2 000 konton avstängda i Mordhau, vissa felaktigt

Robot
2 000 konton avstängda i Mordhau, vissa felaktigt

Och vissa fuskare kommer troligen släppas tillbaka in i spelet.

#Mordhau, #Triterion, #fusk


Medlem

Själv är jag en av de som fuskade och blev avstängd. Känns dock lite oärligt att försöka bli unbannad på detta vis så jag ska nog inte missbruka detta.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Själv är jag en av de som fuskade och blev avstängd. Känns dock lite oärligt att försöka bli unbannad på detta vis så jag ska nog inte missbruka detta.

Det är oärligt att fuska från första början. #getgoodson

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Själv är jag en av de som fuskade och blev avstängd. Känns dock lite oärligt att försöka bli unbannad på detta vis så jag ska nog inte missbruka detta.

Får jag fråga - helt icke ironiskt varför du fuskat och på ett ungefär hur gammal du är?

Frågan är mest av nyfikenhet,

Medlem
Skrivet av Whizeguy:

Det är oärligt att fuska från första början. #getgoodson

Jovisst, men om man nu inte ser världen helt i svart eller vitt så förstår man att det finns olika nyanser mellan. Han har fuskat i Mordhau, men det gör han inte automatiskt till en dålig människa som inte kan säga, "fair enough, ni tog mig, mea culpa!"

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jovisst, men om man nu inte ser världen helt i svart eller vitt så förstår man att det finns olika nyanser mellan. Han har fuskat i Mordhau, men det gör han inte automatiskt till en dålig människa som inte kan säga, "fair enough, ni tog mig, mea culpa!"

Jag ser det så att fuskar du i ett multiplayerspel(online) så gör det automatiskt dig till en sämre människa, punkt.

Kan personen som nu fuskat bättra sig och be om förlåtelse, visst. Gör alla det? Absolut inte.

Det finns ju åtskilliga fall med CS-"proffs" som fuskat i säg, 1.5-1.6 och säger att dom "bättrat sig" men som senare åkt dit på att fuskat återigen.

Ne, fuskare i onlinespel är vidrigt och det har jag alltid tyckt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det enda jag inte förstår är vad som är kul med fusk.
Min egna underhållning som jag får utav spel är utmaningen, den försvinner ju helt.
Därmed finns ingen ambition att bli bättre heller, utan man sitter bara som en zombie och ska "vinna". Snacka om tråkigt.

Tänker inte gå så långt att säga att fuskare är vidriga människor, men jag ser helt klart ner på folk utan ambitioner. Skaffa en annan hobby som intresserar :P. Snuddar ju in mer på patetiskt än något annat, gör nått bättre med tiden.

Medlem

Men vänta nu, finns det fusk i mordhau?

Medlem

@chochx: Självklart finns det fusk i Mordhau. Vanligaste är auto-block, det har jag sett en hel del av... folk som i princip blockar allting. Gör spelet hur tråkigt som helst när man möter en sån.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

@chochx: Självklart finns det fusk i Mordhau. Vanligaste är auto-block, det har jag sett en hel del av... folk som i princip blockar allting. Gör spelet hur tråkigt som helst när man möter en sån.

När jag är som prima, blockar jag inprincip allting haha. Menar jag och mina polare brukar ha chamber-krig, att blocka allting är inte super svårt. Är du helt 100% på att det alla gånger varit fuskare?

Förnekar inte att det finns och att du eller någon annan stött på fuskare. Då det finns bevis redan här i tråden, artikeln och vad folk har sagt hittills. Jag är alltid lite skeptisk till det mesta, specifikt när det kommer till fusk. Enkelt att säga att det var fusk utan vidare bevis, då det är svårt att just bevisa med nakna ögat.

Medlem

jahapp det börjar bli poppis efter någon vecka,,, skiten kommer in och börjar fuska.. tack för denna tid Mordhau du var underbar genom alphan och betan, och början av release..

Medlem

@LinkXLank: Självklart fuskar inte alla, vissa spelare är ju helt enkelt bra... men när man möter en spelare som inte kan träffa en ladugårdsdörr, men ändå kan blocka allting oavsett om man feintar/morphar, då är det ganska uppenbart i min mening.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

@LinkXLank: Självklart fuskar inte alla, vissa spelare är ju helt enkelt bra... men när man möter en spelare som inte kan träffa en ladugårdsdörr, men ändå kan blocka allting oavsett om man feintar/morphar, då är det ganska uppenbart i min mening.

Bra svar, I'm satisfied.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jovisst, men om man nu inte ser världen helt i svart eller vitt så förstår man att det finns olika nyanser mellan. Han har fuskat i Mordhau, men det gör han inte automatiskt till en dålig människa som inte kan säga, "fair enough, ni tog mig, mea culpa!"

Jo det gör det.

Medvetet förstöra för andra gör dig per definition till en sämre människa.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Det enda jag inte förstår är vad som är kul med fusk.
Min egna underhållning som jag får utav spel är utmaningen, den försvinner ju helt.
Därmed finns ingen ambition att bli bättre heller, utan man sitter bara som en zombie och ska "vinna". Snacka om tråkigt.

Tänker inte gå så långt att säga att fuskare är vidriga människor, men jag ser helt klart ner på folk utan ambitioner. Skaffa en annan hobby som intresserar :P. Snuddar ju in mer på patetiskt än något annat, gör nått bättre med tiden.

Brukar faktiskt fuska i Singel player och ibland köra på Casual/Easy. Har oftast inte tid att spela samma spel i 200 timmar längre. Finns så jävla mycket att spela och så mycket story/lore som måste fram!

Men i MP, verkligen inte. Då är det inte bara mig det går ut över utan man förstör ju för andra, och så jäkla självisk är jag inte.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jovisst, men om man nu inte ser världen helt i svart eller vitt så förstår man att det finns olika nyanser mellan. Han har fuskat i Mordhau, men det gör han inte automatiskt till en dålig människa som inte kan säga, "fair enough, ni tog mig, mea culpa!"

Försöker minnas när jag sa att han scammade gamla damer på deras pengar och knuffade dem ut för trottoaren 🤔🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Allexz:

Får jag fråga - helt icke ironiskt varför du fuskat och på ett ungefär hur gammal du är?

Frågan är mest av nyfikenhet,

Kleptoman är gammal nog att förstå att han fuskar och att ingen gillar att han gör det. Men han vinner säkert oftare pga det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av LinkXLank:

När jag är som prima, blockar jag inprincip allting haha. Menar jag och mina polare brukar ha chamber-krig, att blocka allting är inte super svårt. Är du helt 100% på att det alla gånger varit fuskare?

Förnekar inte att det finns och att du eller någon annan stött på fuskare. Då det finns bevis redan här i tråden, artikeln och vad folk har sagt hittills. Jag är alltid lite skeptisk till det mesta, specifikt när det kommer till fusk. Enkelt att säga att det var fusk utan vidare bevis, då det är svårt att just bevisa med nakna ögat.

Håller med, jag känner så med många spel, det gråts fusk för mycket på forum om fuskare (alla har en story). Jag kan själv känna ibland att vissa är sjukt bra, men då antar jag bara att jag är sämre, om jag ligger under 0 - 10 och sedan lyckas döda den där krattpajasen så anser jag inte att han fuskar. Men ja, det finns säkert fuskare omkring mig, men hur vet man ens det? Jag kan också slå i en sten ibland men alltid äga upp någon som är sämre -:------


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av HerrWass:

Brukar faktiskt fuska i Singel player och ibland köra på Casual/Easy. Har oftast inte tid att spela samma spel i 200 timmar längre. Finns så jävla mycket att spela och så mycket story/lore som måste fram!

Men i MP, verkligen inte. Då är det inte bara mig det går ut över utan man förstör ju för andra, och så jäkla självisk är jag inte.

Ja men singleplayer kan jag godta, det stämmer inte riktigt in på samma premisser.

Medlem

Bästa fuskaren jag har varit med om är en kille i Red Orchestra 2 som sköt headshots med ett ryskt automatvapen på väldigt långa avstånd och slutade matcher med 100+ kills.😆 När man kollade på honom i spec mode så såg man hur vapnet veva omkring överallt när den siktade in sig på alla spelare som panikartat sprang omkring på en järnvägsstation.

Medlem

@kaealy: Rising storm 2: vietnam hade också detta problem i början när spelet släpptes. Har inte sett några fuskare nu på evigheter. Och det är ett av mina mest spelade spel sen det kom ut

Medlem

Undrar hur en duell mellan två (eller fler) fuskare med riktigt snabba vapen hade varit? Funderar också om auto-block verkligen är så effektivt då man inte kan blockera precis när man vill, förutsatt att man faktiskt attackerar ibland. Kan ett fusk verkligen överskrida sådana spelmekaniska regler?

1
Skriv svar