Svenska 80-talsflirten 198x släpps inom kort

Robot
Svenska 80-talsflirten 198x släpps inom kort

De gamla Level-medarbetarnas debutspel är färdigt.

#198x, #level, #releaselistan


Gen
Medlem

Flera spel i ett alltså? Verkar coolt!

Medlem

ser coolt ut! längtar till detta.

Gnällkuk

Ser riktigt ballt ut, men jag förstod fortfarande inte hur allt hängde ihop men det spelar mindre roll faktiskt. Första gången på jävligt länge som jag känner suget av ett spel med pixelgrafik.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Wow! Ge oss en sjuk förhandsbokningsutgåva deluxe i big box plz.

Medlem

Release på min födelsedag och allt. Trevligt.

Fattar fortfarande inte hur allt hänger ihop dock.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ser riktigt ballt ut, men jag förstod fortfarande inte hur allt hängde ihop men det spelar mindre roll faktiskt. Första gången på jävligt länge som jag känner suget av ett spel med pixelgrafik.

Skrivet av Blackwolfe:

Release på min födelsedag och allt. Trevligt.

Fattar fortfarande inte hur allt hänger ihop dock.

Som jag förstått det är det ett övergripande tonårsdrama där man får berättelsen om Kid genom mellansekvenser. Dom olika spelen bryter upp storyn, eller är invävda i den, och för att komma vidare i berättelsen ska man klara ett spel eller en level i ett spel.

Gnällkuk

@waeress: "mini-spelen" ser så otroligt balla ut med remakes på alla gamla klassiska 80- och 90-talsarkadlir att delen "tonårsdrama" riskerar att dra ned helthetsupplevelsen rejält


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser riktigt trevligt ut! Hoppas på deluxe version i big box!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Känns som att spelet verkligen står och faller med hur väl de olika spelmomenten vävs samman med varandra och den övergripande storyn. Det finns stor potential i grundidén. Men blir det bara ett paket med fem olika retrotunga småspel så tror jag att det kommer falla ganska platt.

1
Skriv svar