Sonic-filmen försenas när huvudpersonen "görs helt rätt"

Robot
Sonic-filmen försenas när huvudpersonen "görs helt rätt"
Inaktiv

Väldigt väntat då det inte var särskilt mycket tid. Hoppas ingen behöver arbeta ihjäl sig pga detta. Häftigt och skrämmande vas internetpöbeln kan åstakomma. Dock bara fjantigt de som skapade en namninsamling för att få HBO att göra om GoT men det är en annan femma.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Väldigt väntat då det inte var särskilt mycket tid. Hoppas ingen behöver arbeta ihjäl sig pga detta. Häftigt och skrämmande vas internetpöbeln kan åstakomma. Dock bara fjantigt de som skapade en namninsamling för att få HBO att göra om GoT men det är en annan femma.

Tycker snarare det är fantastiskt att konsumenterna får igenom sin önskan och att folk verkligen lyssnar.

Tänk som spelutvecklare hade gjort samma sak då kanske vi hade sluppit att de släpper halvfärdiga spel som de sedan tar 600kr för. "Anthem im looking at you"...

Inaktiv

@Rydell1986: Det beror väldigt mycket på. Många gillade eller hade inget problem med sista säsongen av GoT. De som tycker att de borde göra om den kan ju gå hem och skriva fanfiktion som vanliga människor istället för att försöka påverka andra människors konst. Ska vi börja säga åt målare och musiker att ändra om sina verk också? Det finns ett stort feltänk där kring konst.

Hursomhelst; att spelutvecklare släpper halvfärdiga spel som de tar 600 kr för är vårat (spelarnas) fel. Ingen tvingar någon att köpa spelen och man får helt enkelt skylla sig själv idag om man köper halvfärdiga spel när det finns så sjukt många källor av information som behandlar just sånt här. Annat var det på 80/90-talet då det fanns väldigt lite info och det enda man hade att gå på var texten i katalogen eller om man kände någon som spelat det.

Om spelarna vill att utvecklarna ska sluta släppa halvfärdiga spel måste vi sluta köpa spelen innan vi läst på om dom.

KoP
Medlem

Om vi nu bara kunde bygga en tidsmaskin och åka tillbaks till 1993 och stoppa Super Mario Bros. filmen innan den går upp på bio och kräva att den görs om. ಠ_ಠ

Var lite andra tider '93. Gick inte att skapa dessa ramaskrin över internet som idag när något känns fel. :'D

FM-guru
F.d. Sisyr

shit, visste inte att jag heter Ed Gein.

Medlem

Även om jag inte bryr mig om filmen tycker jag att det är helt underbart att dom faktiskt lyssnar på kritiken och ändrar i samband med det.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Inaktiv

Förtydligande; jag håller med att det är bra att de "fixar" filmen då en försenad sak slutligen (förhoppningsvis) blir bra medans en sak som släpps för tidigt är för alltid dålig. Min poäng var främst med spel men det är väl ingen som vill höra att vi själva måste ta ansvar utan alla vill köpa sitt spel på releasedagen och sen blir man förvånad när det är ofärdigt igen och igen och igen. Tur nog lärde jag mig tidigt att inte förköpa spel men får ändå ta del av flockens gnäll vid varje stor release.

Kanske blev lite off topic från det faktiska ämnet i fråga men vågar nog slå vad om att det kommer bli en skitfilm ändå så varför polera en bajskorv? Kanske låter negativ men det känns som att folk fokuserar på Sonic som att designen var det enda som såg skit ut i trailern.

Medlem

Detta är ju ett beteende som bör premieras.
Nu när skaparen tar till sig kritik och gör (förhoppningsvis) en bättre produkt. Att den sen blir försenas så har de flesta förståelse för det.

Önskar att fler agerar så här.

Gen
Medlem
Skrivet av KoP:

Om vi nu bara kunde bygga en tidsmaskin och åka tillbaks till 1993 och stoppa Super Mario Bros. filmen innan den går upp på bio och kräva att den görs om. ಠ_ಠ

Var lite andra tider '93. Gick inte att skapa dessa ramaskrin över internet som idag när något känns fel. :'D

Förstår inte vad du menar SMB-filmen är ju supercharmig ;D

Medlem

Slöseri med tid och pengar. Vi talar om en visuell design, inget mer. Tror knappast att filmen står eller faller på hur Sonic ser ut, resten lär fortfarande vara horribelt.

Medlem

Skrota. Glöm. Gå vidare...

KoP
Medlem
Skrivet av Gen:

Förstår inte vad du menar SMB-filmen är ju supercharmig ;D

Nja, njo.. den är ok men hade kunnat bli så mycket mer.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Slöseri med tid och pengar. Vi talar om en visuell design, inget mer. Tror knappast att filmen står eller faller på hur Sonic ser ut, resten lär fortfarande vara horribelt.

Det är ju precis som att säga att design och grafik inte gör skillnaden i ett spel, men det vet vi båda inte är sant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gillar inte trenden där konsumenter ska bestämma hur en artist's verk ska se ut. Det är inte ok.

