Klassiska World of Warcraft-funktioner rapporteras som buggar

Robot
Klassiska World of Warcraft-funktioner rapporteras som buggar
Medlem

Spelade WoW vid release och fattar inte varför folk vill köra classic. Mycket grind och lite features, sounds like fun.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Juel91:

Spelade WoW vid release och fattar inte varför folk vill köra classic. Mycket grind och lite features, sounds like fun.

Nostalgi. Resan efter en känsla som inte fortfarande finns kvar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Spelade WoW vid release och fattar inte varför folk vill köra classic. Mycket grind och lite features, sounds like fun.

Agreed.

Folk med nostalgia-goggles on full blast, typ. Classic WoW var.. inte bra. Spelet blev så mycket bättre i TBC om något.

Gen
Medlem
Skrivet av Juel91:

Spelade WoW vid release och fattar inte varför folk vill köra classic. Mycket grind och lite features, sounds like fun.

Folk som klagar på att "allt var bättre" förr kommer nog inse att saker nog inte var bättre förr Det var mycket "jobbigare" att spela WoW förr i tiden och det kommer att saknas tonvis av QoL saker som folk tar för givet idag.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nostalgi. Resan efter en känsla som inte fortfarande finns kvar.

Japp. Jag antar att WoW Classic var bra, precis som många andra nostalgitrippar, mest för att det var nytt och bra när det kom. Spelar man samma spel idag så kommer man sakna mycket som har hänt i utvecklingen. Det är därför jag inte spelar remasteres osv då jag fortsatt minnas spelen med värme och inte jämföra dem med spelen som finns idag. Jag spelade t ex Age of Empires II remaster när det kom och ångrade mig. Man riskerade bara att sitta och se allt det som är kass i jämförelse med spelen som finns idag och då sabbar det minnet av spelet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kikade in på en betastream och bevittnade en corpserun efter en wipe i sfk som var nånstans mellan 5-10 minuter XD

Testpilot
Skrivet av conthox:

Japp. Jag antar att WoW Classic var bra, precis som många andra nostalgitrippar, mest för att det var nytt och bra när det kom. Spelar man samma spel idag så kommer man sakna mycket som har hänt i utvecklingen. Det är därför jag inte spelar remasteres osv då jag fortsatt minnas spelen med värme och inte jämföra dem med spelen som finns idag. Jag spelade t ex Age of Empires II remaster när det kom och ångrade mig. Man riskerade bara att sitta och se allt det som är kass i jämförelse med spelen som finns idag och då sabbar det minnet av spelet.

Exakt mina tankar. Inte bara grafiken utvecklas med åren utan även hela användarupplevelsen och att då gå tillbaka gör att man förstör sina fina minnen.

Skall bli intressant om detta med wow-classic lever vidare efter den initiala hypen.

Medlem

För min del är WoW ett avslutat kapitel, men ha kul de som vill ^^

Medlem

Jag kommer säkert testa för skojs skull. Beror också på hur många polare som hakar på.
Men jag har inte den tiden att lägga ner på ett spel längre så kommer nog slö-leva och se vart de leder

NiC
Medlem

För mig så är classic den typ av mmo jag vill spela. Lite långsammare, lite mer community. Kör just nu en warlock på betan. Har riktigt kul, även om jag dör varje gång jag ska göra ett quest i en grotta. Med varulvar i...

Medlem

Spontant intryck av Classic är att det är många gånger bättre än Battle for Azeroth, tempot är fantastiskt, det är mycket mer community-drivet och balansen är mycket bättre. Jag och några vänner kommer spela den första tiden åtminstone, tills vi är 60 sen får vi se. Svåraste valet är inte att spela, det är om det blir horde eller alliance.

Medlem

Efter många års väntan är det dags att återvända hem! Härligt att veta vad man ska spela i flera år framöver :3

Medlem
Skrivet av Gen:

Folk som klagar på att "allt var bättre" förr kommer nog inse att saker nog inte var bättre förr Det var mycket "jobbigare" att spela WoW förr i tiden och det kommer att saknas tonvis av QoL saker som folk tar för givet idag.

