John Wick-skaparen ansluter sig till Just Cause-filmen

Robot
John Wick-skaparen ansluter sig till Just Cause-filmen

Rico Rodriguez tacklar The Black Hand i ytterligare ett medium.

#Just-cause, #spelfilmer


Medlem

Låter definitivt intressant. Vågar man få upp sina förhoppningar till en bra tv-spels actionfilm?

Medlem

Bara tanken att Just Cause blir en film gör mig obekväm.

Medlem

@Juel91: Nej, jag tror inte det. Floppar väl som allt annat.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maddox:

@Juel91: Nej, jag tror inte det. Floppar väl som allt annat.

Floppar ju oftast dock får att de bar gör en dålig film, inte för att det är en "spelfilm".

Uncharted har väl egentligen allt som skulle få det att bli en bra rulle. Handlar bara om att, som med andra bra filmer, att göra det på ett bra sätt. Av någon anledning händer det bara inte med filmer baserad på spel dock. Gissar väl på att man inte får de bästa i branschen på de projekten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är inte Just Cause-serien en parodi på ostiga actionfilmer? Eller har jag skrattat åt något som bara varit asdåligt, utan någon som helst självdistans väldigt, väldigt länge? Rundgång i Avalanche-fabriken.... styr upp ert IP först.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Floppar ju oftast dock får att de bar gör en dålig film, inte för att det är en "spelfilm".

Uncharted har väl egentligen allt som skulle få det att bli en bra rulle. Handlar bara om att, som med andra bra filmer, att göra det på ett bra sätt. Av någon anledning händer det bara inte med filmer baserad på spel dock. Gissar väl på att man inte får de bästa i branschen på de projekten.

Den filmen har redan gjorts, långt innan Uncharted såg dagens ljus. Indiana Jones heter serien

Storyn i just cause spelen är ju som från en dålig actionfilm, så de kommer nog lyckas med just det. Att göra en dålig actionfilm


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

KoP
Medlem

Generisk actionfilm incoming.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Renfis:

Den filmen har redan gjorts, långt innan Uncharted såg dagens ljus. Indiana Jones heter serien

Och det är det jag menar. Vi vet redan att det är ett koncept som fungerar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Varför gör dom film av det mest generiska grejjerna som finns? Det är inget fel på Just Cause som spel, men om man kollar på sånt som går att överföra till film så är Just Cause vad? Typ generisk supersnubbe med kort brunt hår 1A som slåss mot typ generisk drogbaron och/eller någon gerilla diktator och/eller onskefull paramilitär 1A i en stereotypt sydamerikanskt land 1A?

Bioshock, Half-Life 2, Persona, Planescape: Torment, Prey (nya), Dishonored, Portal med mera med mera känns ju iaf något som faktiskt har kvalitéer i narrativet och världen som skulle vara intressant att se i form av en film. Vem bryr sig om en film baserat på ett spel som är baserat på generiska actionfilmer... Lär väl bli en generisk actionfilm gissningsvis.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Landelusen:

Är inte Just Cause-serien en parodi på ostiga actionfilmer? Eller har jag skrattat åt något som bara varit asdåligt, utan någon som helst självdistans väldigt, väldigt länge? Rundgång i Avalanche-fabriken.... styr upp ert IP först.

Precis. Ingen efterfrågarde en JC-film. Alla efterfrågar ett nytt, bra JC (inte Jc4 dvs).

1
Skriv svar