Gillar man inte det som skapas så kan man stänga plånboken och klaga och gnälla på internet som vanligt folk, men att begära att den ska göras om för att passa dig är helt oacceptabelt. Är helt för att man kan göra sin röst hörd och säga att något bör förbättras etc. och sedan hoppas att skaparen tar åt sig kritiken, men att kräva att dom ska göra det är helt befängt.

"Du, Picasso, din senaste tavla föll inte mig i smaken, jag begär att du målar om den."

Medlem
Skrivet av duchovny:

Gillar inte trenden där konsumenter ska bestämma hur en artist's verk ska se ut. Det är inte ok.

Jasså, gillar du inte att utvecklare har beta/early access för att fixa deras verk heller då? Verkar som en korkad utgångspunkt.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Verkar som en korkad utgångspunkt.

Ja förmodligen, för det va du som påstod det, inte jag.

Flakmonkey
Skrivet av kaealy:

Jasså, gillar du inte att utvecklare har beta/early access för att fixa deras verk heller då? Verkar som en korkad utgångspunkt.

Det är ju upp till dem om de vill ha en beta/early access och lägger man ut den där så gör man det ju med målet att få feedback. Men jag tycker personligen att det är trist och väldigt respektlöst när det gnälls och skapas kampanjer för att någon följer sin egen vision när de skapat sin bok, film, låt, spel etc etc. Gillar du den inte så fine, då är det bara att inte konsumera det. Det är kanske konstnären/kreatören/skaparens mål att göra något som tilltalar alla (eller ens någon) och då tycker inte jag att någon annan har rätt att kräva att han eller hon ska ändra på det bara för att denna någon annan inte gillar det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är ju precis som att säga att design och grafik inte gör skillnaden i ett spel, men det vet vi båda inte är sant.

Tror du på riktigt att någon skulle sitta och säga "Skådespeleriet var briljant, manuset var fantastiskt, fotot var makalöst och handlingen var otrolig... men Sonic såg inte ut exakt som i spelen så detta blir nog 2/10"?

I kontexten av ved som gör en film dålig så ligger karaktärsdesignen (eller hur trogen den är originalet) inte särskilt högt. Tetris skulle inte bli bättre i Unreal Engine 4 och Big Rigs: Over the Road Racing skulle inte bli bättre av fotorealistiska lastbilsmodeller. Att folk sedan skriker över Twitter hur deras barndom blir förstörd av en nytolkning på karaktärsdesignen är en annan sak, ser det bara som tragiskt att någon väljer att ödsla tid och pengar på att blidka den publiken.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är ju upp till dem om de vill ha en beta/early access och lägger man ut den där så gör man det ju med målet att få feedback. Men jag tycker personligen att det är trist och väldigt respektlöst när det gnälls och skapas kampanjer för att någon följer sin egen vision när de skapat sin bok, film, låt, spel etc etc. Gillar du den inte så fine, då är det bara att inte konsumera det. Det är kanske konstnären/kreatören/skaparens mål att göra något som tilltalar alla (eller ens någon) och då tycker inte jag att någon annan har rätt att kräva att han eller hon ska ändra på det bara för att denna någon annan inte gillar det.

Nu är ju inte Sonic en original skapelse så att jämföra den med någon som skapar något nytt som en låt eller en målning är ju helt befängt.

Givetvis är det ju bra att filmskaparna tar till sig konsumenternas kritik och väljer att göra om Sonic eftersom i slutändan är det konsumenten som bestämmer om de vill lägga sina pengar på det eller ej.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kebbe:

Tror du på riktigt att någon skulle sitta och säga "Skådespeleriet var briljant, manuset var fantastiskt, fotot var makalöst och handlingen var otrolig... men Sonic såg inte ut exakt som i spelen så detta blir nog 2/10"?

I kontexten av ved som gör en film dålig så ligger karaktärsdesignen (eller hur trogen den är originalet) inte särskilt högt. Tetris skulle inte bli bättre i Unreal Engine 4 och Big Rigs: Over the Road Racing skulle inte bli bättre av fotorealistiska lastbilsmodeller. Att folk sedan skriker över Twitter hur deras barndom blir förstörd av en nytolkning på karaktärsdesignen är en annan sak, ser det bara som tragiskt att någon väljer att ödsla tid och pengar på att blidka den publiken.

Ja det tror jag, eller vet till och med. Sådant händer rätt så ofta att folk inte är nöjd med hur saker och ting ser ut, må det vara när en film baseras på något eller inte. Klart folk påpekar och gnäller om dålig CGI och om något är fult PRECIS som vi gör med spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem
Skrivet av duchovny:

Gillar inte trenden där konsumenter ska bestämma hur en artist's verk ska se ut. Det är inte ok.

Gillar man inte det som skapas så kan man stänga plånboken och klaga och gnälla på internet som vanligt folk, men att begära att den ska göras om för att passa dig är helt oacceptabelt. Är helt för att man kan göra sin röst hörd och säga att något bör förbättras etc. och sedan hoppas att skaparen tar åt sig kritiken, men att kräva att dom ska göra det är helt befängt.

