Så funkar den ambitiösa singelkampanjen i Steel Division 2

Robot
Så funkar den ambitiösa singelkampanjen i Steel Division 2
Medlem

Det känns som att man inte kommer lära sig singleplayerkampanjen i första taget. Men den 20:e Juni så ska jag göra ett försök!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Det här ska jag absolut hålla ögonen på! Ser något avskräckande komplicerat ut dock. Kampanjläget ser ju inte helt enkelt ut och jag har inte ens spelat de taktiska striderna från ettan, så det krävs nog en del tid om man ska lära sig det, ja.

Medlem

Jag har alltid avskytt deras singleplayer kampanjer. Alltid lite för stressiga timers, man har aldrig tid för finlir, utan det är bara att zerga och hoppas på det bästa för mycket. (älskar småpill)

Sen dyker det upp ett "destroy remaining enemy tanks", du har 10 minuter att göra det, och det du har till dit förfogande är dom splittrade trupperna som överlevt det "defence" mission du just trodde du klarat..

Strategi lagret på kartan kittlar dock general nerven lite, men om striderna fortfarande har samma upplägg blir det att hoppa över tyvärr. Som tur är läste jag om combat mission. Tror det var här på FZ tom. Det spelet har timers, och svinsvåra kampanjer, men det träffar någon slags bra balans som mer lutar mot lite lagom press, och inte stress..

Håller ögonen på det iallafall!

(Och ja, det vart lite rant för jag är ganska besviken på att Eugen spel som jag borde älska inte riktigt lever upp till sin potential i single player, det känns mest som en påklistrat måste, för den stora massan som gillar online med deck building där alla kör den mest optimala decken dom läst om på reddit går före oss mjukisbyxa-generaler)

Pansarknekt

Coolaste på länge. Håller med Lognoreng ovan om föregående titlar men det verkar vara mer vinn striden och slösar man får man på nöten senare istället för påklistrade extra objectives.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Jag har alltid avskytt deras singleplayer kampanjer. Alltid lite för stressiga timers, man har aldrig tid för finlir, utan det är bara att zerga och hoppas på det bästa för mycket. (älskar småpill)

Jag minns European Escalations SP kampanj som underhållande med bra stämning, de två senare var i ökande grad towerdefence spel med fuskande AI. Ser fram emot detta spel dock, håller bara tummarna på att de kan minska micromanagement delen av spelet bara.

1
Skriv svar