Medlem
Fortnite-vän

Hej
Jag har en son på 11 år som hemskt gärna vill ha någon att spela Fortnite eller Apex med.
Många av dom han spelar med verkar göra allt för att han ska bli ledsen.
Det förstör hela upplevelsen med spel för honom.
Om någon där ute har ett barn i liknande situation eller som bara vill ha någon att spela med, får ni gärna höra av er.
Det är hemskt att se sin son gråta sig till sömns för att folk inte kan sluta vara elaka.

Tråddemonen
Testpilot

@JHGBaouns: Usch hemskt att höra, har själv inga barn men jag kan föreslå att du hjälper till och ställer in i inställningarna så att ljudet från mikrofonerna från de andra spelarna tas bort. Det kan underlätta spelandet för din son, som slipper höra en massa elaka kommentarer och bara kan spela för nöjets skull.

Hoppas detta kan hjälpa dig och din sons situation för tillfället och hoppas att din son hittar en trevlig spelkompis i framtiden.

Redaktör
Ponny

@JHGBaouns: Fruktansvärt att höra. Så här kan vi inte ha det!

Håller med Zimpan. Jag är dock inte särskilt bevandrad i dom spelen (eller att spela online med folk jag inte känner), men att göra lite fix och don med ljudinställningar tror jag är en bra början. Att hitta snälla kompisar att spela med är nästa steg. Så, se hit FZ-föräldrar! Det här tycker jag att vi ska kunna lösa.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

@Zimpan: Ja, det är hemskt att det ska behöva gå så långt. För min grabb är det bara spel som man spelar ihop eller med andra som är intressant, Roblox, Minecraft och FPS, RTS. Även jag tycker så klart att vissa är otroligt jobbiga, men jag stänger av mickljudet på dom som är jobbiga och så spelar jag själv eller med någon jag tycker om. För min grabb blir det svårare, eftersom han så gärna vill ha någon att spela med så griper han efter alla halmstrån han hittar och de första att utnyttja det är utåtagerande personer som verkar göra allt för att lura eller förstöra. Han vill bara ha några polare som han kan spela med som inte utnyttjar hans naivitet, inte förstör spelupplevelsen utan får spelandet att vara en plats att roa sig och slappa efter skolan. Finns det andra som gärna delar med sig av vänlighet så är det mycket välkommet.

Medlem

@JHGBaouns Fullt med hemska människor online Jag har inga egna barn, men hoppas att ni hittar några schyssta barn som han kan spela tillsammans med!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Frilansare

Någon medlem som har jämngamla barn som kan tänka sig att lira lite med JHGBaouns son?

Tråddemonen
Testpilot

@Joakim Bennet: @DKvarn kanske har. Stämmer det Kvarn?

Tråddemonen
Testpilot

@JHGBaouns: Siten kanske kan hjälpa, vi håller tråden vid liv.

Medlem

Tyvärr så är mina barn yngre och de spelar bara lokalt co-op men väldigt tråkigt att läsa att folk beter sig på det här sättet.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Hej! Tråkigt att höra, verkligen!

Det finns en sjysst spel community som P3 Spel har, de har en discord kanal där man kan leta efter folk att spela med. Vet inte ålder på folket där men alla är svenska och hjälpsamma/trevliga:

Joina här: https://discord.gg/QKMYpex

Medlem

@GizZm086:
Tackar!
Jag ska be honom joina kanalen för att hitta någon.

Om någon har ett tips på vart man kan hitta en sjyst person i 10 års åldern så går det bra att pm mig om ni inte vill posta ut uppgifter.

Medlem

Ett tips kan vara att fiska lite i chatten hos svenska streamers på Twitch/Youtube. När jag streamde Fortnite för något år sedan var det många som ville spela med mig - och ännu fler som bara fann varandra genom min chatt.

Är det en liten (0-5 tittare) streamer kanske du får en inbjudan att spela med den - är det en lite större (5-20 tittare) finns det nästan säkert någon i samma ålder i chatten som också är spelsugen. Ett enkelt "Hej, jag är 11 år och har X vinster. Vill nån spela med mig?" torde ge napp ganska fort. Se bara till att du sitter med, så att du märker att det är någon vettig som nappar på betet


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

rekommenderar honom att spela andra spel som inte tvingar ditt barn att känna sig sämre än alla andra barn om han inte betalar 322kr för dom nya skinsen plus danserna.

Avskyr vad fortnite gjort mot den generationen.

Medlem
Skrivet av JHGBaouns:

Hej
Jag har en son på 11 år som hemskt gärna vill ha någon att spela Fortnite eller Apex med.
Många av dom han spelar med verkar göra allt för att han ska bli ledsen.
Det förstör hela upplevelsen med spel för honom.
Om någon där ute har ett barn i liknande situation eller som bara vill ha någon att spela med, får ni gärna höra av er.
Det är hemskt att se sin son gråta sig till sömns för att folk inte kan sluta vara elaka.

Fy fan vad arg jag blir av sådant. Mobbning är absolut vidrigt och förstör människors liv. Vissa kan bli så sabbade att de hamnar i droger som leder till kriminalitet. Vissa tar livet av sig i enda utvägen. Usch. Nu ska det inte gå så för din son menar jag. Har inga kids själv men hade absolut styrt fram någon spelkompis om jag haft den tillgången. Hoppas det löser sig. /Kram C

:::::::::: PS. Ett tips för att stärka ditt barn mentalt och kroppsligt o själsligt är att sätta in honom i kampsport. Prova på en barngrupp iaf. Håller själv på med thaiboxning och tidigare i livet karate, vilket kan göra underverk mentalt. Det ger ett lugn och självförtroende. Det stärker en något enormt. Och jag menar absolut inte att man ska bli en "street fighter" utan endast som träning. Sedan kan det självklart vara bra att kunna försvara sig om lagen ger dig rätt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

rekommenderar honom att spela andra spel som inte tvingar ditt barn att känna sig sämre än alla andra barn om han inte betalar 322kr för dom nya skinsen plus danserna.

Avskyr vad fortnite gjort mot den generationen.

På sätt och vis har du en poäng. I min dotters klass var de flesta tack och lov "no skins" när de fortfarande spelade, men i vissa grupper verkar det vara ett jävla gissel. Vill dock hävda att felet ligger hos de föräldrar som inte sätter sig in i sina barns beteende online snarare än hos spelet.

Sedan vet jag inte om lösningen är att spela något annat spel. Nog för att t.ex. Minecraft och Roblox har mindre toxic atmosfär - men vad hjälper det om man faktiskt gillar gameplay i Fortnite?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag kanske kan hjälpa !. min systerson är 10 år gammal och dom är ett litet gangster gäng som spelar fortnite :). Dom är väldigt snälla vad jag har hört och sett med varandra så kanske din son skulle passa in där ?. om det låter intressant så kan du ju dra iväg ett PM

Inaktiv

Lite off topic men samtidigt lite on topic: Jag är väldigt glad för utvecklingen av kommunikationen i onlinespel senaste åren att fler och fler utvecklare väljer att inte tillåta kommunikation mellan fiender och endast inom egna laget, plus att detta även brukar gå att stänga av. Finns ingen anledning att kunna skriva till sina motståndare då det är 99% negativt skit som skrivs.

Medlem
göteborg

@JHGBaouns: Hejsan, jag har en son på 10 år som just börjat spela fortnight, han är genomsnäll och skulle behöva fler kompisar i spelet. han får dock bara spela 1 timma varannan dag.

mvh Stefan

Medlem

@jhgbaouns Min son är snart 8 bast och lirar en del Fortnite på ps4.
Lägg till Funkymook om du vill

Medlem

Många bra tips här, tack!

En anledning till att jag märker det så väl är bl.a. att vi sitter vid datorn tillsamman, även om det nu gått så långt att det skulle märkas ändå.

Jag håller med alla här och tror att det är en blandning av anledningar till att det ser ut som det gör i online-spelvärlden, speciellt för unga. Jag vet att flera av dessa "kompisar" som har varit väldigt jobbiga, har föräldrar som inte har kunskapen eller orken att sätta sig in i barnets engagemang vid datorn.
Tror dessutom att om man inte är mogen nog, kan man inte hantera multiplayer-spel mot andra. Men i dagens samhälle är det svårt som förälder att neka dessa spel för sitt barn när "alla" deras kamrater spelar dom.
Vi spelar andra spel tillsammans där man spelar coop, ex. strategispel, Eco eller Minecraft men till slut så vill han spela med andra barn i allafall, duger inte med Pappa

Jag kommer att PM min sons online namn till de vänliga själar som hjälper till.

Medlem

Jag visade detta inlägg för min son som är 11 år och han sa direkt att han gärna spelar med din son. Han gick igenom något liknande vid 9 års åldern men som tur är funnit andra att spela med. Han lirar på dator, ibland med mig eller hans yngre bror.

Skicka PM så lägga vi till honom.

Från en pappa som sett det du ser....

Medlem

Har en 11-åring som gärna spelar med din son. Han tycker,precis som din son, att det är jobbigt att så många är taskiga när de spelar. Spelar både Fortnite och Apex på Xbox eller Fortnite på Switch.

Medlem

@jhgbaouns: Vilken plattform spelar han på?

Medlem

Min grabb är 11 år och spelar mest minecraft för tillfället. Men kolla gärna upp minecraft servern xfun där min grabb är moderator. Man kan också joina discorden där det finns många snälla och roliga personer!
Xfunserver.se/discord
Välkommen in och spela med oss! 😊
Mvh FixXxeR & Fiskendeluxe

Medlem

Fan vad ledsen man blir när man läser original-tråden. Hoppas det löser sig för din grabb.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Sonen (9 år) spelar med klassen och sitter jämt och chattar med kompisarna i discord,
de behöver liksom inte spela med folk på nätet om de inte vill och jag fattar oftast inte
om de kör matcher eller bara bygger i creative...

Har lite dåliga vibbar av att köpa skins och alla saker de går igenom (låna ut lösenord == hackad?? lessons learned) Men de har iaf en egen liten community.

Medlem

Åhh vad tragiskt sånt här är. Att man inte är mogen som någon ovan skrev tycker jag inte riktigt stämmer, jag känner själv ibland ilska nog av allt hat i vissa spel att jag bara vill stänga av, det är klimatet som suget och ju mer mogen man är ju mer tar man nog åt sig.
Har en grapp på 9 som säkert vill spela med honom. Skicka PM på nick så ska jag fråga och isåfall kommer invite 🙂

NuZ
Testpilot

Har en 9åring som gärna spelar Fortnite. Itsnuz_ på ps4 och itsnuz på xbox/pc/switch. Han spelar mest på ps4 och switch


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Tråddemonen
Testpilot

Grymt jobbat communityt! Fasen vad glad jag blir att alla stödjer @JHGBaouns i detta!

Medlem

Joina min son som är 10. Pm:a så fixar vi lekdejt

123
Skriv svar