"Du, Picasso, din senaste tavla föll inte mig i smaken, jag begär att du målar om den."

Att jobba med kreativa saker innebär konstant kompromisser, det är en del av jobbet att försöka göra folk nöjda på sätt man antagligen inte kommer tycka om, redan innan någon utanför har sett något av det.

Film-Sonic är resultatet av hundra möten, kompromisser och en massa fokus-tester, inte någon konstnärs drömlika magiska fantasi.

Sonic-filmen är en produkt och den ska kritiseras som en produkt.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är ju precis som att säga att design och grafik inte gör skillnaden i ett spel, men det vet vi båda inte är sant.

Det må vara men bra grafik gör inte ett annars dåligt spel bra. Om resten är skit så är bra grafik en klen tröst och tror de flesta väljer bra gameplay och story framför grafik om man måste välja. Samma med den här kommande skitfilmen som kommer var bortglömd 4 dagar efter release om man inte räknar med memes som lär hålla på några veckor efter.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Det må vara men bra grafik gör inte ett annars dåligt spel bra. Om resten är skit så är bra grafik en klen tröst och tror de flesta väljer bra gameplay och story framför grafik om man måste välja. Samma med den här kommande skitfilmen som kommer var bortglömd 4 dagar efter release om man inte räknar med memes som lär hålla på några veckor efter.

Dock så kan bra grafik göra ett bra spel ännu bättre.

Och jo jag tror det också. Knappast att det här kommer lyckas rädda filmen, men det är ändå bra att det görs på ett bra sätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är ju upp till dem om de vill ha en beta/early access och lägger man ut den där så gör man det ju med målet att få feedback. Men jag tycker personligen att det är trist och väldigt respektlöst när det gnälls och skapas kampanjer för att någon följer sin egen vision när de skapat sin bok, film, låt, spel etc etc. Gillar du den inte så fine, då är det bara att inte konsumera det. Det är kanske konstnären/kreatören/skaparens mål att göra något som tilltalar alla (eller ens någon) och då tycker inte jag att någon annan har rätt att kräva att han eller hon ska ändra på det bara för att denna någon annan inte gillar det.

Kastar man ut en trailer så bjuder man in till kritik och feedback, inget konstigare än så. Det är ju inte konsumenternas fel att de går tillbaka och ändrar, det är ju skaparna som inte tror tillräckligt på sin produkt. Dessutom är det rätt löjligt att prata om "verk" och skapande när det kommer till Hollywood produkter som pumpas fram och man börjar med test groups för att ta fram vad som säljer och inte innan projektet ens finns på papper.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Ja förmodligen, för det va du som påstod det, inte jag.

Eftersom man man slänger ut en trailer så inbjuder man till kritik och feedback, rätt självklart att man kommer få en respons och det är ju det marknadsavdelning är ute efter. Så rätt löjligt att säga som du gjorde tycker jag, det är ju skaparna som har bestämt sig för att ändra och de trodde ju helt enkelt inte tillräckligt på sin produkt. Att kalla det "verk" som någon sorts konstverk är rätt roande när filmen är producerad i Hollywoods maskineri.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Eftersom man man slänger ut en trailer så inbjuder man till kritik och feedback

Trailer har bara ett syfte, marknadsföring. Sedan att människor har blivit så entitled så att dom tror att trailer nuförtiden betyder "Beta/feedback" är en helt annan sak. Du kan absolut kritisera en trailer och ha alla möjliga åsikter, det är fortfarande inte ämnat för dig att säga "nej, jag gillar den inte, gör om hela huvudkaraktären's design" 90% in i produktion, du måste förstå hur befängt det är. Vi snackar 20-30 miljoner i ökade produktionskostnader och obscena mängder crunch för berörd avdelning.

Skrivet av kaealy:

rätt självklart att man kommer få en respons och det är ju det marknadsavdelning är ute efter.

Respons ja, krav på att göra om majoriteten av en produktion, absolut inte.

Skrivet av kaealy:

Så rätt löjligt att säga som du gjorde tycker jag, det är ju skaparna som har bestämt sig för att ändra och de trodde ju helt enkelt inte tillräckligt på sin produkt.

Jag vidhåller fortfarande att det är idiotiskt. Ska man vika sig för fans varje gång så kommer du aldrig ha en klar produkt, du kan inte göra alla i hela världen nöjda.

Skrivet av kaealy:

Att kalla det "verk" som någon sorts konstverk är rätt roande när filmen är producerad i Hollywoods maskineri.

Du har all rätt i världen att tycka det, men jag och många andra håller inte med, vilket är helt ok.

Kontot avslutas

Där ser man, då kanske jag skulle gå och se den nya Sonic filmen på min födelsedag

Nja, jag känner mig fortfarande inte speciellt sugen på den filmen.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Snacka om att INTE hålla fast vid sin vision... "Följ näthatet - det har aldrig lett oss fel förut."


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@kebbe:

Håller med, ser ut som en riktig såsig b rulle...

shark tornado har iallafall charm och vet att dom är värdelösa.

12
Skriv svar