Rykte – Star Wars: Knights of the Old Republic blir film

Robot
Rykte – Star Wars: Knights of the Old Republic blir film
Obe
Medlem

Det var på tiden !

Medlem

Tveksamt om de verkligen menar spelet eller bara filmer som utspelar sig under 'Old republic'-tiden. Gissar på det senare...

Medlem

Räcker det inte med Star wars filmer nu?

Medlem
Skrivet av borre:

Tveksamt om de verkligen menar spelet eller bara filmer som utspelar sig under 'Old republic'-tiden. Gissar på det senare...

Extended universe tillhör inte starwars loren längre så antagligen någonting nytt som utspelar sig i old republic.

Däremot är jag väldigt tveksman till att en, eller 5, filmer är rätt väg att gå. En TV serie tror jag hade varit ett mycket bättre beslut, ge världen den tid den behöver för att kunna utvecklas.

Medlem
Skrivet av Esri:

Extended universe tillhör inte starwars loren längre så antagligen någonting nytt som utspelar sig i old republic.

Däremot är jag väldigt tveksman till att en, eller 5, filmer är rätt väg att gå. En TV serie tror jag hade varit ett mycket bättre beslut, ge världen den tid den behöver för att kunna utvecklas.

Någon behöver ju fånga upp tittarna från Game of Thrones nu, en riktigt bra star wars serie hade suttit fint.

Testpilot
Skrivet av RaXha:

Någon behöver ju fånga upp tittarna från Game of Thrones nu, en riktigt bra star wars serie hade suttit fint.

The Mandalorian tror jag kan bli bra: https://www.imdb.com/title/tt8111088/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jag hoppas på att The Witcher levererar. Finns ju så mycket och bra lore att bygga en riktigt bra serie kring. Hoppas de lyckas.

Medlem

"Allt jag ville ha efter alla år var ett KOTOR 3 från Obsidian och allt jag fick var den här usla filmen!"

Avstängd

KOTOR 3 från Bethesda vore något, dock inte från de som utvecklade FO76 Tycker deras spel alltid blir roligare än Obsidians (KOTOR 2 var sämre än 1:an, FO:NV var snäppet sämre än FO3).

Medlem

Fan vad najs! Nu kan äntligen Disney förstöra det enda som fortfarande är bra med Star Wars!

Medlem
Skrivet av Gurkon:

Fan vad najs! Nu kan äntligen Disney förstöra det enda som fortfarande är bra med Star Wars!

Det är 42 år sedan första filmen kom, jag tycker allt att du får vara glad över att det fortfarande kommer nya filmer som håller bra klass...
Jag menar snart är alla bekanta ansikten från back in the days döda, och så även george lucas, och vilka förutom Disney skulle kunna ha möjlighet att förvalta hans arv bättre..,

Medlem

Häftigt. Det här har jag önskat sedan sjunde filmen kom ut. Hade vilja sett en trilogi där man får följa Revans väg från ond till god till mittemellan. Tror det hade kunnat varit något.

Medlem

Jag är lite kluven till det här. Vi behöver inte fler lösryckta trilogier, men det skulle kunna bli bra med en ordentlig filmatisering av spelen rakt av där man t.om. kniper några av dialogvalen och deras konsekvenser. T.ex. att protagonisten romantiserar någon av dom övriga karaktärerna osv.

Med lite tur så blir det så pass populärt att ett KOTOR III blir aktuellt lite längre fram!


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av cryxis:

Häftigt. Det här har jag önskat sedan sjunde filmen kom ut. Hade vilja sett en trilogi där man får följa Revans väg från ond till god till mittemellan. Tror det hade kunnat varit något.

Var inte Revan ond från början, och led av minnesförlust i KOTOR I? Till slut fick han tillbaka minnet och fick välja om han skulle vara god eller ond igen?


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av roftg:

Det är 42 år sedan första filmen kom, jag tycker allt att du får vara glad över att det fortfarande kommer nya filmer som håller bra klass...
Jag menar snart är alla bekanta ansikten från back in the days döda, och så även george lucas, och vilka förutom Disney skulle kunna ha möjlighet att förvalta hans arv bättre..,

Med tanke på The Last Jedi, så Uwe Boll t.ex?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Obe
Medlem
Skrivet av BurningMan:

Var inte Revan ond från början, och led av minnesförlust i KOTOR I? Till slut fick han tillbaka minnet och fick välja om han skulle vara god eller ond igen?

