Är du en samlare eller säljare?

Medlem

Hamnar i papperspåsar i förrådet. Vet inte hur många gamla skivor jag har liggande därute.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har bara ett fåtal fysiska ex, resten är digitalt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv
Skrivet av Snabeltorsk:

Har bara ett fåtal fysiska ex, resten är digitalt.

Exakt. Ganska sällan man köper fysiska spel nuförtiden om det inte är någon förbokningsgrej med collectors edition osv.

Medlem

Har ett gäng kartonger med cd-skivor och PC-spelsboxar i källaren. Vill inte slänga och skulle aldrig få för mig att sälja.

När det kommer till konsoler så är det samma sak där, med undantag för att när jag ledsnat på konsolen i fråga har jag gett bort den och alla tillhörande spel till någon polare med barn. Oftast får jag feeling efter ett tag och köper en ny konsol. Är väl uppe i 1x Xbox, 2x Xbox 360, 1x PS4 och runt 40 spel som jag gett bort. Nu har jag en 360 med typ 5 spel i källaren och en PS4 med ungefär lika många fysiska spel som mest använda till Netflix i dagsläget

Inaktiv
Skrivet av Renfis:

När det kommer till konsoler så är det samma sak där, med undantag för att när jag ledsnat på konsolen i fråga har jag gett bort den och alla tillhörande spel till någon polare med barn. Oftast får jag feeling efter ett tag och köper en ny konsol. Är väl uppe i 1x Xbox, 2x Xbox 360, 1x PS4 och runt 40 spel som jag gett bort. Nu har jag en 360 med typ 5 spel i källaren och en PS4 med ungefär lika många fysiska spel som mest använda till Netflix i dagsläget

Kul! Har gjort exakt samma sak själv med min gamla Wii, Wii U, Ps3 och Ps4. Blir att ge bort min HTC Vive så fort det kommer en bättre Orka mecka med att lägga ut annonser och skit när man ändå kan förgylla någon annans tillvaro med att ge bort det

Kontot avslutas

Kul att det är så många som ger bort till någon polare. Inte lika kul när folk slänger bort. Själv har jag sålt en massa spel för några år sedan, många av dessa spelen ångrar jag idag att jag sålde. Men jag ville hellre ha spel digitalt då, men nu försöker jag köpa fler spel fysiskt igen.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Säljer dåliga och behåller de bra/intressanta. Är väl uppe i ca 300 spel varav merparten är från 80-90 och tidigt 2000-tal. Till PS4 är det mest steelbooks och Sonys tjockare specialutgåvor.

Medlem
Skrivet av whoo:

Säljer asap medans det finns bra nyvärde kvar. Om man mot förmodan skulle ha tiden att spela om ett spel senare, så är det billigare att köpa tillbaka än vad man sålde det för....

Om ändå detta vore sant!
Det vore najs att kunna köpa tillbaka spel som man dumt nog sålde i sin ungdom för lägre pris än vad man köpte dom för,

Castlevania the new generation, Turtles the Hyperstone heist, Phantasy Star 4, Shinging Force 1&2, Streets of Rage 3. Bara för att ta några Mega Drive exempel jag tvingats betala dyrt för i nutid.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Säljer va saker som är av nyare generation. En mindre lägenhet har gjort att man får välja sina hobbies, och då får Warhammern ta upp mest plats Behåller vissa titlar som jag har en stark relation till dock. Men dom blir färre och färre då allt är digitalt nuförtiden.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av whoo:

Säljer asap medans det finns bra nyvärde kvar. Om man mot förmodan skulle ha tiden att spela om ett spel senare, så är det billigare att köpa tillbaka än vad man sålde det för....

Kör såhär med, äger nog max 2-3 fysiska spel just nu, på gott och ont.
Köper dock nästan allt digitalt numera, men jag måste få erkänna att man saknar lukten av ny spelmanual ibland.

Medlem

Jag säljer.
Men köper väldigt sällan fysiskt utan ofta digitalt.
Köper sällan till "fullpris" endå


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tror inte jag sålt ett enda spel men ser mig samtidigt inte som en samlare på samma sätt som att jag inte ser mig som en samlare av DVD-filmer heller. Vissa format har spelat ut sin roll och de blir liggandes utan intresse, inte för att "samla" på det utan för att det bara hamnar där. DVD-filmerna står inte med ryggarna utåt och spelen ligger inte framme att beskådas utan snarare staplade på hög i nåt skåp...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

FM-guru
F.d. Sisyr

Köper aldrig fysiska exemplar längre, men alla det jag köpt tidigare står i en bokhylla och samlar damm. Har nog aldrig sålt ett spel, exklusive när man var liten knodd och sålde till kompisar.

Medlem

Förhandsbokar spel till konsol om de fått fina betyg innan släpp. Säljer dem så snart jag har spelat färdigt, med spel som God of War eller RDR2 får jag en väldigt massa timmar spelade för en ynka förlust på drygt 50 kr när de är sålda.

Jag förstår inte hur någon kan tycka det är värt att ha spel för flera tusen ståendes i hyllan där värdet bara sjunker dag för dag (bortsett från samlarutgåvor kanske). Blir man sugen på att spela om spelet några månader senare finns det ofta i realådan.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Förhandsbokar spel till konsol om de fått fina betyg innan släpp. Säljer dem så snart jag har spelat färdigt, med spel som God of War eller RDR2 får jag en väldigt massa timmar spelade för en ynka förlust på drygt 50 kr när de är sålda.

Jag förstår inte hur någon kan tycka det är värt att ha spel för flera tusen ståendes i hyllan där värdet bara sjunker dag för dag (bortsett från samlarutgåvor kanske). Blir man sugen på att spela om spelet några månader senare finns det ofta i realådan.

Jag är själv ingen samlare, men kan tänka mig att det är som med böcker i bokhyllan. De flesta lär man inte läsa igen, men att se dem stå där blir lite som ett kvitto på att man faktist gjort en ansträngning och spelat igenom/läst ut dem.

Testpilot

Samlare.

Nu har man ju allt digitalt men visst har man lite gamla boxar därhemma.

Medlem
Skrivet av jbx:

Dessa kostar typ 29kr styck på GameStop så du får snällt (eller argt) be honom om en Swish

Själv så behåller jag ett fåtal titlar och säljer det mesta vidare efter en genomspelning. Men har en handfull spel från typ alla konsoler från SNES-tiden.

Jag ser det snarare som en förlust på över 1000 kr...
Pengarna skiter jag i det är mest en principsak.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

12
Skriv svar