Fable 4 mer eller mindre bekräftat – listas av Microsoft

Robot
Fable 4 mer eller mindre bekräftat – listas av Microsoft
Medlem

Gillade Fable 1 när det begav sig. Körde lite av 2an och testa inte ens 3an.

Får väl se om det blir något att ha om ryktena stämmer.

Såg även denna bild när jag skrev om nyheten

Telltale Jurassic World - så spel kanske bara listas i Mixers databas, bara för att.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

KoP
Medlem

Undrar vilken tidsera Fable 4 uspelar sig i? Ifrån 1:an till 3:an har dom ju avancerat framåt i tiden. Blir det månne bakåt i tiden? Var personligen inget fan av industrialiserigen i Fable 3.

Fan va nice. Hoppas på en tillbakagång till Fable 1 och 2.

Medlem

Det vore trevligt att se något lovande från den serien. Jag jobbar under E3 så Microsofts presskonferens blir den enda jag kan kolla på live. Ett nytt Fable till nästa Xbox och PC vore inte helt fel.

Medlem

Fable 4 är en riktigt bra anledning till att jag skulle skaffa en xbox one. Men förhoppningsvis släpps det till Windows också så jag slipper köpa xbone!

Medlem

Najs! Funderar fortfarande över varför Fable 1 och 3 portades till PC men inte 2an?

Medlem

Ska bli intressant att äntligen få ett fable spel där molyneux har inte nånting med att göra.

Inaktiv

Nu kanske vi för första gången får ett bra Fable. Detta tillsammans med nya konsoler som äntligen klarar att hålla den absolut lägst acceptabla standarden på framerate. Det kanske får bli en konsol igen nästa år.

Skrivet av anon_319742:

Nu kanske vi för första gången får ett bra Fable. Detta tillsammans med nya konsoler som äntligen klarar att hålla den absolut lägst acceptabla standarden på framerate. Det kanske får bli en konsol igen nästa år.

Med bättre hårdvara i konsolerna kommer dom flesta utvecklarna bara höja upplösning och maxa grafik så bilduppdateringen hamnar på 30. Har alltså ingen betydelse om det så skulle sitta 2 stycken 2080 Ti:s i nästa generation konsoler, fortarande 30 fps.

Däremot vore det väl dags för utvecklarna att införa 2 lägen i sina spel (vissa har ju det nu med PS4 pro och Xbox X) där man får välja mellan bättre grafik/upplösning eller bättre flyt. Spelen ser ju redan så pass bra ut idag så hade valt bättre flyt alla dar i veckan.

Inaktiv
Skrivet av hoppalängdhopp:

Med bättre hårdvara i konsolerna kommer dom flesta utvecklarna bara höja upplösning och maxa grafik så bilduppdateringen hamnar på 30. Har alltså ingen betydelse om det så skulle sitta 2 stycken 2080 Ti:s i nästa generation konsoler, fortarande 30 fps.

Däremot vore det väl dags att utvecklarna inför 2 lägen i sina spel (vissa har ju det nu med PS4 pro och Xbox X) där man får välja mellan bättre grafik/upplösning eller bättre flyt. Spelen ser ju redan så pass bra ut idag så hade valt bättre flyt alla dar i veckan.

De kommer sannolikt inte höja upplösningen nästa generation då ingen ändå har TV-apparater som klarar mer. Men med de kommande Zen-baserade CPUerna så finns det äntligen ingen flaskhals i hårdvaran för att köra spelen i 60fps+. Även 120fps kommer vara möjligt utan problem för de utvecklare som väljer att erbjuda detta.
Däremot så kan det vara så att de fortfarande kör med massor av effekter som drar ner fpsen till ett bildspel.

Skrivet av anon_319742:

De kommer sannolikt inte höja upplösningen nästa generation då ingen ändå har TV-apparater som klarar mer. Men med de kommande Zen-baserade CPUerna så finns det äntligen ingen flaskhals i hårdvaran för att köra spelen i 60fps+. Även 120fps kommer vara möjligt utan problem för de utvecklare som väljer att erbjuda detta.
Däremot så kan det vara så att de fortfarande kör med massor av effekter som drar ner fpsen till ett bildspel.

Tror 4k 60fps blir för tungdrivet ändå. Är väl knappt så 2080 Ti fixar det i dom tyngre spelen. Sen säljer ju grafik mer än bilduppdatering så vi hamnar nog på 30 fps i dom flesta spelen.

Hoppas dock på ett performance läge i spelen med sänkt upplösning för bättre flyt.

Ambassadör
Xbox

Vet inte om man ska dra för höga växlar på just detta. Hur Mixer drar upp sina sökresultat vet jag inte, men det finns en del lustigt som @Fezk påpekade ovan.

Dessutom lite skeptisk till att ett nytt Fable blir just Fable 4, tror snarare på en reboot av något slag.

Hoppas på att vi får se något på E3!


signatur

Jump in.

Medlem

Fable är ett av mina favoritspel genom tiderna och hoppas uppföljaren bevarar charmen och friheten från originalet.

Medlem

Hoppas man kan hugga ved. Nej då, spännande att se vad som presenteras under E3! Tyckte förra årets Halo-klipp inte var så värst matigt, så gärna något mer där också.

1
Skriv svar