Releasehästryttare
Terminator 6

Trailern för nyaste Arnold filmen är nu här

Medlem

Kommer se men inte förvänta mig nå underverk precis


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Som @Molotov - kommer förmodligen se den(dock inte på bio), men ja, det lär väl vara en standard popcorns-rulle. Trailern var meh och av det man fick se var väldigt meh. Kul med Linda Hamilton som Sarah Connor igen.

Har inte sett Terminator: Genisys (2015)(och lär aldrig göra det heller) och minns knappt något från Salvation (2009) och denna lär ju knappast vara sämre än Terminator 3(förhoppningsvis, eller?). Denna räknas väl som den "riktiga" uppföljaren till Terminator 2, för titeln är väl inte "Terminator 6" utan Terminator: Dark Fate.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Ser riktigt jävla bra ut! Grym trailermusik också. Blir definitivt att se på bio!

Medlem

Måste man ju se om Arnold är med :). Men man har ju inte för höga förväntningar direkt.

Medlem

Terminator 2 är en av de bästa filmer som någonsin gjorts, därefter har det kommit travesti på travesti...Men även om denna trailer kändes lite tråkig så ger den mig lite hopp för att filmen faktiskt ska va sevärd!

Linda och Arnold är guld och Cameron verkar ju inte direkt erkänna den tidslinje som blivit misshandlad av de övriga filmerna så här är en skål för en härlig actionrulle!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Kappa:

Måste man ju se om Arnold är med :). Men man har ju inte för höga förväntningar direkt.

Arnold är alltid bra! Filmer kan vara dåliga, men Arnold är alltid bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gnällkuk

Kommer givetvis att se, men tveksamt om det blir bio.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Klart jag kommer se den. Jag har noll förtroende för franschisen dock, så förväntningarna är noll.

Medlem

Givet man kommer se den.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

SE UPP, ni som hatar Epic för TENCENT!!!!!!!!!!1111one. -filmen finansieras av Tencent pictures, akta er så ni inte får kommunister i brallerna som spionerar på er!

@Devan : föreslår att du byter ut Kinochecks stulna trailer mot orginalet, både bättre kvalité och .. du vet.. inte stulen. Video ID : jCyEX6u-Yhs


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Gillar inte Barbapappaterminators. Metallskelettet som gav mig mardrömmar på 80-talet är fortfarande det mäktigaste som gjorts i robotväg.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Moderator | Testpilot

Less på att ge Terminator fler chanser. Blir att kika på i efterhand.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

trevligt att det är Cameron som ligger bakom det igen.. han bortser från alla andra filmer efter hans terminator 2 domedagen och ser detta som en direkt uppföljare till 2:an


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

för mycket cgi och tuffa brudar. för lite terror och arnold.

Inaktiv
Skrivet av UggleMannen:

för mycket cgi och tuffa brudar. för lite terror och arnold.

Det är typ 1 extra "tuff brud" jämfört med Terminator 2. Är det verkligen så jobbigt?
Sen.. för mycket CGI? Det ironiska i ditt uttalande är att T2 var typ en av de första filmerna som gick full retard med CGI jämfört med tidigare filmer.

Låter som du klagar bara för att klaga. Men jag kanske har fel!? Utveckla gärna

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Det är typ 1 extra "tuff brud" jämfört med Terminator 2. Är det verkligen så jobbigt?
Sen.. för mycket CGI? Det ironiska i ditt uttalande är att T2 var typ en av de första filmerna som gick full retard med CGI jämfört med tidigare filmer.

Låter som du klagar bara för att klaga. Men jag kanske har fel!? Utveckla gärna

En stor del var praktiska effekter samt en blandning av CGI+praktiska effekter. Fanns det CGI, visst, men det var cirka 5 minuter totalt i hela T2.

Här kan man se lite från skapandet med effekterna -

https://www.slashfilm.com/terminator-2-t-1000-special-effects...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ser ut att bli riktigt bra.

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

En stor del var praktiska effekter samt en blandning av CGI+praktiska effekter. Fanns det CGI, visst, men det var cirka 5 minuter totalt i hela T2.

Här kan man se lite från skapandet med effekter -

https://www.youtube.com/watch?v=EYQMfT6nsQs

https://www.slashfilm.com/terminator-2-t-1000-special-effects...

Så du hade inge problem med tuffa brudar alltså? Eller det var för mycket med 2 istället för 1?

Vad gäller CGI så förstår jag inte vad problemet är. Sålänge det ser bra ut så gör det väl inget?
Är det automatiskt en bättre film för att man INTE använt CGI? Låter väldigt bakåtsträvande.

Föredrar du att hela filmen ska göras i claymation eller?
I dagens läge med den filmteknik som finns så hade det bara sett tramsigt ut om man skulle göra alla dockor och effekter för hand. Det hade sin charm förr men år 2019 så ser det bara B ut.

Det är iaf vad jag tycker...

Medlem

@anon_326725:

Öh va? Tror du misstar mig för personen du citera. Men kan väl svara på din fråga, nope har inga problem med "tuffa brudar". Tyvärr finns det inte många tuffa och bra skrivna brudar nu för tiden.

Jag ville bara påpeka att det var extremt mycket praktiska effekter i Terminator 2 och inte "full retard med CGI" som du skrev. Har inga problem med välgjord CGI, men ibland används extremt medioker CGI. Men eftersom du tycker CGIn i nya Berserk är bra så förstår jag att du inte har problem med det hähä. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

@SaltyApple:

Öh va? Tror du misstar mig för personen du citera. Men kan väl svara på din fråga, nope har inga problem med "tuffa brudar". Tyvärr finns det inte många tuffa och bra skrivna brudar nu för tiden.

Jag ville bara påpeka att det var extremt mycket praktiska effekter i Terminator 2 och inte "full retard med CGI" som du skrev. Har inga problem med välgjord CGI, men ibland används extremt medioker CGI. Men eftersom du tycker CGIn i nya Berserk är bra så förstår jag att du inte har problem med det hähä. ;P

Okej! Biten om tuffa brudar vad en annan person. Men det andra stämde vad gäller CGI

Haha! Det är alltså vi som diskuterade Berserk och CGI. Kul callback! Tack för det. Fick en liten lol i munnen

Testpilot
Skrivet av Molotov:

Kommer se men inte förvänta mig nå underverk precis

Varför ens se den då?

Har bara sett T1 och T2. Glimtar av... trean tror jag? Men det verkar ju ha gått nedför rätt kraftigt efter tvåan.

Gen
Medlem

Nämen vafan...

Aja, som Terminator fan måste man ändå se den.

Tänk vad otroligt svårt det måste vara att toppa den succé som Terminator 2 var.

Ser bra ut; och är James Cameron involverade igen så blir det nog kalas.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Varför ens se den då?

Har bara sett T1 och T2. Glimtar av... trean tror jag? Men det verkar ju ha gått nedför rätt kraftigt efter tvåan.

För att jag vill


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tyckte den såg helt värdelös ut. Tyvärr så kommer jag förmodligen inte märka av den. Gillade Terminator Salvation pga att de hade släppt mycket av de gamla och försökts sig på något nytt. I denna ser det ut som att de återupprepar allt ännu en gång. Samma film en gång till.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Varför ens se den då?

Har bara sett T1 och T2. Glimtar av... trean tror jag? Men det verkar ju ha gått nedför rätt kraftigt efter tvåan.

Många filmer tittar man på bara för att bli underhållen en kväll. Ser ut som att det här kommer bli en sådan rulle, alltså inget som kommer fastna hos en och något man tänker på flera veckor eller år efter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Många filmer tittar man på bara för att bli underhållen en kväll. Ser ut som att det här kommer bli en sådan rulle, alltså inget som kommer fastna hos en och något man tänker på flera veckor eller år efter.

Känns något poänglöst om man redan på förhand tror att den kommer att vara dålig. Finns hur mycket som helst bra att titta på. Sedan får man göra som man vill såklart.

Risken är väl bara att de fortsätter göra mediokra filmer eftersom folk tittar på dem (lite sarkasm här).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Känns något poänglöst om man redan på förhand tror att den kommer att vara dålig. Finns hur mycket som helst bra att titta på. Sedan får man göra som man vill såklart.

Risken är väl bara att de fortsätter göra mediokra filmer eftersom folk tittar på dem (lite sarkasm här).

Fast nu skrev människan inte att filmen kommer vara dålig, utan att henom inte förväntar sig ett något underverk. Filmen kan ju bli bra, men det vet man ju inte. Därför man går och ser filmen. Man väntar sig inga stordåd, men den kan ju ändå vara överraskande bra

Hehe, sant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag blev sugen på att se den här Terminator på bio. Presentationen i trailern var det inge fel på.

12
Skriv svar