30 av 40 Sega Mega Drive spel är avslöjade till Sega Mega Drive Mini

Kontot avslutas
30 av 40 Sega Mega Drive spel är avslöjade till Sega Mega Drive Mini

Förra året avslöjade Sega att de kommer att fortsätta trenden med att släppa mini konsoler som både Nintendo, Sony och SNK har gjort de senaste åren.
Sega kommer alltså släppa en Sega Mega Drive Mini senare det här året och tidigare i år så fick vi veta vilka tio av de 40 spelen kommer vara som kommer följa med i denna mini konsolen.

Men nu har det gått en tid och Sega har redan hunnit att avslöja 30 stycken spel av dessa 40 spel. Det återstår alltså bara tio stycken spel som vi än så länge inte känner till.

Än så länge har dessa spelen avslöjats:

* Alex Kidd in the Enchanted Castle
* Altered Beast
* Beyond Oasis
* Castlevania: Bloodlines
* Castle of Illusion Starring Mickey Mouse
* Comix Zone
* Contra: Hard Corps
* Dr. Robotnik's Mean Bean Machine
* Earthworm Jim
* Ecco the Dolphin
* Ghouls 'N Ghosts
* Golden Axe
* Gunstar Heroes
* Landstalker
* Mega Man: The Willy Wars
* Phantasy Star 4
* Shining Force
* Shinobi 3
* Space Harrier 2
* Sonic Spinball
* Sonic the Hedgehog
* Sonic the Hedgehog 2
* Street Fighter 2: Special Champion Edition
* Streets of Rage 2
* Super Fantasy Zone
* Thunder Force 3
* ToeJam & Earl
* Vectorman
* Wonder Boy in Monster World
* World of Illusion Starring Mickey Mouse and Donald Duck

Vilka fler tio spel skulle du vilja se till en Sega Mega Drive Mini?

Källa: https://www.eurogamer.net/articles/2019-05-16-segas-unveiled-...


signatur

ゼルダの城

Medlem

Quack shot, Sonic 3 + sonic and knuckles, global gladiators, jurassic park...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Kontot avslutas

Jag skulle också vilja se både Sonic 3 och Sonic and Knuckles.
Sen skulle jag gärna se fler Phantasy Star spel, Virtua Fighter 2 och gärna Marsupilami.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Den ser söt ut, men det känns som det börjar bli lite ont om hdmi-ingångar för alla retrokonsoler som släpps.

Medlem

Toejam & Earl 2, Golden Axe 3, letade efter namnet ett tredje spel tills jag insåg att det redan fanns på listan, Altered Beast!

Medlem

Med det redan bekräftade utbudet så kommer den utan tvekan bli den bästa Classic-konsolen hittills i alla fall. Nintendo gick inte riktigt all-in med varken NES eller SNES Classic vad gäller spelutbudet, och PS Classic kändes ju mest som en cash grab inför julhandeln.

Sonic 3 och Sonic & Knuckles är ju nästan garanterat att de kommer vara med. Vad jag saknar är Disney-klassikerna Aladdin och Lion King, Mortal Kombat, Quackshot, Road Rash, TMNT: The Hyperstone Heist och Michael Jackson's Moonwalker.

Medlem

SEGA Mega Drive Flashback HD för bland annat fler Phantasy Star spel...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Kontot avslutas

När jag såg att två stycken spel med Musse Pigg ska följa med så kände jag hur synd det var att det inte kom med ett enda Disney spel på varken NES Classic Mini eller SNES Classic Mini.
Men med de spel som än så länge har avslöjats så tror jag att det finns stora chanser att Mega Drive Mini kommer sälja i stil med både NES Classic Mini och SNES Classic Mini.
Sen efter det så tycker jag personligen att Sony får göra om och göra rätt med PlayStation Classic. Med rätt spel och bättre emulering så hade jag gärna velat haft en PlayStation Classic med.


signatur

ゼルダの城

Medlem

överlägset bästa spelsläppen inom hela denna mini-hysteri iaf.. lite synd på earthworm jim 2 dock.

Kontot avslutas
Skrivet av Aloysius:

Den ser söt ut, men det känns som det börjar bli lite ont om hdmi-ingångar för alla retrokonsoler som släpps.

Det får bli många hdmi växlar då

https://www.teknikdelar.se/deltaco-manuell-hdmi-switch-4-inga...

Tvingade mig själv att googla fram detta


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag hade gärna sett spelet Ristar, men även Sonic 3.

Jag gillar verkligen att Comix Zone är med, dock. Svårt som attan, men jag har faktiskt spelat det från början till slut säkert tre gånger. Känslan när man väl blir klar är svårslagen! Tufft spel, älskar grafiken.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Strider, Sword of Vermilion samt The Story of Thor saknas enligt mig.

Medlem

Jag hoppas verkligen Quackshot kommer med.

Desert Strike, NHL'93, Road Rash, Streets of Rage, Strider och Truxton vore inte fel heller. Eller Arrow Flash, inte så bra egentligen, men har trevliga minnen av det.

Skrivet av Janne-Loffe:

Strider, Sword of Vermilion samt The Story of Thor saknas enligt mig.

The Story of Thor är redan med, fast under det amerikanska namnet Beyond Oasis.

Medlem

Shining Force

Medlem
Medlem

Phantasy Star II skulle jag gärna se. Trean däremot minns jag som visuellt vacker, men alla generationshopp gjorde upplevelsen minst sagt medioker.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Amen! Inte thunder force 3, de ska ju vara 4an!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Desert Strike, Jungle Strike eller Urban strike saknas och worms 1. annars var det en fin lista

Medlem

Sword of Vermillion
NHLPA alternativt NHL 94

Medlem

James Pond
Elitserien 95
NHLPA 93
NHL 94

Medlem

Kid Chameleon
NHLPA -93
Quack Shot
Aladdin
Lion King
Desert strike

Medlem

Aladdin, Quack Shot, Zombies Ate My Neighbors skulle jag gärna vilja ha.
Lion King för enbart nostalgin

Medlem

Ecco the dolphin.... Haha vilket weird spel det var! Vad gick det ut på? Minns bara man sköt typ ljudvågor på fiskstim.. Haha.

Om man skulle önska spel då, hmm kanske ESWAT eller Bonanza BROS eller kanske Donald Duck in Maui Mallard. Det sistnämnda är ett väldigt underskattat spel.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Jag saknar Desert Strike, Quack shot, Moonwalker och 6-knappars kontroller.
Och så ta Super Street fighter 2 istället.

Inaktiv

Hmm ser att ingen varit ”that guy” än och tagit upp RetroPi. Ska jag vara den?

Ahem...

RETROPI!

Medlem

RETROPIE är jävligt bra men kräver lite mer kunskap än att bara köpa och plugga in, Dessutom måste man ju köpa separata gamepads i rätt modell om rätta känslan ska infinna sig.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Rolo to the rescue väntar jag på!

Medlem

Decap Attack skulle vara kul om det va med !

Medlem
Skrivet av Håkan:

Rolo to the rescue väntar jag på!

Just det ja, en riktigt klassiker.

Medlem

Riktigt grym lista måste jag säga. Var inte så sugen innan. Men listan innehållet så många klassiker och många spel man vill spela när det begav sig men inte hade råd med/inte fick tag på. Nu blir det nog ett köp i alla fall. Skulle dessutom vilja se:

Sonic 3 and Knuckles
Road Rash
Desert strike
Strider
Outrun
Quackshot
Rolo to the Rescue
Weapon Lord
Wonder boy 3
Shining force 2

Galahad var också riktigt bra men känns mer som ett spel till Amiga eller PC av någon anledning. Hade gärna sett 6-knappars kontroll och trådlöst men av nostalgi skäl så kan jag ändå tycka att det är rätt beslut med orginal kontrollen.

Hmm frågan är om man ändå inte skulle vilja ha med James Pond 2 Robocod också.........

12
Skriv svar