400 själar jobbar just nu på Cyberpunk 2077, mer än under Witcher 3-eran?

Robot
400 själar jobbar just nu på Cyberpunk 2077, mer än under Witcher 3-eran?

Det är inte alldeles enkla siffror att reda ut.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077, #e3


Medlem

Har dom 400 personer som jobbar på det låter det inte som en 2019 release. Man brukar väl flytta över folk till annat i slutet när man börjar bli klar. Eller har jag fel?

Medlem

Spännande. Spelet har verkligen kapacitet att bli något ut över det vanliga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vi kommer nog börja 2020-talet med Cyberpunk 2077 skulle jag tro.
Håller vi tummarna för släpp dagen innan semestern eller nått

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spännande. Spelet har verkligen kapacitet att bli något ut över det vanliga.

Jupp, ett av få spel som jag verkligen ser fram emot i samma styrka som i yngre dar och är hypad till max ! Senast var iof RDR2.

Inaktiv

Cyberpunk får ta den tid det vill, bara det blir bra

Medlem

Ja denna tungviktare ser ju fruktansvärt bra ut. Gameplay videon från E3 förra sommaren blåste mig fan av soffan. Hoppas detta E3, nästa månad, avslöjar på ett ungefär ett releasedatum av CP2077. Hoppas på våren 2020. Eller helst i höst men det sker aldrig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Detta är det spelet jag ser mest fram emot alla kategorier


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Tiggaren:

Jupp, ett av få spel som jag verkligen ser fram emot i samma styrka som i yngre dar och är hypad till max ! Senast var iof RDR2.

Jag är mindre hypad då det verkar vara i förstaperson, dom spelen är oftast sämre än tredjepersons spel. Man bör kunna välja som i RDR2.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Har dom 400 personer som jobbar på det låter det inte som en 2019 release. Man brukar väl flytta över folk till annat i slutet när man börjar bli klar. Eller har jag fel?

dom har ju sagt dom ska motvärka crunch tänker du logiskt så är detta exakt så studios ska jobba då vid släpp krävs mer arbete än vad som är tänkt.

Dvs ha färre ökar risk för dom som är på projektet crunchar har du fler så distrubiteras arbetet jämnt och folk går hem samma tider som innan m.m

Så det stämmer inte riktigt det du säger.

men ja där företag crunchar så har du rätt.

OT: så vill jag inte se ett till witcher på ett tag, jag vill se ett nytt ip dom skapat själva. med det sagt gärna ett till witcher senare efter cyyberpunk och det osagna nya projektet

Fragtjuv

Magkänslan säger att det får en release i början av 2020 men sedan flyttas fram till april eller maj. Ska blir riktigt intressant att se vad de visar på E3.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Jag är mindre hypad då det verkar vara i förstaperson, dom spelen är oftast sämre än tredjepersons spel. Man bör kunna välja som i RDR2.

Håller inte med om att förstapersonsspel oftast är sämre och jag tror det finns goda anledningar till att detta endast är i första person.
En anledning tror jag är att man skapar sin egen karaktär i spelet. I de flesta moderna tredjepersonsspel finns det en färdig karaktär som kan visas i cut-scenes och när man pratar med folk. Att få en spelarskapad karaktär att se bra ut i cutscenes är inte lätt. Detta spel ser mer ut att ha Half-Life 2 stil där man inte har cutscenes utan allt sker in-game så att säga.
Jag tror också att miljön spelet utspelar sig i blir bättre i första person. En tredjepersonskamera är oftast snett bakom karaktären. Det fungerar bättre i öppna, plattare miljöer där kameran inte riskerar att fastna i rörledningar eller balkonger.
Eller cinematiska linjära spel där utvecklarna kan detaljstyra var kameran ska hamna.
Tänk Mirror's Edge eller Deus Ex i tredjeperson, tvivlar på att det skulle bli lika bra. Eller valfritt FPS.
I första person kan man skapa hur komplexa, detaljerade och trånga utrymmen som helst utan att det blir klumpigt att styra, utan att kameran fuckar upp och utan att karaktären är i vägen för viktiga detaljer i omgivningen.
Skjutvapen gör sig också alltid bäst i första person.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag är mindre hypad då det verkar vara i förstaperson, dom spelen är oftast sämre än tredjepersons spel. Man bör kunna välja som i RDR2.

Låte svårt att spela i TP när man är i trånga korridorer eller i små rum som man kunde se I gameplay videon som finns ute. Skulle tvinga fram en helt annat level design.

Avstängd
Skrivet av anon_306295:

Håller inte med om att förstapersonsspel oftast är sämre och jag tror det finns goda anledningar till att detta endast är i första person.
En anledning tror jag är att man skapar sin egen karaktär i spelet. I de flesta moderna tredjepersonsspel finns det en färdig karaktär som kan visas i cut-scenes och när man pratar med folk. Att få en spelarskapad karaktär att se bra ut i cutscenes är inte lätt. Detta spel ser mer ut att ha Half-Life 2 stil där man inte har cutscenes utan allt sker in-game så att säga.
Jag tror också att miljön spelet utspelar sig i blir bättre i första person. En tredjepersonskamera är oftast snett bakom karaktären. Det fungerar bättre i öppna, plattare miljöer där kameran inte riskerar att fastna i rörledningar eller balkonger.
Eller cinematiska linjära spel där utvecklarna kan detaljstyra var kameran ska hamna.
Tänk Mirror's Edge eller Deus Ex i tredjeperson, tvivlar på att det skulle bli lika bra. Eller valfritt FPS.
I första person kan man skapa hur komplexa, detaljerade och trånga utrymmen som helst utan att det blir klumpigt att styra, utan att kameran fuckar upp och utan att karaktären är i vägen för viktiga detaljer i omgivningen.
Skjutvapen gör sig också alltid bäst i första person.

Det finns inga spel i världen som är lika bra som RDR2 eller Witcher 3. Låt mig avsluta där och bara kolla försäljningar på dessa två. Jag tror dom kommer skjuta sig själv i foten med detta spel.

Rollspel ska vara i tredje person, ingen och då menar jag INGEN vill ha något quake eller liknande. är ju helt sjukt om dom tror det kommer bli lika bra som Witcher 3 med förstaperson.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det finns inga spel i världen som är lika bra som RDR2 eller Witcher 3. Låt mig avsluta där och bara kolla försäljningar på dessa två. Jag tror dom kommer skjuta sig själv i foten med detta spel.

Rollspel ska vara i tredje person, ingen och då menar jag INGEN vill ha något quake eller liknande. är ju helt sjukt om dom tror det kommer bli lika bra som Witcher 3 med förstaperson.

Det funkar visst i första person.
Men som sagt första person gör att man uteslutande kommer spela med mus+tangentbord.
3e person kan man variera.
Är man konsolspelare förstår jag missnöjet med första person


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hypen är bortom all realism för detta. Speciellt efter hur otroligt bra The Witcher 3 var.

Avstängd
Skrivet av Marfy:

Hypen är bortom all realism för detta. Speciellt efter hur otroligt bra The Witcher 3 var.

Jag förstår inte detta riktigt, dom har gjort ETT bra spel. Vad är det som säger att detta blir lika bra? Jag tror som sagt det blir en flopp tack vare förstaperson och jag kommer ha rätt.

Ubisoft har gjort fler bra spel och även Rockstar med.

Så jag är mer hypad för nästa Assassin's Creed.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Det finns inga spel i världen som är lika bra som RDR2 eller Witcher 3. Låt mig avsluta där och bara kolla försäljningar på dessa två. Jag tror dom kommer skjuta sig själv i foten med detta spel.

Rollspel ska vara i tredje person, ingen och då menar jag INGEN vill ha något quake eller liknande. är ju helt sjukt om dom tror det kommer bli lika bra som Witcher 3 med förstaperson.

Förstår inte exakt vad du har emot första person.
Det är knappast tredjepersonskameran som gör The Witcher 3 och Red Dead Redemption 2 till bra spel. Finns gott om kassa rollspel med tredjepersonsvy.
Visst passar tredjeperson till de spelen och de skulle inte vara lika bra i första person, men det är för att de i huvudsak utspelar sig i öppna landskap där man rider runt på en häst.

Varför ska rollspel vara i tredje person? Finns väldigt bra rollspel som i huvudsak utspelar sig i första person. Exempelvis Vampire the Masquerade: Bloodlines, Deus Ex och Elder Scrolls-spelen.
Kolla på omgivningarna i gameplayvideon till Cyberpunk och fundera över om det skulle vara bäst att gå runt i de miljöerna i tredje person eller i första person.

Avstängd
Skrivet av anon_306295:

Förstår inte exakt vad du har emot första person.
Det är knappast tredjepersonskameran som gör The Witcher 3 och Red Dead Redemption 2 till bra spel. Finns gott om kassa rollspel med tredjepersonsvy.
Visst passar tredjeperson till de spelen och de skulle inte vara lika bra i första person, men det är för att de i huvudsak utspelar sig i öppna landskap där man rider runt på en häst.

Varför ska rollspel vara i tredje person? Finns väldigt bra rollspel som i huvudsak utspelar sig i första person. Exempelvis Vampire the Masquerade: Bloodlines, Deus Ex och Elder Scrolls-spelen.
Kolla på omgivningarna i gameplayvideon till Cyberpunk och fundera över om det skulle vara bäst att gå runt i de miljöerna i tredje person eller i första person.

Dom som kan göra spel i tredjeperson kan göra det i dom miljöerna med. Ubisoft och Rockstar skulle klara det galant men några polska noobs inom spel kanske inte kan det.


signatur

PS5 och inget annat.

eld
Medlem
Skrivet av breahl:

Dom som kan göra spel i tredjeperson kan göra det i dom miljöerna med. Ubisoft och Rockstar skulle klara det galant men några polska noobs inom spel kanske inte kan det.

Dessa spel har nästan uteslutet varit första person sen ultima underworld, klart cyberpunk ska vara det också!

Inaktiv

Mitt största frågetecken kring detta spel är huruvida de kommer att lyckas med stridssystemet samt skills/perks. De har såvitt jag vet aldrig varit särskilt bra på den biten och här gör de ett "FPS" vilket måste vara långt utanför deras komfortzon.
Det man fick se av striderna i gameplay videon från E3 lämnade mycket att önska.
Hoppas de har några inbitna FPS-spelare i betydande positioner och stora förändringar har skett där.

Det spelar ingen roll hur bra karaktärer, story värld osv. spelet har om de inte får till detta. Gameplay är A och O hur man än vrider och vänder på det.

Medlem

Mer är inte alltid bättre...

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spännande. Spelet har verkligen kapacitet att bli något ut över det vanliga.

Jag vill inte gå emot strömmen, men jag tror du kommer få ett GTA i cyberpunk bara, inget mera.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

dom har ju sagt dom ska motvärka crunch tänker du logiskt så är detta exakt så studios ska jobba då vid släpp krävs mer arbete än vad som är tänkt.

Dvs ha färre ökar risk för dom som är på projektet crunchar har du fler så distrubiteras arbetet jämnt och folk går hem samma tider som innan m.m

Så det stämmer inte riktigt det du säger.

men ja där företag crunchar så har du rätt.

OT: så vill jag inte se ett till witcher på ett tag, jag vill se ett nytt ip dom skapat själva. med det sagt gärna ett till witcher senare efter cyyberpunk och det osagna nya projektet

Förlåt, men "motverka crunch", betyder bara att dom gör det lika mycket, men dom var tvugna att säga något om det för att media frågade. Tror inte det finns något spelföretag där INGEN crunchar någon gång (kanske Might and Delight iofs).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag vill inte gå emot strömmen, men jag tror du kommer få ett GTA i cyberpunk bara, inget mera.

Det är inte dåligt.

Tror däremot att det blir avsevärt mer rpg och djup i detta än GTA.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Förlåt, men "motverka crunch", betyder bara att dom gör det lika mycket, men dom var tvugna att säga något om det för att media frågade. Tror inte det finns något spelföretag där INGEN crunchar någon gång (kanske Might and Delight iofs).

Det läckte innanför ifrån kollegor, tror du dom kan hålla koll på alla, kommer det ut stora klagomål igen då CD PR bryr sig mycket om sitt varumärke jämnfört med andra studios så är detta det sista dom vill ska ske, och det kostar inte företaget något direkt att ha fler anställda eller fler på ett projekt och distrubitera jobben. jämnt.

Det är inte ett företag som existerar i sverige utan polen regler ser helt annorlunda ut.

I sverige hade detta varit skit dryt för arbetsgivare.

Medlem

Det mästerliga med CDPR's tidigare spel är berättelsen och kvalitén på uppdrag, både huvudspåret och sidouppdragen. Om de lagt lika mycket själ på detta denna gången så finns det oändlig potential.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av s3ng:

Vi kommer nog börja 2020-talet med Cyberpunk 2077 skulle jag tro.
Håller vi tummarna för släpp dagen innan semestern eller nått

Så blev det ta mig fan release 16 april 2020, min födelsedag.
Fullständigt barockt!

1
Skriv svar