Metro Exodus säljer bra, "absoluta majoriteten" till konsol*

Robot
Metro Exodus säljer bra, "absoluta majoriteten" till konsol*

Och både Metro och Satisfactory överträffar förväntningarna i Epic Games Store.

#4a-games, #metro-exodus, #nyhetstips, #thq-nordic


Att det är exklusivt till Epic store må ha en liten påverkan, men samtidigt är det ingen överraskning att det sålt mest till konsol. Så är det ju med så gott som alla titlar.

Medlem

Kul att det säljer för det var absolut ett bra spel även om jag saknade den riktiga "metro känslan". Undrar om Exklusiviteten till EpicStore stjälpte säljsiffrorna på PC sidan eller om spelet i sig var mer intressant för konsolägare.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Att det är exklusivt till Epic store må ha en liten påverkan, men samtidigt är det ingen överaskning att det sålt mest till konsol. Så är det ju med så gott som alla titlar.

Ja så är det nog att konsoler säljer spel helt enkelt.

Testpilot

Nu då de äntligen har vettigt pris med rean på Epic-store kan jag tänka mig att försäljningen går bättre på PC.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Att det är exklusivt till Epic store må ha en liten påverkan, men samtidigt är det ingen överraskning att det sålt mest till konsol. Så är det ju med så gott som alla titlar.

Förutom till en titel där alla som hängt med från början är PC-spelare.
Och det är väl klart att det säljer bättre till Konsoll när det är två olika system som står för siffrorna.
När de adderar försäljning från Playstation och Xbox är det nog smått omöjligt att ta ikapp.
Men stora titlar säljer vanligtvis väldigt bra på PC.
Witcher 3, Monster Hunter och GTA V för att nämna ett par.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Nu då de äntligen har vettigt pris med rean på Epic-store kan jag tänka mig att försäljningen går bättre på PC.

Du läser inte nyheterna så ofta va? Rean var ju ren clusterf...

Gen
Medlem

"Nu sålde ju Metro Exodus 2.5 gånger bättre än föregående spel på Steam så allt är frid och fröjd"

Testpilot
Skrivet av Pholiage:

Du läser inte nyheterna så ofta va? Rean var ju ren clusterf...

Du gillar inte Epic store va? Rean ger fortfarande bra pris på Metro Exodus vilket jag väntat på.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Du gillar inte Epic store va? Rean ger fortfarande bra pris på Metro Exodus vilket jag väntat på.

Nej jag gillar inte Epic store. Men jag är ju inte ensam heller. Så som de har behandlat kunder och utvecklare under rean kunde man lika gärna handlat på nån cdkey sida.

Skrivet av Gen:

"Nu sålde ju Metro Exodus 2.5 gånger bättre än föregående spel på Steam så allt är frid och fröjd"

Sen att de aldrig nämnt över hur lång tid eller hur många enheter i runda slängar säger ju bara att det är marketingtrams.

Testpilot
Skrivet av Pholiage:

Nej jag gillar inte Epic store. Men jag är ju inte ensam heller. Så som de har behandlat kunder och utvecklare under rean kunde man lika gärna handlat på nån cdkey sida.

Det blir så tråkig stämning då det klagas på Epic store i alla trådar. Denna tråd handlar om spelet Metro Exodus och inte plattformen det säljs på.

Medlem

Jag köpte spelet på Epic (bryr mig inte det minsta vilken plattform det kommer på sålänge jag kan spela det) och tyckte verkligen om det. Det hade inte samma känsla som de förra spelen, men det var fortfarande Metro och den apokalyptiska känslan fanns där ändå. Och så såg det underbart ut med RTX.

Ser fram emot expansionerna!

Medlem

@Harakiri: Självklart blir det tråkigt. Men vi har ju alla fritt val. Jag väljer inte att stödja Epic. Metro Exodus är ett bra spel (One X) och är helt klart värt sina fulla 600kr men eftersom det hade ju redan blåsväder innan det ens släpptes så blir det ju lätt så. Man kan ju inte ens söka på google utan att första träffen blir något anslutet till kontroverserna. Äger alla tre spelen inklusive Redux. Det som är tråkigt är att jag som kund ska skämmas för jag säger ifrån och istället vara tyst.

Medlem
Medlem

Köpte det ill xbone x när det fanns billigt på komplett för 200kr.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Ja väldigt talande om hur "lyckat" epic äventyret varit för dem

Medlem

Det börjar bli trams med allt Epic-hat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det börjar bli trams med allt Epic-hat

Skit ska skit ha.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Testpilot
Skrivet av Pholiage:

@Harakiri: Självklart blir det tråkigt. Men vi har ju alla fritt val. Jag väljer inte att stödja Epic. Metro Exodus är ett bra spel (One X) och är helt klart värt sina fulla 600kr men eftersom det hade ju redan blåsväder innan det ens släpptes så blir det ju lätt så. Man kan ju inte ens söka på google utan att första träffen blir något anslutet till kontroverserna. Äger alla tre spelen inklusive Redux. Det som är tråkigt är att jag som kund ska skämmas för jag säger ifrån och istället vara tyst.

Skrivet av Draconis:
Skrivet av Aletheides:

Ja väldigt talande om hur "lyckat" epic äventyret varit för dem

https://puu.sh/DwaEx/40cdb429f4.png

Skrivet av CARTMAN:

Skit ska skit ha.

Det jag försöker säga är att man försöker hålla sig till ämnet.
Finns så många andra trådar att ropa högt i. Forumet så blir negativt då var och varannan tråd innehåller ilskna svar om Epic store.

Medlem

Jo, men det här spelet var ju ett av de första som Epic köpte loss så då blir det ju självklart intressant att se hur försäljningssiffrorna blev.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Det jag försöker säga är att man försöker hålla sig till ämnet.
Finns så många andra trådar att ropa högt i. Forumet så blir negativt då var och varannan tråd innehåller ilskna svar om Epic store.

Då kanske man ska utesluta det ur nyhetsinlägget med.... Det är ok att du inte har emot EGS men låt andra tycka emot också.

Medlem

Jag köpte det på Epic. Jag kommer inte köpa fler spel på Epic.

Skrivet av fizk:

Jag köpte det på Epic. Jag kommer inte köpa fler spel på Epic.

Får man fråga varför? Fungerar det inte som det ska? Bara nyfiken, har själv inte köpt därifrån men har laddat ner några gratisspel och det har fungerat utan strul.

ELF
Medlem
Skrivet av loerk:

Förutom till en titel där alla som hängt med från början är PC-spelare.
Och det är väl klart att det säljer bättre till Konsoll när det är två olika system som står för siffrorna.
När de adderar försäljning från Playstation och Xbox är det nog smått omöjligt att ta ikapp.
Men stora titlar säljer vanligtvis väldigt bra på PC.
Witcher 3, Monster Hunter och GTA V för att nämna ett par.

Nu tror jag det sålde bättre till PS än vad det gjorde till PC. Men vore roligt om det faktiskt har sålt bättre till PC. XB brukar ju dock ligga sist i försäljning.

De brukar ju göra så här och uttala sig på detta sätt. "Ooh, vad mycket bättre det har sålt till konsol än till pc. Glorious console master sales"..... När det i själva verket bara är ena konsolen som sålt bättre. Så jag tar alltid sådant här med en skopa sallt tills jag sett siffror på det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag antar att det har sålt rätt uselt på PC och beslutet att ta bort det från Steam var ett synnerligen kortsiktigt och dåligt beslut från förläggaren, sen får Lars Wingefors försöka linda in det hur han vill.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Det jag försöker säga är att man försöker hålla sig till ämnet.
Finns så många andra trådar att ropa högt i. Forumet så blir negativt då var och varannan tråd innehåller ilskna svar om Epic store.

Visste inte att jag besökte Flashback just nu?

Att diskutera Epic i en Epiccentrerad tråd är väl ontopic om något.

Testpilot
Skrivet av Parabellum87:

Visste inte att jag besökte Flashback just nu?

Att diskutera Epic i en Epiccentrerad tråd är väl ontopic om något.

Skrivet av Pholiage:

Då kanske man ska utesluta det ur nyhetsinlägget med.... Det är ok att du inte har emot EGS men låt andra tycka emot också.

Du har till viss del rätt nu eftersom nyheten är uppdaterad och nämner Epic store försäljningen. Tråkig ton då alla trådar där epic store ens nämns blir såhär.

Medlem

dom kommer se mer vinst när spelet släpps på steam, och möjligtvis rea =D

Medlem

Blir intressant om vi någonsin får se konkreta siffror från försäljningen av ett spel från en etablerad serie som väljer att skippa Steam. Kanske kommer från THQ när spelet väl släpps på Steam men man vet aldrig. Deras kommentar till FZ är fortfarande väldigt luddig.

Medlem

@hoppalängdhopp:
Finns ingen anledning. Det är definitivt inte billigare som konsument.
Klienten är som en Steam ultra light, inte mycket kontroll över nedladdningar mm.
Och sen går det rykten om hur Epic använder användar datan på ett väldigt kinesiskt sätt.

12
Skriv svar