Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Nemo, har skrivit ett inlägg som delvis svarar dit inlägg, finns andra här som jag ifrågasätter och tydligen tror de äger tråden - vad medlemmar kan skriva och har förstatjing hos rockstar så länge man agerar heavy och motar bort all kritik. Konstigaste av allt är att min kritik mot rdr2 är riktigt lam då jag knappt kan uppbringa någon..älskar spelet, säger det för att jag gör det och inte för att behaga trådens tragiska bully "över45"


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Jag tycker ingenting är "SKIT" men allt kunde gjorts bättre. Ok, är på min femte genomspelning nu, du menar att ni lagt ner mer timmar än mig? Kanske, men tvivlar på det..
Du pratar som om "ni" är en homogen grupp, låt oss inte komma till att räkna timmar och när exakta timslaget rdr1 klarades av. Men ok tycker "ni" att det är så så får vi väl bara komma överens om att vi tycker olika. Känns som man vore 15 igen. skönt när man är äldre än 45 kanske dock

Kul att du engagerar dig. VI vet väl vilka VI är och det har blivit en liten grupp ok med det. JAG tycker. Kul att detta fortfarande kan ge aktiva adrenalinkickar. Allt kan göras bättre, naturligtvis. Men har du tänkt på att DU spelat fem ggr.?? Varför? Förklara vad DU har kritik mot. Om jag inte riktigt förstår varför det är spelbart fem gånger om man har massor av kritik, kanske du förstår mig.

Resonemanget är vettigt att man måste få kritisera. Men jag har svårt med förståelse av att man kan spela fem gånger om man blir arg på fel en stor del av tiden. Jag känner mig inte som 15 utan som 90. När jag inte hänger med i vad som är problemet mellan oss. Jag älskar att diskutera roligt med psykologi. INGET PÅHOPP! Jag undrar hur jag funkar som inte förstår att vi har olika åsikter. Har vi det?

Tråddemonen
Testpilot

Alla som är delaktiga i denna tråd med de senaste inläggen måste tagga ner lite och sluta triggas, annars kommer jag att kontakta en moderator eller någon från redaktionen som kommer och rensar på inlägg. Kritik får gärna diskuteras, men på ett trevligt sätt. Ingen behöver ta något personligt eller tjafsa, om man vill ta upp brister och dela med sig så är man välkommen.

Medlem
Skrivet av Över45:

Kul att du engagerar dig. VI vet väl vilka VI är och det har blivit en liten grupp ok med det. JAG tycker. Kul att detta fortfarande kan ge aktiva adrenalinkickar. Allt kan göras bättre, naturligtvis. Men har du tänkt på att DU spelat fem ggr.?? Varför? Förklara vad DU har kritik mot. Om jag inte riktigt förstår varför det är spelbart fem gånger om man har massor av kritik, kanske du förstår mig.

Resonemanget är vettigt att man måste få kritisera. Men jag har svårt med förståelse av att man kan spela fem gånger om man blir arg på fel en stor del av tiden. Jag känner mig inte som 15 utan som 90. När jag inte hänger med i vad som är problemet mellan oss. Jag älskar att diskutera roligt med psykologi. INGET PÅHOPP! Jag undrar hur jag funkar som inte förstår att vi har olika åsikter. Har vi det?

Ok, lite svårförståeligt men du undrar varför jag är på min femte genomspelning tror jag? För att jag älskar spelet. Har massor jag kan kritisera och önskat de gjort annorlunda trots det. Precis som i mina andra topp tio spel. Eller andra spel period.
Ska jag rösta top tio ever så tar HL1 första platsen, pga känslan första gången man spelade igenom det, var något helt nytt. Idag har jag så mycket jag kunde säga om varje level som förmodligen inte gjort det sämre åtmistonde. Som sagt är förmodligen rdr2 ibland de toppspelen, tycker jag har rätt att yttra mig efter ett antal timmar i detsamma utan att bli bullied. Det är min åsikt, håller du inte med så säg det, att jag inte passar att yttra mig i en allmän tråd på fz känns lite extremt. Är det verkligen du som bestämmer det?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Nemo, har skrivit ett inlägg som delvis svarar dit inlägg, finns andra här som jag ifrågasätter och tydligen tror de äger tråden - vad medlemmar kan skriva och har förstatjing hos rockstar så länge man agerar heavy och motar bort all kritik. Konstigaste av allt är att min kritik mot rdr2 är riktigt lam då jag knappt kan uppbringa någon..älskar spelet, säger det för att jag gör det och inte för att behaga trådens tragiska bully "över45"

Det är lite okänsligt. Har jag bullat ut folk? Jag äger inte tråden. Har inget emot någon. Men jag förstår inte varför du blivit arg på mig. Jag överpsykologiserar ibland. Men har alltid ansträngt mig för att göra saker med humor. JAG BER OM URSÄKT TILL ALLA SOM JAG SÅRAT!!! Men jag skämtar i gänget som ofta återkommer. Kanske ses annorlunda ut om man bara tittar in. Inget medvetet i så fall. Ta det lugnt, jag har aldrig mobbats. Däremot blivit mobbad extremt. Tar du/ni saker så hårt så ber jag om ursäkt igen.

Medlem
Skrivet av Över45:

Det är lite okänsligt. Har jag bullat ut folk? Jag äger inte tråden. Har inget emot någon. Men jag förstår inte varför du blivit arg på mig. Jag överpsykologiserar ibland. Men har alltid ansträngt mig för att göra saker med humor. JAG BER OM URSÄKT TILL ALLA SOM JAG SÅRAT!!! Men jag skämtar i gänget som ofta återkommer. Kanske ses annorlunda ut om man bara tittar in. Inget medvetet i så fall. Ta det lugnt, jag har aldrig mobbats. Däremot blivit mobbad extremt. Tar du/ni saker så hårt så ber jag om ursäkt igen.

Ok kompis, ber om ursäkt om jag misstolkat dig. Värt att tänka på är hur man uttrycker sig. Inte minst för mig så klart men även andra.


signatur

7900XTX
7800X3D

Moderator | Testpilot

Som @Zimpan: nämnt innan så tycker jag att vi tar och lugnar ned oss lite. Alla av er har nämnt flertalet gånger att man kan och ska diskutera sakligt, fortsätt gärna med det.

Gällande skämt och annat, tänk på vad ni skriver. Bara för att det inte verkar som ni skriver något "farligt" så kan det tolkas annorlunda av någon annan. Därför text i kombination med internet kan göra saker så knasigt.

Håll er på en sansad nivå. Kritik mot spelet är okej, så länge det kan diskuteras på ett vettigt sätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ok vi älskar alla det här spelet, låt oss nu få en riktigt saftig single player DLC att bita i! Ser ju sämre ut nu när online kommit ut från beta-stadiet. PC next, PC online sen. Där pengarna finns. Tyvärr.
Eller, hatad här nu tillhör inte "järngänget" de som anser sig ha rätt till spelet och en exclusiv fztråd


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jösses vad mycket stryk Arthur får ta ibland. Men han brukar ju fixa det mesta ändå.

https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/bpzsdi/ge...

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jösses vad mycket stryk Arthur får ta ibland. Men han brukar ju fixa det mesta ändå.

https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/bpzsdi/ge...

Ja stackaren, han fixade ju det till slut iaf


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Saint Denis känns som en enda stor ångest då man vet det är där han får beskedet hos läkaren. Fy fan för civilasitionen.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Apropå RDR 2 Online så har det i och med senaste 1.09-uppdateringen som släpptes nyligen inte längre Beta-status. Uppdateringen innehåller massor av nyheter och ändringar. Komplett lista här.

Jag tog en närmare titt på ändringarna. Även om det fortfarande finns saker som går att förbättra så går det åt rätt håll.

Jag själv gillar att rida omkring mestadels på egen hand och utföra missions och annat såsom jaga, fiska, spela poker i Valentine och så vidare, och jag vill kunna göra allt utan att drabbas av griefers hela tiden. Sedan vet jag att det finns förstås spelare som vill ha PvP-action hela tiden och vi måste samsas i samma online-värld, så det är ingen enkel uppgift för Rockstar att göra alla nöjda men det märks att de försöker.

För min del är den mest intressanta nyheten att man kan påverka egna spelupplevelsen genom att välja Playing style. Framför allt den grönmarkerade texten nedan är en fantastiskt trevlig nyhet som man får om man väljer Defensive style:

  • ‘Offensive’ playing style is the default existing behavior in Free Roam, allowing standard PvP combat in all Free Roam activities with no additional protections

  • ‘Defensive’ playing style gives players the ability to signal that they want to ‘opt out’ of PvP-based activities and aggressive interactions with other players in the session. Players with a Defensive playstyle selected:

  • Will be displayed to others with a faded Radar blip and a ‘shield’ icon above their head

  • Cannot lock-on to other players, and cannot be locked onto

  • Do not receive critical damage when shot, and take less damage in general

  • Cannot be lassoed, tackled or executed

  • Are unable to interact with some Free Roam Missions occurring in the session

  • Will be offered fewer Free Roam Missions with a PvP component from Mission givers

Att griefers inte längre kan kasta lasso på mig eller skjuta mig med ett enda skott är ett stort steg framåt. Äntligen! Nu kan det bli dags att prova på Online igen känner jag.

Jag tror knappast att Rockstar läser den här tråden men jag vill ändå säga: GOOD WORK!!!

Medlem

Absolut, mycket förändringar, vi.ket ju var vad som behövdes.
Personligen så har jafg så svårt att rida runt med en pirat hatt och slakta PVP's i rdr2


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Absolut, mycket förändringar, vi.ket ju var vad som behövdes.
Personligen så har jafg så svårt att rida runt med en pirat hatt och slakta PVP's i rdr2

Haha, håller med!

Ser framför mig ett gäng som alla rider omkring i pirathattar... galet

Co-op missions mot enbart NPCs tror jag annars kunde vara intressant ibland. Man är ett gäng med några cowboys som anfaller ett Murfree Brood-ställe, rånar ett tåg eller en bank. Eller försvarar något ställe mot NPC-banditer. Ren PvE för de som vill ha omväxling mot all PvP som det ändå finns gott om.

Ambassadör
Xbox

@Nemo: Det där låter ju definitivt som ett steg i rätt riktning för online-delen. Visst, det är fortfarande fullt med störiga p12, men nu kan de inte vara lika jobbiga. Ska nog testa på det iaf.

Dock, så vill jag inte ha några immersion-breaking miffon alls om jag får välja, bara mitt eget co-op gäng så att säga som kan rida tillsammans i den fantastiska världen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Nemo: Det där låter ju definitivt som ett steg i rätt riktning för online-delen. Visst, det är fortfarande fullt med störiga p12, men nu kan de inte vara lika jobbiga. Ska nog testa på det iaf.

Dock, så vill jag inte ha några immersion-breaking miffon alls om jag får välja, bara mitt eget co-op gäng så att säga som kan rida tillsammans i den fantastiska världen.

Samma här. Vi får hålla tummarna att det blir möjligt i framtiden.

Rent tekniskt borde ett PvE-läge inte vara något problem att fixa för Rockstar. Varför det inte redan finns, trots att jag ser i forumen att många spelare efterfrågar PvE, beror antagligen på att Rockstar är rädda att tappa PvP-spelarna ifall massa spelare skulle välja att spela i PvE-läge istället. I slutändan handlar det ju om pengar och Rockstar vill inte riskera att förlora stor del av spelarbasen. Min gissning.

Men om antalet online-spelare växer med tiden så borde det räcka och bli över med PvP-spelare även om hälften skulle välja PvE så vem vet, kanske får vi så småningom ett rent PvE-läge.

