Mors dag på söndag, vem är spelvärldens bästa mamma?

Redaktör
Ponny
Mors dag på söndag, vem är spelvärldens bästa mamma?

Som jag brukar säga: "varje dag är mors dag", men på söndag är det officiellt mors dag. Och det fick mig såklart att fundera på mammor i spel. Bakom varje hjälte finns förstås en mamma som har packat ryggsäcken och brett smörgåsar. Har du någon favorit (eller för den delen, skräckexempel) i spelvärlden?

Allie i första Ni no Kuni tyckte jag om på stört, och även om Rosalina i Super Mario Galaxy inte är biologisk mamma till alla Lumas, så är hon ändå deras "mama". Min absoluta favorit är tveklöst Clemetine, som i sista The Walking Dead-säsongen fostrade AJ i en zombieapokalyps. Där snackar vi "mom of the year".

Sedan kan man förstås bredda frågan och fundera på vad som skulle kunna bli. Kratos blev ju något av fjolårets pappa, så varför skulle inte Lara, Samus eller Peach kunna bli framtidens spelmammor?

Vilken är den bästa spelmamman du vet? Och vem skulle kunna bli det i framtiden?


signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare

Kan lägga 500+ ägg på kort tid, lätt bästa mamman!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Flemeth från Dragon Age är en god kandidat! Lite trasslig relation till dotra sin, dock.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Flemeth från Dragon Age är en god kandidat! Lite trasslig relation till dotra sin, dock.

Hon skaffade döttrar endast för att förlänga sitt eget liv med deras livskraft, Maker knows hur många hon mördade

edit: tog bort spoiler-tag, spelet är för farao 10 år gammalt

Ambassadör
Xbox

Harriet Jones i Vampyr är trevlig, glad och positiv.

Framtida mamma? -Liara T'soni.


signatur

Jump in.

Testpilot
Medlem

Alicia Melchiott. Valkyria Chronicles


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Devan vann redan tråden med första inlägget...Men här kommer en runner-up:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jenova FF7


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Devan vann redan tråden med första inlägget...Men här kommer en runner-up:

https://i.pinimg.com/originals/8b/3f/e6/8b3fe67cea16426e89cdf...

Big Mama / EVA
Klockren!

Medlem

Devan har ju redan vunnit, men vi kan väl forsätta ändå?
Kara i Detroit: Become Human.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Medlem
Skrivet av Joakim Palm:

Big Mama / EVA
Klockren!

Big Mama helt spontant.

Ska man komma på en reserv skulle jag säga morsan i senaste dragon quest.

Har man ordet "mother" i namnet så måste det ju bara betyda att man är en väldigt bra mamma.

Fragtjuv

Visst tror en metroid att Samus är henoms morsa? Samus skulle vara en grym morsa i alla fall.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Mamman i among the sleep 😁


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Inaktiv

Vet inte om man kan kalla henne en mamma direkt men hon känns lite som en cool morsa!

Medlem

Jag utmanar Devan.

Medlem

Typ /thread på Devan där, men vill ändå föreslå Isaac's mamma (Binding of Isaac). Mom of the century på den imo.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@Rackaren: Ingen påhittad karaktär har fått mig att känna så många känslor som Clem en av mina favoriter!

Medlem

Hail Sithis!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Svår fråga.

Medlem
Medlem

Marta Louise Velazquez

Medlem

Ine-san i shenmue. Visserligen inte Ryu's riktiga mor men ändå.

Medlem

Mom i futurama såklart!

Medlem
1
Skriv svar