Recension – A Plague Tale: Innocence

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Kommer det komma stöd för 3440x1440? Någon som vet?

Finns tydligen en fix för det på steams forum redan.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Geeks Gaming
Skrivet av Ninotramp:

Kommer det komma stöd för 3440x1440? Någon som vet?

Hittade detta

Citat:

Q: Will there be Ultrawide support?

A: The game will run on a 21:9 monitor with black borders.

Medlem

@NordhNet: Tack! Det är en dealbreaker för mig.
2019 och inte stöd för 21:9


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Geeks Gaming
Skrivet av marsson90:

Finns tydligen en fix för det på steams forum redan.

Oj, det var banne mig snabbt!

Skrivet av dTexN:

@NordhNet: Tack! Det är en dealbreaker för mig.
2019 och inte stöd för 21:9

Ja, även om det är en mindre titel så är det ju (numera) ingen ovanlig upplösning :/

Medlem

Var på väg att köpa det, men så såg jag att det inte finns stöd för ultra-wide. Nu tvekar jag. Det är inte svårt att fixa för utvecklare. Moddare har redan fixat det efter några timmar.

Det är 2019. :/

Medlem

@Tomas Helenius: Ah, ja då hänger jag med ;).

Medlem

Ultra-wide fungerar utmärkt med en fix. Mycket bra och välgjort spel!!

Medlem

Kört några timmar nu och det har verkligen varit riktigt roligt än så länge.
Väldigt mysig atmosfär måste jag säga och schysst stealth mekanik.
Spelet påminner mig som en blandning mellan Hellblade och Last Of Us stundtals. Jag vet en märklig liknelse kanske men det har drag från sådana här typer av spel i en välgjord paketering.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd

Lite lamt att verkligen kopiera LoU rakt av inkl story att man ska ta ett speciellt barn till ett visst ställe, smått komiskt att de visar att de verkligen inte kan tänka kreativt alls. Alla spelelementen är verkligen kopierade rakt av inkl uppgraderingar vid workbenches och lura fiender med ljud, flytta lådor osv.

Smygandet och A.I'n är riktigt trist tycker jag, vilket är synd.

Man känner inte så mycket för karaktärerna, inte på långa vägar som i LoU. Blev förvånad att själva pesten osv är någon slags övernaturlig fantasy-grej / magi eller vad det ska förställa. Onödigt på något sätt liksom, trodde spelet skulle vara mer realistiskt faktiskt (story osv).

Likaså blir det näst-intill komiskt hur alla karaktärer man möter verkligen vill slita de oskyldiga små barnen i stycken, verkligen göra köttfärs av dom. Varje person man möter är Jason liksom. Ok om någon varit så pass galen, vad man än tror så beter sig inte människor sig så mot små barn (gissar den yngsta är 5-6 och den man spelar kanske 13-14?) Tramsigt och orealistiskt.

Nja. 7/10 är det nog värt hittils (3 timmar in typ). Hade gett det 8/10 om karaktärer och story hade varit betydligt bättre, kan tänka mig att betyget kanske kan svänga 0.5 upp eller ner efter att jag klarat det.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Lite lamt att verkligen kopiera LoU rakt av inkl story att man ska ta ett speciellt barn till ett visst ställe, smått komiskt att de visar att de verkligen inte kan tänka kreativt alls. Alla spelelementen är verkligen kopierade rakt av inkl uppgraderingar vid workbenches och lura fiender med ljud, flytta lådor osv.

Smygandet och A.I'n är riktigt trist tycker jag, vilket är synd.

Man känner inte så mycket för karaktärerna, inte på långa vägar som i LoU. Blev förvånad att själva pesten osv är någon slags övernaturlig fantasy-grej / magi eller vad det ska förställa. Onödigt på något sätt liksom, trodde spelet skulle vara mer realistiskt faktiskt (story osv).

Likaså blir det näst-intill komiskt hur alla karaktärer man möter verkligen vill slita de oskyldiga små barnen i stycken, verkligen göra köttfärs av dom. Varje person man möter är Jason liksom. Ok om någon varit så pass galen, vad man än tror så beter sig inte människor sig så mot små barn (gissar den yngsta är 5-6 och den man spelar kanske 13-14?) Tramsigt och orealistiskt.

Nja. 7/10 är det nog värt hittils (3 timmar in typ). Hade gett det 8/10 om karaktärer och story hade varit betydligt bättre, kan tänka mig att betyget kanske kan svänga 0.5 upp eller ner efter att jag klarat det.

Last of Us var ju knappast först med något av det du nämner.

Avstängd
Skrivet av Arkaith:

Last of Us var ju knappast först med något av det du nämner.

Du har nog inte spelat LoU om du inte ser hur alla dessa element är kopierade rakt av i sitt utförande. Att dessutom exakt samma spelelement, in i minsta detalj, "råkar" återfinnas här, det är ju inte heller slump.
Dock har jag inte så mycket emot det egentligen, inte så att jag ger det ett sämre betyg för det, men heller inget som ska gå förbi osett.

Medlem

Nu har jag spelat igenom spelet (på PS4 Pro) och jag håller med om betyget. Ett riktigt bra AA-spel kort och gott. Stundtals enastående vackert dessutom. Extra plus för ljudbilden som är riktigt bra, framför allt i hörlurar.

Sidvagns-Hugo var lite lustig men samtidigt charmig. Mycket av gameplay känns igen från andra spel - det gjorde dock inget för det funkar och jag hade riktigt skoj genom hela spelet vilket är huvudsaken. Så det blir tumme upp!

12
Skriv svar