Senaste filmen du såg

Medlem

Bumblebee

Länge sen jag blev så positivt överraskad. Jag gillade verkligen den här filmen. Mindre Michael Bay-action och mer karaktärsutveckling. CGI-robotarna i den här filmen har mer personlighet än de mänskliga skådisarna i Transformers-filmerna. Lätt en stark trea i betyg.

Medlem

John Wick 3

Actionscenerna är fortfarande oslagbara, men lönnmördarorganisationerna blir mer och mer absurda ju mera som avslöjas om dom och dess hierarkier och regler, och jag bryr mig mindre ju mera jag får veta. Less is more.

4/5 fortfarande en mycket bra actionfilm, men inte längre någon solklar femma som sina föregångare var enligt mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av SID 6.7:

Fick hem lite "nya" laserdiscs igår och bland dom fanns lite klassiker jag inte sett sedan barndomen.

Först ut bland dessa var "Hero and the Terror" från 1988 med Chuck Norris.

Lite annorlunda för att vara en Chuckenfilm då det inte är en ren actionfilm utan en thriller där han jagar en ytterst otrevlig mentalsjuk seriemördare.

Håller fortfarande enligt mig. 3/5.

Lol.. Sitter fan å kollar på Walker Texas Ranger när jag läser din kommentar


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv

Äntligen kom Captain Marvel i bra kvalitet. Får lov att säga att den var bättre än väntat.
Upplevde inte heller att den skulle vara så politiskt laddad som jag tidigare fått intrycket av från en hel del håll.

Några girlpower-moments men det är väl inget att höja ögonbryna över?

Helt ok film... 6,5/10.

Medlem

Såg Booksmart på bio igår. Rolig film med en ny take på high school-genren. Rekommenderas!

Medlem

"Brain Damage" från 1988
Lustig är bara förnamnet. Lite rolig men mest bara skum.

Medlem

Blev 80-tals klassikern "night of the creeps" från 1986. Härlig komediskräck med en lite annorlunda approach än sedvanliga zombiefilmer. Några stereotypa karaktärer, den bästa är helt klart Tom Atkins. Gillade den. Helt klart värd att se om man gillar 80-tals skräck eller zombiefilmer i allmänhet. Ger den 4/5.

Desto bättre är dock "fright night" från 1985. Riktigt klockren vampyrfilm. Roliga karaktärer, fantastiskt soundtrack och Chris Sarandon som vampyren så har du en oslagbar kombination.
4,5/5.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Blev 80-tals klassikern "night of the creeps" från 1986. Härlig komediskräck med en lite annorlunda approach än sedvanliga zombiefilmer. Några stereotypa karaktärer, den bästa är helt klart Tom Atkins. Gillade den. Helt klart värd att se om man gillar 80-tals skräck eller zombiefilmer i allmänhet. Ger den 4/5.

Desto bättre är dock "fright night" från 1985. Riktigt klockren vampyrfilm. Roliga karaktärer, fantastiskt soundtrack och Chris Sarandon som vampyren så har du en oslagbar kombination.
4,5/5.

Fright night är fantastisk! Precis som du säger, Skurken och soundtracket är en klassiker.
Peter Vincent vapyrjägeren också såklart minnesvärd.

Annars så står Return of the Living dead och Reanimator mig varmt om hjärtat om man gillar 80-tals horror/komedi.

Anyway back to topic i guess. Såg John Wick 3 senast. Snygg action även om det ibland blev lite väl utdraget.
Ändå sevärd!

Medlem

Jag började titta på nya Millenium-filmatiseringen The Girl in the Spider's Web, men stängde av efter en kvart eftersom de svenska accenterna var så horribelt dåliga hos alla icke-svenska skådisar. Jag ska se klart den någon gång, men jösses Amalia.

Om vi snackar film som jag faktiskt sett klart så var det nog Captain Marvel. Jag gillade den rätt skarpt. Jag var inte ett fan av en stor ändring av mytologin och jag önskar att de hade fläskat ut hennes tid som rymdkrigare/hennes vänner där mer, men annars gillade jag den.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Fright night är fantastisk! Precis som du säger, Skurken och soundtracket är en klassiker.
Peter Vincent vapyrjägeren också såklart minnesvärd.

Annars så står Return of the Living dead och Reanimator mig varmt om hjärtat om man gillar 80-tals horror/komedi.

Anyway back to topic i guess. Såg John Wick 3 senast. Snygg action även om det ibland blev lite väl utdraget.
Ändå sevärd!

Tänkte se om Return of the living dead samt re-animator.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Black Panther

Utan tvekan den sämsta film jag har sett i år. Till och med sämre än den första Captain America filmen. (Som jag förvisso inte har sett i år, men ändå.)

Undvika denna dynga.

1 av 5.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Captain Marvel

En av de sämre MCU-filmerna. Tråkig protagonist, tråkig antagonist, ingen spänning alls. Inte ens actionscenerna sticker ut, och i slutändan är det här bara en jämngrå, slät, smaklös gröt som jag glömmer snabbt.

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Captain Marvel

En av de sämre MCU-filmerna. Tråkig protagonist, tråkig antagonist, ingen spänning alls. Inte ens actionscenerna sticker ut, och i slutändan är det här bara en jämngrå, slät, smaklös gröt som jag glömmer snabbt.

Tyckte den var helt okej. Bättre än förväntat helt klart. Sen så var ju hela grejen med Goose riktigt spännande. Hoppas man får se mer av det i framtida filmer

Medlem

Thor: Ragnarok

Decent rulle men lite skratt och kopplingar till föregående film. Mycket Marvel i den såklart så gillar man inte Marvel gillar man inte filmen.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Tokyo Story (1953). Japansk familjedrama. Anses av många filmsnobbar vara en av de bästa filmerna genom tiderna. Jag är inte riktigt så snobbig själv, så att kalla den en av världens bästa filmer är inget jag tänker göra. Men den var trevlig. Ett litet "slice-of-life"-drama om ett gammalt par som åker till Tokyo för att besöka sina vuxna barn och upptäcker att de och barnen har glidit isär. Melankolisk, men ingen ångestframkallande diskbänksrealism. Jag ger den 4 av 5 i betyg.

Innan den tog jag mig an en annan favorit bland filmsnobbarna, Offret (1986), en svenskspråkig film av legendaren Andrei Tarkovskij. Jag har bara sett en av hans filmer innan - Stalker - och den gillade jag, så jag hade ganska höga förhoppningar på Offret. Tyvärr tog jag mig inte mer än halvvägs genom filmen innan jag gav upp. Filmen är rakt igenom ett exempel på vad som händer om man totalt ignorerar berättartekniken "show, don't tell". Långa, oerhört långsamma och händelsefattiga scener med onaturliga dialoger - eller än värre, monologer - om den ena eftertanken efter den andra. Inte ens de mest pretentiösa teaterföreställningarna har så onaturlig och högtravande dialog. Stalker hade även den ett rågat mått med högtravande dialog, men den var åtminstone intressant och åtföljdes av fantastiskt vackert foto. Offret utspelar sig främst i ett dunkelt hus, med en kamera som oftast står långt från karaktärerna. Filmen är dessutom tre timmar lång, men för mig var en och en halv timme mer än nog. Jag sätter betyget "tråkig" av 5 på denna rulle.

Vill även passa på att rekommandera Draken Film. En svensk streamingtjänst som fokuserar på klassiker och lite mer "artsy-fartsy" filmer som oftast inte finns på "normala" streamingtjänster. Det var där jag såg dessa två filmer.

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av KoP:

Inte första gången hoppas jag?! O_O


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Moderator | Testpilot

Kollade in denna:

Finns en tv-serie som är baserad på denna film, är även admin över seriens reddit-sida. Filmen har vunnit mycket priser och har ett härligt gäng skådespelare. Ben Mendelsohn, Joel Edgerton, Guy Pearce, Luke Ford, Jacki Weaver, Sullivan Stapleton och James Frecheville.

Filmen (och även tv-serien) handlar om Joshua "J" Cody som blir involverad i hans mammas del av släkten efter hon dött av en överdos. Skurkfamilj som håller på med mycket illegala saker och han måste bestämma sig för om han vill vara del av alltihopa eller inte.

Den är baserad på Pettingill-familjen som höll på med droghandel, beväpnade rån, och vapenhandel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Såg live-action versionen av Lion King förra veckan.
Den var riktigt snyggt gjord men både jag och min fru tyckte att röstskådespelarna är mycket bättre i den tecknade, fick inte samma inlevelse av denna. (såg med svenska röster)

Medlem

Såg Secret Obsession med frugan igår (Netflix film).

Den var lika dålig som namnet på filmen. (Låter som en parfym).

1 av 5 möjliga parfymer.

Skrivet av magma:

Desto bättre är dock "fright night" från 1985. Riktigt klockren vampyrfilm. Roliga karaktärer, fantastiskt soundtrack och Chris Sarandon som vampyren så har du en oslagbar kombination.
4,5/5.