Han var en Jedi från början men detta ändrades i slutet av "The mandalorian wars", han och en nära jedi vän Alek (senare Malek) gick över till att bli Sith.

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Var inte Revan ond från början, och led av minnesförlust i KOTOR I? Till slut fick han tillbaka minnet och fick välja om han skulle vara god eller ond igen?

Skrivet av Obe:

Han var en Jedi från början men detta ändrades i slutet av "The mandalorian wars", han och en nära jedi vän Alek (senare Malek) gick över till att bli Sith.

Jo, precis. Han var först jedi, sen blev han konverterad av Darth Malak. Efter det förrådde Malak honom och blev skadad i ett rymdskepp. Där blev han upplockad av några Jedis och fick sitt minne raderat till ruta 1. Efter ett tag började han få tillbaka svaga minnen från sitt liv som ond, men tror han bara slutade senare som en slags vagabond ute i etern som en slags dark jedi.

Obe
Medlem
Skrivet av cryxis:

Jo, precis. Han var först jedi, sen blev han konverterad av Darth Malak. Efter det förrådde Malak honom och blev skadad i ett rymdskepp. Där blev han upplockad av några Jedis och fick sitt minne raderat till ruta 1. Efter ett tag började han få tillbaka svaga minnen från sitt liv som ond, men tror han bara slutade senare som en slags vagabond ute i etern som en slags dark jedi.

Vill minnas att det var Kejasaren på Dromund Kaas (säkert felstavat). dvs Siths Kejsare som (fick honom att byta sida) konverterade honom. Länge sedan man spelade Knights of the Old Republic mmot.
Men det stämmer att Malek förrådde honom medan han höll på att bli bordad av en grupp jedi.
Han kom undan men fick en minnesförluts. Det är väll där KoToR 1 börjar.

finns säkert en lång jäkla wiki om detta med. Vill även minnas att han lämnade sith och blev nått därimellan därefter.
Oklart i hur han dog tillslut. Vill minnas att det var en del i KoToR mmot som täcker detta i ett uppdrag.

Inaktiv
Skrivet av Rydell1986:

Räcker det inte med Star wars filmer nu?

Jag är tacksam för nya filmer.
Alltid gött med nya filmer/serier att titta på

Medlem

@Obe: Han är en dungeonboss i MMOt har jag för mig för de har hållt honom i något specialfängelse i 300 år stackaren.

Medlem
Skrivet av Xenofon:

@Obe: Han är en dungeonboss i MMOt har jag för mig för de har hållt honom i något specialfängelse i 300 år stackaren.

Läser man böckerna om honom så framställs han som en riktig klåpare med allt han håller på med. Man räddar honom i en dungeon och han blir en raidboss senare.

Skrivet av Rydell1986:

Räcker det inte med Star wars filmer nu?

Man skulle nästan kunna tro det, men icke. Det kommer mera.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Man skulle nästan kunna tro det, men icke. Det kommer mera.

Ja! Fy för att producera filmer/serier till fans. Vilket skit. Alla filmer serier borde sluta efter första filmen och första säsongen.

Helt klart!

Medlem

Det är väl bekräftat sedan länge att David Benioff and D.B. Weiss är tänkta att göra en trilogi baserad på Old Republic?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Man skulle nästan kunna tro det, men icke. Det kommer mera.

Efter Last Jedi och Solo får de gärna låta bli.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har länge sagt att Knight of the Old Republic och den eran vore perfekt för filmatisering, eller en mörkare serie som följer Revan kanske. Blir det bra så är jag helt för det såklart, men det känns inte alls givet.

Medlem
Skrivet av roftg:

Det är 42 år sedan första filmen kom, jag tycker allt att du får vara glad över att det fortfarande kommer nya filmer som håller bra klass...
Jag menar snart är alla bekanta ansikten från back in the days döda, och så även george lucas, och vilka förutom Disney skulle kunna ha möjlighet att förvalta hans arv bättre..,

Asså, det är ju fint att de vill göra nya filmer... Men, den enda bra nya Star Wars-filmen är ju Rogue One. Den är faktiskt bra! WOW! I övrigt tycker jag varenda rulle sedan Episod 1 är mer eller mindre skräp. Men, det är min åsikt

1
Skriv svar