Om detta vore sant så skulle ju gog.com inte finnas kvar då de säljer spel som många anser vara av nostalgiskt värde.

Nya spel eller expansioner har mycket nytt och oftast mer content. För att locka spelare att än en gång levla upp sin gubbe från föregående expansion till den nya genom snabbt levla upp för att inte tappa spelare i frustration. Man har gjort det lättare vid varje expansion för att tillgodose majoriteten av spelare och hålla dom kvar.

Det som expansionerna inte har jämtemot originalet är precis det, långsamt tempo eftersom dom vill hålla kvar majoriteten av spelare som vill att det ska gå fort, helst kunna spela själva utan att behöva styra sitt liv efter guildens raider osv, vilket är fine då de flesta verkar vilja ha det så.

Misstolka mej rätt här. Jag menar inte att det ena spelet kommer vara bättre än det andra utan det kommer troligen tilltala olika delar av dess spelare.

Själv skulle jag aldrig få för mej att lira annat än classic då jag först å främst spelar för guilden och dess sociala del. Ta tex att göra flaskor i classic. Du behöver först å främst en grupp som följer med dej ned i scolomance (eller hur det nu stavas 😅). Det är sånt som bygger community. Inte via slumpade raider med folk man aldrig spelat med förut. Det tycker iaf inte jag.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Om detta vore sant så skulle ju gog.com inte finnas kvar då de säljer spel som många anser vara av nostalgiskt värde.

Nya spel eller expansioner har mycket nytt och oftast mer content. För att locka spelare att än en gång levla upp sin gubbe från föregående expansion till den nya genom snabbt levla upp för att inte tappa spelare i frustration. Man har gjort det lättare vid varje expansion för att tillgodose majoriteten av spelare och hålla dom kvar.

Det som expansionerna inte har jämtemot originalet är precis det, långsamt tempo eftersom dom vill hålla kvar majoriteten av spelare som vill att det ska gå fort, helst kunna spela själva utan att behöva styra sitt liv efter guildens raider osv, vilket är fine då de flesta verkar vilja ha det så.

Misstolka mej rätt här. Jag menar inte att det ena spelet kommer vara bättre än det andra utan det kommer troligen tilltala olika delar av dess spelare.

Själv skulle jag aldrig få för mej att lira annat än classic då jag först å främst spelar för guilden och dess sociala del. Ta tex att göra flaskor i classic. Du behöver först å främst en grupp som följer med dej ned i scolomance (eller hur det nu stavas 😅). Det är sånt som bygger community. Inte via slumpade raider med folk man aldrig spelat med förut. Det tycker iaf inte jag.

Håller helt med dig, det här med "Rose-tinted glasses" och "förblindade av nostalgi" är riktigt uttjatat. Många av dem som är anti-Classic missar poängen med varför vi faktiskt ville ha tillbaka det och spela det återigen. Vi vill ha fokus på community, tidsengagemang och character progression. Det som WoW är idag är för många inte det spel vi började spela eller någonsin ville ha. Att få jobba för sitt gear, stundtals tråkigt grindande och allt som hör till Classic är bara något jag ser fram emot! Är det för alla? Absolut inte men det måste det inte heller vara, vi som vill spela ett riktigt MMORPG får äntligen göra det igen

Medlem

Blir kul att se när alla måste levla wepon skill igen

Medlem
Skrivet av DieZe:

Att få jobba för sitt gear, stundtals tråkigt grindande och allt som hör till Classic är bara något jag ser fram emot! Är det för alla? Absolut inte men det måste det inte heller vara, vi som vill spela ett riktigt MMORPG får äntligen göra det igen

YES!
Och jag är en sån som "inte har tid med ett sånt spel längre" Jag har "kidz and a fulltime job!1" men jag föredrar ändå classic framför modern wow. Varför? Jo för de få timmar jag faktiskt petar in i spelet ger mig någonting.

Nej jag kommer inte bli High Warlord, eller Raida Naxxramas, det finns annat att göra. Bara levlingen och professions håller en sysselsatt länge. STV world PVP är en annan favorit! Helst på en bra gearad lvl39 char

Medlem
Skrivet av humpeluring:

YES!
Och jag är en sån som "inte har tid med ett sånt spel längre" Jag har "kidz and a fulltime job!1" men jag föredrar ändå classic framför modern wow. Varför? Jo för de få timmar jag faktiskt petar in i spelet ger mig någonting.

Nej jag kommer inte bli High Warlord, eller Raida Naxxramas, det finns annat att göra. Bara levlingen och professions håller en sysselsatt länge. STV world PVP är en annan favorit! Helst på en bra gearad lvl39 char

Precis så! Jag har själv barn, jobb och andra intressen och det är precis som du säger, de timmar jag lägger på Classic kommer faktiskt ge mig både nöje och känslan av progression. Jag är väl medveten om att jag inte kommer bli rank 14 eller cleara alla raids. Men det många faktiskt glömmer är att alla raids är möjliga att pugga förutom AQ40/Naxx, mycket av vanillas content är tillgängligt även för oss som har "kidz and a fulltime job". Härligt att se fler som ser fram emot detta mästerverk till spel!

MEG
Medlem

Är sugen på att testa classic. Vad som lockar mig är att Hunter var så mycket roligare att spela.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Till er som alltid tjatar om nostalgi-glasögon. I februari testade jag för första gången en privat server, och classic håller helt klart ännu att spela, och troligen kommer det kännas än mer roligt när man får spela det på officiella servrar utan buggar och felaktiga värden som privata servrar lider av. Om det inte är för er så kan ni vill sluta vara missunsamma och låta oss andra ha roligt? ☺️

Medlem
Skrivet av WargH:

Till er som alltid tjatar om nostalgi-glasögon. I februari testade jag för första gången en privat server, och classic håller helt klart ännu att spela, och troligen kommer det kännas än mer roligt när man får spela det på officiella servrar utan buggar och felaktiga värden som privata servrar lider av. Om det inte är för er så kan ni vill sluta vara missunsamma och låta oss andra ha roligt? ☺️

Hur man tar det och tycker är såklart subjektivt. I mitt inlägg skrev jag bara ned mina egna tankar och erfarenheter. Ni som kommer tycka om detta skall givetvis spela precis så mycket som ni vill, jag är glad för er och att gillar det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har inte spelat WoW sen kort efter BC-releasen. Så detta skulle jag känna mig hemma i.

Kanske värt att prova WoW igen utan en massa nya saker att hålla koll på.

Inaktiv

Skulle vara lite roligt om det visar sig att intresset för WoW classic är skitlågt eller att det tappar de mesta spelare efter två månader när de flesta insett att det inte var så kul

Medlem

När jag blir pensionär runt 2042 så kanske jag tar upp wow igen... tills dess bubye!

Medlem

@Gen:

Tror mycket av nostalgin inte handlar om att spelet i sig var bättre, för det var det givetvis inte. Men den sociala delarna av spelet var dryga 25000% bättre, det är mycket det jag tror folk saknar med både dagens WoW & mmo-rpg's i största allmänhet. Givetvis kommer det inte bli samma grej att lira wow classic år 2019 som det var 2005-2006, det kommer aldrig komma igen. Hur mycket jag än önskar och drömmer mig tillbaka till tiden när min helsvenska guild kämpade oss igenom hela biten med att farma resist gear, fixa attunements och sakta men säkert började dräpa bossar i Molten Core och "farma" Onyxia så är den tiden tyvärr förbi. Glädjen och den enorma euforin en hel guild på 40-60 personer kollektivt upplevde när vi äntligen gick hela vägen fram och klarade ragge är svårt att sätta ord på. Detta är vad jag tror många saknar med dagens WoW!

För många av spelarna var mmo's något helt nytt, även om det funnits sedan tidigt 90-tal i olika former så var WoW det spel som slog igenom stort bland vanliga människor likväl som gamers. Fan, vi hade farsor i 40 års ålderns som sjukskrev sig bara för att spela ett datorspel och klättra på pvp-rankingen tillsammans med sina söner och vår bästa healer var en äldre herre som var närmare 60. En annan healer var 12-13 år och hade inte ens kommit i målbrottet och eftersom vi hade 18-års gräns så höll han tyst tills han en dag glömde av att micken var på och den lilla grabben började spontant sjunga till 39 andra personers stora förvåning (och glädje) mitt under en bossfight... Sådana minnen får i varje fall mig att bli nostalgisk och längta tillbaka till klassiska vanilla WoW. Men något sådant kommer troligtvis aldrig hända igen misstänker jag. Det närmaste man kommer idag är väl Fortnite, med det tilltalar inte alls en lika bred grupp människor som WoW gjorde under just vanilla.

