CD Projekts tjänst GOG Galaxy ska samla dina spelbibliotek på en plats

Medlem

Detta KANSKE kan bli verklighet om GOG helt slutar med försäljning av (nya?) spel. Möjligen skulle de kunna fortsatt sälja CDPR/egenutvecklade lir.

Blir det verklighet detta till trots så är det någon halvmesyr.

Inaktiv

Så en launcher till för att man inte vill ha så många launchers

Funkar det perfekt och startar spelet direkt och att man kan göra alla updates genom den klienten felfritt så är det ju intressant ifall man annars använder sig av många launchers och tycker det är omständigt.

Medlem

Man måste väl ändå ha alla launchers och Stores installerade på datorn? Som då startas när du klickar på spelet i gog launchern? Samma funktion finns ju inbyggd i Steam. Dock kan ju vänlistan och syncad chat vara intressant. Dock sköter jag allt sånt via discord.

Inaktiv
Skrivet av Droopydawg:

Man måste väl ändå ha alla launchers och Stores installerade på datorn? Som då startas när du klickar på spelet i gog launchern? Samma funktion finns ju inbyggd i Steam. Dock kan ju vänlistan och syncad chat vara intressant. Dock sköter jag allt sånt via discord.

Stämmer det verkligen? Att GOG-tjänsten startar respektive launcher innan spelet går igång?
Låter ju jävligt onödigt. Måste ju finnas något klockrent som får en att installera ännu mer skit på datorn liksom...

Medlem

om inte Alla är med så blir det direkt no go


signatur

//monster

Medlem

Ser fram emot att se vad den kommer klara av. Väntat i åratal på en all-in-one-lösning.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Och där vann gog nästan alla gamers, jag tror steam kommer tillåta däremot kommer nog epic inte tillåta och det kommer bli en sån jävla whiplash effekt för dom att det skriker om det.

Den som lever får se men tror den clienten som ej tillåter det kommer få en helvetes shitstorm över sig.

bra gjort CDPR

Ska vi slå vad om att GOG aldrig kommer bli så stort?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Stämmer det verkligen? Att GOG-tjänsten startar respektive launcher innan spelet går igång?
Låter ju jävligt onödigt. Måste ju finnas något klockrent som får en att installera ännu mer skit på datorn liksom...

Tror att det kan bli problem med save-filer m.m. Annars måste ju GOG skapa
sitt eget system för alla. Finns ju funktioner som prestationer.

Inaktiv

@Maysay: Inget alls som lockar för min del då. Om den bara startar steam eller uplay åt mig så kan jag lika gärna klicka på det själv.

Medlem

Har aldrig förstått varför det var fel att spara dem under en undermeny i windowsmenyn?
Samma med tjänster som Klarna som säger sig samla alla betalningar på ett och samma ställe. Vad är det för fel på internetbanken?
Tröttsamt med alla dessa tjänster som låtsas vara något bra för användaren när det är tvärtom.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Stämmer det verkligen? Att GOG-tjänsten startar respektive launcher innan spelet går igång?
Låter ju jävligt onödigt. Måste ju finnas något klockrent som får en att installera ännu mer skit på datorn liksom...

Självklart kommer det vara så. Dom kan inte förbigå andras launchers, endast sammanställa alla spel från diverse konto till ett gränssnitt.

Bara gränssnittet är bra nog, så finns det absolut värde i det det dock.

Medlem

Ja, klart det måste starta dom andra programmen, det är som att t ex Rainbow Six och Anno startar uplay när man startar deras spel från steam.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja, klart det måste starta dom andra programmen, det är som att t ex Rainbow Six och Anno startar uplay när man startar deras spel från steam.

Så om man köpt Anno via Steam, och sedan startar Anno genom Gog Galaxy. Då startar man en launcher genom en launcher som i sin tur startar en tredje launcher, som startar ett spel.

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:

Självklart kommer det vara så. Dom kan inte förbigå andras launchers, endast sammanställa alla spel från diverse konto till ett gränssnitt.

Bara gränssnittet är bra nog, så finns det absolut värde i det det dock.

Tilltalar inte alls då imo. Men men.

Kul när någon försöker göra något åt spelkaoset.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar