Se dokumentären om John "Totalbiscuit" Bain

Robot
Se dokumentären om John "Totalbiscuit" Bain

Hör honom själv berätta om den brokiga uppväxten och hans avtryck i spelbranschen.

#john-bain, #totalbiscuit


Releasehästryttare

Saknar honom, tänk va mycket bättre spelbranschen hade varit om han fortfarande levt.

Medlem

RIP. Tack för allt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

TB var bäst... Vila i frid min nattkompis på Youtube.

Medlem

Tänkte bara tipsa om att Genna sänder ett minnesprogram inspelat på Coxcon 2018 kl.9 ikväll på www.twitch.tv/gennabain


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kommer ihåg dagen rätt väl när jag läste att TB hade gått bort.
Det var som att man hade förlorat en riktigt nära familjemedlem
Grät riktigt mycket, i flera veckor efter, bara man tänkte på det så kom det tårar.

Dåliga saker händer alltid för dom som förtjänar det minst.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

En stor förlust för spelbranschen och någon man verkligen saknar.

Medlem

Har det gått ett år redan? Saknar den mannen så jävla mycket. Kom tillbaka pls <3


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Medlem

Jag älskade hans löpande analyser och hans humor!
Han var otroligt rak, ärlig och informativ.
Och störtskön att lyssna till!

Saknar honom.

Medlem

TB är en röst man saknar

Medlem

kanske bara jag men jag tänker då och då på vad TB skulle ha sagt om det senaste händelserna inom gamingvärlden

ELF
Medlem

@MaLiBu: Jo, har faktiskt tänkt så någon gång.

"WTF is" tyckte jag var riktigt bra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Shit! Har missat att han gått bort =( Cancer suger

Medlem

Följde honom på YouTube, han inspirerade mig på många sätt då jag hade samma sorts kritiska öga till spelbranschen och spel. Försökte mig på någon slags "YouTuber"-karriär men insåg ganska snabbt att den mängd jobb som krävs gjorde att jag inte ville satsa på det. Hursomhelst sa han många gånger det jag tyckte och det gjorde att jag respekterade honom.

Vila i frid.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Saknar honom...
tänkte på honom härom dan, för hade varit grymt intressant att höra vad hans åsikter skulle vara om hela epic grejen.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Saknar honom...
tänkte på honom härom dan, för hade varit grymt intressant att höra vad hans åsikter skulle vara om hela epic grejen.

Eller hur. Det skulle vara mycket intressant!!

RiP: TB


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Nån i grannskapet började hacka en fruktansvärd massa lök i slutet där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Skall ärligt erkänna att jag inte var någon stor fan av Total Biscuit, samtidigt så hyste jag en enorm respekt för honom. Han sade alltid vad han tyckte och tänkte, så hans öde är verkligen sorgligt och orättvist. Fuck cancer..

Medlem

Saknar honom...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming

Saknar honom extremt mycket.

Medlem

Det finns idag få personer som jag kollar på som har varit så öppna och ärliga som han var. Innan det blev ett krav att påpeka att videos var sponsrade så var han väldigt noga med att berätta detta. Det ledde även till att han inte ville "recensera" spel där det fanns minsta antydan till att det kunde röra sig om "jäv".

När jag fick beskedet om att han inte längre var vid liv var en mycket sorglig dag, även ett år efteråt så är det med stor saknad som jag skriver detta. R.I.P TB, du betydde enormt mycket för den industri som jag blev totalt förälskad i som barn. Du var en röst mig och många andra.

Medlem

Rip, en profil gamingvärlden behövde. Du är saknad men ditt avtryck är inte glömt.

Medlem

RIP.

TB's legacy kommer dock leva vidare, inspirera och utveckla andra att följa hans fotspår. I alla fall får vi hoppas att så är fallet. Jag tror att det är någonting han skulle velat och uppskattat.

Medlem

Han har så rätt!

En av mina självklara favoriter:

RIP. Hade velat haft din åsikt på många spel, men får väl gå på det som redan finns antar jag... :/
Du gick bort alldeles för tidigt, dina videor var ljuset i mitt liv när allt annat var skit.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot

Grym film , tyvärr en av de stora som försvann på tok för tidigt.

1
Skriv svar