäckt annars. Tror de kommer att ha problem med att få dit nya användare eftersom hela communityn har utvecklat en egen kultur som folk nog blir rädda för och inte förstår.

Edit. Eller iaf den engelskspråkiga delen som styrs av några få populära personer. Vet inte riktigt hur det ser ut annars (EU, Sydamerika m.m.)

Medlem

det var ju kul ända till hästporret och massmordsfilmen blandades in


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Mänskligheten i sitt esse.

1
Skriv svar