En av de bästa vampyrfilmerna någonsin. De verkligen gestaltar den klassiska vampyren. Charmig, intelligent, stark, väldigt tilldragande för det motsatta könet. Och alla krafter också. Blir aldrig trött på denna filmen.

"Peter Vincent. Vampire... KILLER!" Så jävla ostigt


signatur

I drank what?

Medlem

[quote postid="3913132" userid="110055" name="Mirage”]
En av de bästa vampyrfilmerna någonsin. De verkligen gestaltar den klassiska vampyren. Charmig, intelligent, stark, väldigt tilldragande för det motsatta könet. Och alla krafter också. Blir aldrig trött på denna filmen.

"Peter Vincent. Vampire... KILLER!" Så jävla ostigt
[/quote]

Haha! ”You are so cool brewster!”. Never gets old.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av almblad:

Event Horizon

Asbra faktiskt:-)

Medlem

Avengers: Infinity War

I mitt tycke en av de bättre Marvel filmerna så här långt. Detta eftersom den inte var lika förutsägbar som de flesta av de andra. Särskilt slutet överraskade mig, och jag gillar filmer som överraskar mig. (Vilket är den främsta anledningen till att jag avskyr spoilers, och starkt ogillar de rövhattar som inte kan låta bli att häva ur sig dem.)

Hur som helst. Då den här filmen inte heller lyckades undvika att vara ostig här och där, så får den ingen fyra. Men betyget blir ändå tre av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Jag började titta på nya Millenium-filmatiseringen The Girl in the Spider's Web, men stängde av efter en kvart eftersom de svenska accenterna var så horribelt dåliga hos alla icke-svenska skådisar. Jag ska se klart den någon gång, men jösses Amalia.

Om vi snackar film som jag faktiskt sett klart så var det nog Captain Marvel. Jag gillade den rätt skarpt. Jag var inte ett fan av en stor ändring av mytologin och jag önskar att de hade fläskat ut hennes tid som rymdkrigare/hennes vänner där mer, men annars gillade jag den.

Måste nog ta och säga att dom svenska filmerna är 1000 gånger bättre.
Inga mästerverk kanske, men dom amerikanska är hemska.

Medlem

Avengers Endgame 4K Hdr med Dolby Atmos
Helt ok rulle. 7/10


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Avengers Endgame, sett den på bio men såg den nu hemma. Fick inte riktigt samma "umpf" utan ett riktigt surround system. Satt med Plantronics RIG 800HD headset med Dolby Atmos.
Inte samma kvalité på ljudstreamen såklart. Ändå stabil rulle som knöt upp mycket saker på en bra sätt. 7/10.

Kollar just nu på The Boys. Tycker det är en exceptionell serie som vänder på hela superhjälte steken. Karl Urban är magnifik som alltid och nyanserna av Antony Starr är perfekt.

En stor del av serien som gör den så bra också är att de är inte skygga från att vara grotesk eller att prata om hur marknadsföring ser ut. Jag har absolute hatar "lowest common denominator" tankesättet som går igenom all form av media och underhållning just nu där det måste anpassas för alla. 9/10.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Polaroid "B" skräckis av dålig kaliber

Medlem
Skrivet av Mirage:

Såg Secret Obsession med frugan igår (Netflix film).

Den var lika dålig som namnet på filmen. (Låter som en parfym).

1 av 5 möjliga parfymer.

En av de bästa vampyrfilmerna någonsin. De verkligen gestaltar den klassiska vampyren. Charmig, intelligent, stark, väldigt tilldragande för det motsatta könet. Och alla krafter också. Blir aldrig trött på denna filmen.

"Peter Vincent. Vampire... KILLER!" Så jävla ostigt

Remaken är inte heller den dålig. Klart orginalet är bättre men remaken är värd en titt med

Medlem
Skrivet av Morti:

Såg live-action versionen av Lion King förra veckan.
Den var riktigt snyggt gjord men både jag och min fru tyckte att röstskådespelarna är mycket bättre i den tecknade, fick inte samma inlevelse av denna. (såg med svenska röster)

Håller med såg den visserligen med engelska rösterna men det var inte samma charm. Timon och Pumba var inte riktigt så roliga som jag ville från orginalet. Men snygg var den dock det jag reagerade är att filmen inte var i cinema widescreen så den visades inte i hela bioduken. Filmen är ändå från 2019 varför i hela friden gjordes filmen i det formatet. Såg den i Kista på salong 1. Gick o sa till men då sa dom det skulle vara så. Skumt alltså

Medlem

@Dres81: Remaken var helt OK, även om saker hände i fel ordning.


signatur

I drank what?

Skriv svar