Nilfgaard-rustningar i Netflix Witcher-serie ser ut som "jättepungar"

Robot
Nilfgaard-rustningar i Netflix Witcher-serie ser ut som "jättepungar"

Streamingtjänsten har lite otur med sina (förmodade) läckor.

#armour, #ballsack, #netflix, #nilfgaard, #the-witcher


Medlem

Jag känner en viss oro... Netflix har släppt så mycket bajs på sistone bland de få guldkornen. Ska detta bli ytterligare en bajskorv?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Tråddemonen
Testpilot

Ser ut som brända sopsäckar

Grafikfejs
Paradox Interactive

Pungen är mindre skrynklig än det där tbh


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Frilansare

@MaxC:
"I've seen things you little people wouldn't believe"

Medlem

ser ut som att serien har samma produktionsvärde och B-status som Herkules och Xena från 90-talet. Dom var ju iof bra tycker jag men de visste iaf att det var en B-serie och tog inte sej själva på särskilt stort allvar, men jag förväntade mej mer av Witcher serien. Var det inte någon som jobbade på netflix som hade sagt att deras Witcher skulle vara nästan lika mycket påkostad som GoT?

Medlem

Jo men det kan jag ju förstå. Det måste ju vara sjukt svårt att hitta någon sorts referensmaterial till hur den ska se ut. Klart det första man tittar på då är korrugerat metalltak.

Tråddemonen
Testpilot

@Joakim Bennet: Äldre män på badhus?

Gnällkuk

Well, det är ju inte riktigt samma kaliber som kvinnan på GoT-teamet som stod för kostymer och utstyrsel direkt. De såg väldigt billiga ut tyvärr.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan ju vara tränings-rustningar dom använder.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det kittlar ju inte direkt i bajsbryggan när man ser detta. Men o andra sidan är det mycket att ta med i sammanhanget. Kan ju vara som WarpGuN skrev att det är träningsrustningar, eller det kan vara statister som ska vara längst bak i i striden och inte ska ha några närbilder alls och då brukar man spara in på rekvisita på dessa. Sen får man inte glömma allt som ska jobbas med i prostproduktion också med färgfilter, ljussättning, VFX etc. Det är så mycket skit även i high end produktioner vi aldrig ser. Har ens netflix kommenterat detta, kan ju vara några glada lajvare som trollar nätet.

Frilansare

Så himla ambitiösa träningsrustningar bara, men Nilfgaard-emblem och allting. Men ja, post-process kan göra underverk

Medlem

Det där såg fruktansvärt ut, både svärden och rustningarna ser horribelt dåliga ut. Väldigt synd med tanke på att spelen hämtade inspiration från historiska diton men satte en egen snygg twist på grejerna. Förväntningarna sjunk en hel del nu och jag som var försiktigt positiv fortfarande..

eld
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Så himla ambitiösa träningsrustningar bara, men Nilfgaard-emblem och allting. Men ja, post-process kan göra underverk

Finns många filter för att ta bort rynkor

Fragtjuv

Fast kändes det inte som att de spexade en hel del i den videon? Är ganska säker på att det kommer att se bättre ut när serien väl dyker upp på Netflix. Därmed inte sagt att det kommer att se helt fantastiskt ut.

Jag kommer i alla fall ge serien en chans och kommer att försöka att inte jämföra för mycket med spelen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ser ut som de lindat in sig i svarta sopsäckar och gått en lång promenad genom ökenhettan i Korath.

Medlem
Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Grafikfejs
Paradox Interactive
Skrivet av Joakim Bennet:

@MaxC:
"I've seen things you little people wouldn't believe"

Nu menar jag inte din pung, Jocke. Tänkte mer allmänt, som den ser ut hos vanliga människor.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Ser ut som shite, vad mer finns det att säga?

Medlem

Game of Thrones ser nog också rätt fattigt ut genom en mobilkamera.
Blir säkert bra detta.

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kolla bara hur vissa GoT rustningar osv osv, Lotr, ser ut i produktion, gentemot färdigretuscherat och med effekter. Finns mängder av produktionsdokumentärer där man kan följa skapandet av främst fantasyfilmer, som kräver effekter, masker, rustningar etc.

Detta säger ingenting om hur det kommer se ut som färdigt.

Medlem
Skrivet av zumo:

Kolla bara hur vissa GoT rustningar osv osv, Lotr, ser ut i produktion, gentemot färdigretuscherat och med effekter. Finns mängder av produktionsdokumentärer där man kan följa skapandet av främst fantasyfilmer, som kräver effekter, masker, rustningar etc.

Detta säger ingenting om hur det kommer se ut som färdigt.

Rustningarna i LotR samt GoT ser avsevärt mycket bättre ut än Witcher rustningarna med detta lilla klipp som någon ståndpunkt.

Generellt sett ändras inte designen av rustningar i post-production, endast "förbättras". Det är just detta som gör rustningarna vi ser här ännu värre. För att göra dem "bättre" måste de ändra designen helt i post-productionen.

Medlem

Video unavailable
This video is no longer available due to a copyright claim by Kalmár Bence és Homoki András.

1
Skriv svar