Gen
Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Om detta vore sant så skulle ju gog.com inte finnas kvar då de säljer spel som många anser vara av nostalgiskt värde.

Nya spel eller expansioner har mycket nytt och oftast mer content. För att locka spelare att än en gång levla upp sin gubbe från föregående expansion till den nya genom snabbt levla upp för att inte tappa spelare i frustration. Man har gjort det lättare vid varje expansion för att tillgodose majoriteten av spelare och hålla dom kvar.

Det som expansionerna inte har jämtemot originalet är precis det, långsamt tempo eftersom dom vill hålla kvar majoriteten av spelare som vill att det ska gå fort, helst kunna spela själva utan att behöva styra sitt liv efter guildens raider osv, vilket är fine då de flesta verkar vilja ha det så.

Misstolka mej rätt här. Jag menar inte att det ena spelet kommer vara bättre än det andra utan det kommer troligen tilltala olika delar av dess spelare.

Själv skulle jag aldrig få för mej att lira annat än classic då jag först å främst spelar för guilden och dess sociala del. Ta tex att göra flaskor i classic. Du behöver först å främst en grupp som följer med dej ned i scolomance (eller hur det nu stavas 😅). Det är sånt som bygger community. Inte via slumpade raider med folk man aldrig spelat med förut. Det tycker iaf inte jag.

Jag säger inte att jag själv håller med om det jag skrev, mer att ynglingar som bara spelat WoW två-tre år antagligen kommer få sig en chock när de testar Classic Jag har lirat sedan Koreanska betan och har varit med om den, trots allt, stora utvecklingen som WoW gått igenom. Tack för påminnelsen av skapandet av potions samt samlandet av blommor som man som raider var tvungen att göra innan eller efter raiden, annars fick man köpa blommor på AH och de var minsann inte billiga

Communityn var som du säger en enorm del av spelet och många kände varandra bra. Ska blir riktigt intressant att testa detta.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag säger inte att jag själv håller med om det jag skrev, mer att ynglingar som bara spelat WoW två-tre år antagligen kommer få sig en chock när de testar Classic Jag har lirat sedan Koreanska betan och har varit med om den, trots allt, stora utvecklingen som WoW gått igenom. Tack för påminnelsen av skapandet av potions samt samlandet av blommor som man som raider var tvungen att göra innan eller efter raiden, annars fick man köpa blommor på AH och de var minsann inte billiga

Communityn var som du säger en enorm del av spelet och många kände varandra bra. Ska blir riktigt intressant att testa detta.

Om jag ändå inte haft familj... Då hade jag lätt spelat hardcore 😆


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Juel91:

Spelade WoW vid release och fattar inte varför folk vill köra classic. Mycket grind och lite features, sounds like fun.

Kolla lite på RuneScape 3 och Old School RuneScape, det är oftast mer spelare på Old School RuneScape tex.

Medlem

Har själv inte spelat mycket wow, men en rolig grej med detta är väl just att communityt samlas under ett och samma tak när expansioner inte är inkluderad och kartan inte är så stor? Om det så skulle vara låter det definitivt roligt och givande

Medlem

Med tanke på att det är flera tusen personer som spelar på privatservrar så finns det gott om folk som vill spela classic och som vet vad det handlar om, sen att folk vill spela det wow som finns idag kan jag för mitt liv inte förstå, dom gjorde det från ett bra spel till ett barnspel som vem som helst kan klara bara man kan andas för egen maskin. Nej tacka gud för att classic kommer, ska bli så underbart att få komma tillbaka och det faktiskt är en utmaning att spela och när man va tvungen använda taktiker i dungeons.

12
Skriv svar