2020:s Call of Duty ändras till Black Ops 5

Robot
2020:s Call of Duty ändras till Black Ops 5

Studiorna Sledgehammer och Raven får istället agera support.

#Black-ops, #Call-of-duty, #Raven, #Sledgehammer, #Treyarch


Medlem

Jag är fascinerad över att det är så stort. CoD har inte lockat mig på många år, men det är ett fruktansvärt starkt varumärke.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag är fascinerad över att det är så stort. CoD har inte lockat mig på många år, men det är ett fruktansvärt starkt varumärke.

Ja man hör aldrig nån säga: nu ska jag spela cod. Likadant med Melodifestivalen som ingen vill erkänna att man tittar på fast alla gör det ändå.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Ja man hör aldrig nån säga: nu ska jag spela cod. Likadant med Melodifestivalen som ingen vill erkänna att man tittar på fast alla gör det ändå.

Vi är uppåt 15 killar som spelar ps ihopa då och då och dricker några bärs. Ingen av dessa spelar COD längre efter Black ops 1.

Gissar på att målgruppen är yngre iförsig. Kan vara så.

Medlem

Svårt att se hur denna spelserie som har så mycket potential med utvecklare, pengar och fanbase gör så lite. Känns som att de tittar alldeles för mycket på andra spel som varit framgångsrika istället för att ta stafettpinnen själva. Utvecklare i serien som slutat i företaget har gjort väldigt mycket intressanta spel den senaste tiden.

Medlem

Tragiskt att en studio som Raven låsts fast i Call of Duty-fabriken i så många år.

Medlem

lägg ner nu. ni har ju faan slut på ideer men det bara måste släppas ett varje år.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tragiskt att en studio som Raven låsts fast i Call of Duty-fabriken i så många år.

Eller hur. Raven var en av mina favoritutvecklare back in the day. Soldiers of Fortune 2: Double Helix gjorde väl de 2002 vilket jag fick upp ögonen för.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Eller hur. Raven var en av mina favoritutvecklare back in the day. Soldiers of Fortune 2: Double Helix gjorde väl de 2002 vilket jag fick upp ögonen för.

För att inte nämna Heretic och Hexen-spelen, haha, var ett tag sedan, jäklar, läser deras resumé och ser att de även gjorde Jedi Outcast och Jedi Academy, Star Trek Elite force etc. Många gamla favoriter där.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

För att inte nämna Heretic och Hexen-spelen, haha, var ett tag sedan, jäklar, läser deras resumé och ser att de även gjorde Jedi Outcast och Jedi Academy, Star Trek Elite force etc. Många gamla favoriter där.

Hexen... I can only get so ERECT!!! Oj vilka minnen.

Men det är kanske inte Raven som styr vad dom ska göra... eller det är väl Activison som äger och bestämmer?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Ja man hör aldrig nån säga: nu ska jag spela cod. Likadant med Melodifestivalen som ingen vill erkänna att man tittar på fast alla gör det ändå.

Bah, tala för dig själv. Som 28 årig hårdrockare med självkänsla kan jag säga att jag absolut ser på melodifestivalen 😜

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Eller hur. Raven var en av mina favoritutvecklare back in the day. Soldiers of Fortune 2: Double Helix gjorde väl de 2002 vilket jag fick upp ögonen för.

Det var tider det, efter att komma från Half-Life som var i princip min första skjutare (iaf på PC) till att skjuta fram tarmarna på fienderna med en hagelbrakare. Ganska bra spel ändå med fin variation på miljöer och sekvenser. Synd att SoF3 blev som det blev dock.

Edit: Efter lite googlande visade det sig att det primärt är SoF(1) som jag spelat.

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Bah, tala för dig själv. Som 28 årig hårdrockare med självkänsla kan jag säga att jag absolut ser på melodifestivalen 😜

Är det någon form av självtortyr du håller på med? Äldre hårdrockare undrar.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar