Den Längsta Resan har fått en HD-mod

Robot
Den Längsta Resan har fått en HD-mod

Lite skarpare Regina Lund och April Ryan, lagom till 20-årsjubileumet.

#april-ryan, #den-längsta-resan, #hd


Medlem

Det kommer för alltid vara spelet med ett av världens bästa soundtrack.

Testpilot

Trevligt. Kanske blir att testa det igen lite i sommar då.

Medlem

Gillade det när det kom. Kan dock inte säga att jag spelat den lokaliserade varianten. Kanske dax att kolla in det igen, tror dock jag klarar mig utan den svenskifierade varianten ^^

Medlem

Var det inte i detta spelet man var tvungen att typ kombinera en gripklo med en badring med ett snöre för att plocka upp någon grej från ett järnvägsspår? Kommer ihåg att det tog flera timmar av omkringflackande och irritation innan man kom på den helt omöjliga item-kombinationen...

Medlem
Skrivet av Nanopojken:

Var det inte i detta spelet man var tvungen att typ kombinera en gripklo med en badring med ett snöre för att plocka upp någon grej från ett järnvägsspår? Kommer ihåg att det tog flera timmar av omkringflackande och irritation innan man kom på den helt omöjliga item-kombinationen...

JO! Och exakt där satt jag fast ett bra jäkla tag med. Det var rätt tidigt i spelet med.
Jäkligt charmigt spel och riktigt välgjord spelvärld tyckte jag då iaf.

Medlem

Nämen se där! Då är sommarresan till Arcadia bokad.

Medlem
Skrivet av Momolan:

Nämen se där! Då är sommarresan till Arcadia bokad.

Du är så välkommen så!

Medlem

Åhåhå, jäkla lägligt då jag precis planerat att uppleva det för första gången!

Medlem

Åh vad härligt, nu kanske man slipper dra igång P4an för att få igång den svenska versionen (har förgäves försökt konvertera den engelska som finns på diverse spelplattformar)!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Bt
Medlem

Hej ska tillägga att det går att få fram svenska röster till detta fantastiska spel även med HD-modden. Jag ville ha det till mina döttrar som är 6 och 8 år som ville prova det.

Först köper man spelet på Steam som då blir bara på engelska tyvärr.
Därefter moddar man spelet enligt länken ovan.
Sist så kopierar man alla mappar (de som heter 1a, global osv allihopa) från svenska versionen och väljer ja att skriver över alla filerna! Hittar ni inte den svenska versionen så kan ni skicka till mig så kan jag tipsa var den finns.

Ska tillägga att innan så fanns detta spel på app-store för iOS (och android?) som jag tror var på svenska också(?) men den stödde bara 32bit så när iOS krävde 64bit så går den inte att spela längre. Men jag har själva app-filen kvar på datorn men den fungerar som sagt bara på 32bit-iPad vilket är riktigt tråkigt.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

1
Skriv svar