Mutant Year Zero får expansion

Robot
Mutant Year Zero får expansion

Vilken plats i postapokalyptiska Sverige härbärgerar The Seed of Evil?

#expansion, #mutant-year-zero, #release, #seed-of-evil


Medlem

Jag tyckte spelet var grymt svårt i början, men när man lärt sig tekniken och hur det ska spelas så gick det mycket bättre. Kul med ett spel som verkligen kräver taktiskt tänkande. Jag gillade spelet väldigt mycket och tycker att det kändes lagom långt (för en person som inte har jättemycket fritid över) och kommer nog köpa expansionen. Tyvärr ja så känns omspelbarheten inte så stor just nu.

Vad kan det utspelas? Jag gissar ju på Göteborg, men hade varit kul med någon annan stad också. En del broar och lite "högre" byggnader i videon tyder ju på att det antagligen är en lite större stad i alla fall, där är ett par båtar också vilket kan tyda på en kuststad, så jag tror fortfarande på Göteborg, fast lite nya områden.

Medlem

Blir ett köp! Ser fram mot att utforska mer! Tryckte grundspelet var riktigt roligt, speciellt efter att man fattade hur det skulle spelas.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Skribent

Antar att vi ska till Skövde.


signatur

I am the black wizards.

Testpilot

Grymt bra! Hoppas de slipat på spelet.
Jag själv tyckte det var en oslipad diamant där de var riktigt nära en toppupplevelse.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Vad kan det utspelas? Jag gissar ju på Göteborg, men hade varit kul med någon annan stad också. En del broar och lite "högre" byggnader i videon tyder ju på att det antagligen är en lite större stad i alla fall, där är ett par båtar också vilket kan tyda på en kuststad, så jag tror fortfarande på Göteborg, fast lite nya områden.

Enligt vad man kan läsa på hemsidan så verkar det handla om samma område, fast med flera nya kartor. Det verkar så eftersom dom nämner att det även kommer finnas nya svårare fiender på dom kartorna som man redan har besökt.

Moderator | Testpilot

Lagom till Semestern, lets go.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Rundvik...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Var ett bra spel som jag gillade skarpt. Dock så tyckte jag att slutet lämnade en del frågetecken?
Vet inte hur man gör spoiler i telefonen så varning!
Mem gubben i ens hem(the elder) verkade ju ha jobbat med mutanterna och utvevklat dom för att sen hjälpa dom ut i friheten. Saknar att man inte fick konfrontera honom och frågs ut honom/höra hans version av det man fick reda på i slutet....
Men köper iaf expansionen för det tycker jag det är värt!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Soulless:

Rundvik...

Där bor jag faktiskt! Och det är inte ett dåligt ställe!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul, gillade spelet verkligen så att inhandla expansionen är självklart!

Medlem

Seed of Evil? Det måste vara Malmö.

Medlem

Alltså de gör tillägg på benftlig kampanj då?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Måste vara ett dråparträd!
Precis som i "Uppdrag i Mos Mosel"

Medlem

Kul att folk tyckte det var svårt, själv tyckte jag det var lite för lätt. Förutom vissa uppdrag. Men fint att det kommer en expansion den kommer jag absolut köpa.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Yabba:

Kul att folk tyckte det var svårt, själv tyckte jag det var lite för lätt. Förutom vissa uppdrag. Men fint att det kommer en expansion den kommer jag absolut köpa.

Beror på vad man kör för svårighetsgrad också. På Medium (tror jag) så blev alla ens förmågor resettade när man var klar med en strid. Vilket medförde att man kunde smyga runt och köra hog rush på tonvis av solo fiender. Utan det så blir det lite svårare att klura ut hur man ska gå till väga, men det är ju inte mer än ett pussel egentligen. Har man listat ut hur man bäst tar sig an fiender så blir det ju relativt lätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar