CD Projekts tjänst GOG Galaxy ska samla dina spelbibliotek på en plats

Robot
CD Projekts tjänst GOG Galaxy ska samla dina spelbibliotek på en plats
Medlem

Och där vann gog nästan alla gamers, jag tror steam kommer tillåta däremot kommer nog epic inte tillåta och det kommer bli en sån jävla whiplash effekt för dom att det skriker om det.

Den som lever får se men tror den clienten som ej tillåter det kommer få en helvetes shitstorm över sig.

bra gjort CDPR

Låter bra det. Nu har man ju knappt en aning om vilka spel man äger då allt är spritt på en massa olika tjänster som man sällan har igång.

Medlem

signade upp för beta

Medlem

Äntligen, slipper man kanske kolla igenom 5-6 klienter för rätt spel

Pansarknekt

Bout time någon rer upp det här.


signatur

Ooooh the drama!

Redaktör
Ponny

Ge mig! Då slipper man råka dubbelköpa spel också... (som det kan hända att jag råkat göra.)


signatur

En Bamseponny av folket

ELF
Medlem

Oj, oj. Så det är detta de har pillat på i dunklet. Har varit relativt lugnt med uppdateringar. Håller tummarna för att det blir något riktigt positivt för GOG.

Avstår dock betan. Mappnamnen för installers och goodies brukar vara namnade annorlunda än vad de är i release versionen. 50% av mapparna kör med mellan slag och resten kör med underscore....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

JA TACK.minns knappt vad jag har för spel över allt


signatur

New life, New hope

Medlem

Annars så finns det ju lite andra alternativ också. Discord gör ett hyfsat jobb att automatiskt dra in spel i sitt bibliotek. Sen finns det jag använder just nu, Playnite, som gör ett fantastiskt jobb att samla allting från emulatorer till speltjänster... men ser tyvärr ut som ett program från 2003.

Kan GoG fylla samma funktion i ett program som ser modernt ut dock så byter jag direkt!

Medlem

Var det inte ett april skämt i år om en launcher till alla launchers? Påminner lite om det.

Medlem

Internets första regel: Om det låter för bra för att vara sant så är det nog inte sant.

Så jag väljer att tro på det när det finns och fungerar. Hoppas dock.

Grafikfejs
Paradox Interactive

Hoppas de interagerar en lösning så man kan köpa spelen direkt från klienten också, oavsett vilken leverantör man vill ha.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ge mig! Då slipper man råka dubbelköpa spel också... (som det kan hända att jag råkat göra.)

Gen
Medlem

Skitbra idé men man undrar ju om EA och Ubisoft är sugna på att synas på samma ställe Epic med sitt berg av pengar bryr nog sig inte om någon. Steam däremot lär ju vara samarbetsvilliga.

Medlem

Mycket trevliga nyheter för oss som är kinkiga över femtioelva olika launchers.

Måste testa den andra lösningen "Playnite" senare idag också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skrivet av Lasrod:

Var det inte ett april skämt i år om en launcher till alla launchers? Påminner lite om det.

https://www.youtube.com/watch?v=9n4JAhskw0k

Ja, corsair´s game launcher launcher!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ge mig! Då slipper man råka dubbelköpa spel också... (som det kan hända att jag råkat göra.)

jag också, köpte t.o.m ett spel två gånger på Uplay, trött jag blev.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Kontot avslutas

Det första jag tänkte var; "det skulle vara kul om det kom något liknande till konsoler så att man kan se alla spel som man har köpt på Nintendo's konsoler, på Playstation och på Xbox." men sen läste jag att det skulle vara från både PC och konsol och jag började fundera på hur de skulle kunna lösa det.
Det skulle vara väldigt bra om det gick att lösa så att man kan se alla sina spel på ett ställe.


signatur

ゼルダの城

nj
Medlem

Launchers som samlar alla spel har ju funnits rätt länge så GOG gör ju inte direkt något nytt men de är väl förmodligen mer välkända än tex:

Playnite
GameRoom
Rainway
LaunchBox

Medlem

Tja jag litar mer på CD Project att få till det här rätt än någon utav de övriga aktöterna. Borde också ligga i allas intresse att det fixa till en sådan tjänst. Med det sagt är det en hel del som kan gå fel, håller mig försiktigt optimistik.

Medlem

One launcher to rule them all, one launcher to find them, One launcher to bring them all and in the darkness bind them.

Geeks Gaming

Detta har jag längtat efter!
Playnite mfl har ju funnits ett tag men jag har varit för foliehatten för att testa dessa.
Jag hoppas verkligen inte någon av de andra sätter stopp för detta då jag tror samtliga verkligen kan tjäna på detta i det långa loppet (alla exponeras ju lika mycket)

Gog/CDPR, ren kärlek!

Medlem
Skrivet av nj:

Launchers som samlar alla spel har ju funnits rätt länge så GOG gör ju inte direkt något nytt men de är väl förmodligen mer välkända än tex:

Playnite
GameRoom
Rainway
LaunchBox

Samlar dom alla vänner som GOG ska göra?

Medlem

Nice! Det jag önskar mest är en launcher som låter mig spela alla spel, även icke steam spel, på min steam link utan en massa krångel för att få handkontroll osv att funka som det ska. Men det ska man väl inte hoppas på här.

Medlem
Skrivet av Gen:

Skitbra idé men man undrar ju om EA och Ubisoft är sugna på att synas på samma ställe Epic med sitt berg av pengar bryr nog sig inte om någon. Steam däremot lär ju vara samarbetsvilliga.

Varför skulle steam vara samarbetsvilliga? Dessutom så kommer man förmodligen vara tvungen att använda alla diverse clienter till att köpa spelen. Varför skulle bolagen gå med på att GOG ska få använda biblioteken överhuvudtaget? När någon ska spela ett spel då kommer de ju komma till GOG store istället? Valve m.m. vill ju att folk ska se vad de har att erbjuda för köp?

Medlem

Jag tror det blir motstånd från andra aktörer för denna lösning. Att ha en plattform för att distribuera spel handlar mer än om bara spelen själva. Det handlar även om en kontroll över marknadsföringen. Här har GoG full kontroll över vad användaren ser på skärmen och således hur innehållet marknadsförs.

Får de till avtal från alla parter dock så kan det bli något som liknar en prisjämförelse site för digitala spel där du även hanterar ditt digitala spelutbud i samma tjänst. Men jag tror det blir svårt.

Medlem

Om det funkar bra låter detta underbart praktiskt. Har önskat detta länge! Inte haft koll på att det fanns alternativ redan.

Hittar inget om releasedatum. Finns det någit sådant eller är det beta som gäller tillsvidare?

Medlem
Skrivet av nj:

Launchers som samlar alla spel har ju funnits rätt länge så GOG gör ju inte direkt något nytt men de är väl förmodligen mer välkända än tex:

Playnite
GameRoom
Rainway
LaunchBox

tänkte precis kommentera samma sak, antar vi båda har googlat tidigare och sett en fin liten reddit tråd

Ambassadör
Xbox

Det här låter riktigt intressant!


signatur

Jump in.

12
Skriv svar