Medlem

Uppdatering! stop Pow wow hållet stop Stridsyxa nedgrävd stop Fredspipa rökt stop end message

Medlem

Jag skulle gärna spela PvE online. Definitivt! Jag spelade en del Destiny2 med brorsonen. Där går det ju bra att slakta Aliens även själv i historieläget. Men när man uppgraderat, klarat alla story missions själv. Blir det så f*rbann*t grindigt. Loggade in när en uppdatering kommit. NEJ! USCH! Bara kosmetiskt.
Men den grejen att hjälpas åt med okända och kända i svåra uppdrag, helt apropå. Är väldigt givande! Där man INTE kan skada varandra. Det är sådant som skulle passa utmärkt till detta spel.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag skulle gärna spela PvE online. Definitivt! Jag spelade en del Destiny2 med brorsonen. Där går det ju bra att slakta Aliens även själv i historieläget. Men när man uppgraderat, klarat alla story missions själv. Blir det så f*rbann*t grindigt. Loggade in när en uppdatering kommit. NEJ! USCH! Bara kosmetiskt.
Men den grejen att hjälpas åt med okända och kända i svåra uppdrag, helt apropå. Är väldigt givande! Där man INTE kan skada varandra. Det är sådant som skulle passa utmärkt till detta spel.

Ja, det skulle vara kanon. Alla i egna gänget kunde få turas om att vara Dutch.

"Ok, vem är det som ska HA EN PLAN idag?"

😁

Medlem

Någon som har testat nya HDR-läget som kom med senaste patchen? Vad tycker ni? Har själv inte hunnit med att testa den än.

Medlem
Skrivet av saigon:

Någon som har testat nya HDR-läget som kom med senaste patchen? Vad tycker ni? Har själv inte hunnit med att testa den än.

Nej, jag har inte testat det (har ingen HDR-TV själv, ännu). Men det vore kul att höra om någon testat.

Medlem

Nu har jag testat att spela lite online igen. Liten Wall of text på min spelupplevelse...

Jag red omkring i Tall Trees, sedan i trakterna kring Armadillo och till slut Tumbleweed.

Jag spelade med Defensive playing style vilket innebär att ingen kan kasta lasso på mig. Tyvärr kan jag fortfarande blir ihjälskjuten av griefers, men det krävs fler än ett skott. Playing style-inställningen sparas tyvärr inte och eftersom den är automatiskt inställd på Offensive så måste jag komma ihåg att ändra det till Defensive varje gång jag ska spela. Det är dessutom lite bökigt att komma åt inställningen så det blir stort minus för det.

Annars så höll gameplay sedvanlig hög klass. Jag rensade ett par Skinner Brothers-läger och spelade ett stranger mission som visade sig vara bounty hunter-uppdrag.

Jag provade även ett online story mission där jag spelade co-op med ett par andra okända spelare. 🤠🤠 Det var riktigt skoj. Om Rockstar kan fixa ren PvE där man spelar på det här sättet så kommer online bli hur kul som helst.

Första två timmarna så försökte ingen skjuta mig eller nåt sånt. Jag var lite förvånad att det var så lugnt men antagligen hade jag bara tur. Det ändrades dock snabbt. När jag red till Tumbleweed så dök en idiot upp och sköt min häst och sedan mig. Tack vare att jag hade Defensive playing style så tålde jag 5-6 skott, så jag hade väl hunnit skjuta tillbaka, men jag hade ingen lust att tvingas till duell på det viset så jag gjorde ingenting.

Som tur var så kraschade spelet direkt efter att jag dött och jag hamnade sedan på en ny server som inte hade några idioter i Tumbleweed. Det fanns några andra spelare där men de var trevliga och vi vinkade bara till varandra.

Jag tänkte spela poker i saloonen på övervåningen men det var för dyrt så jag skippade det (buy-in kostade 25 dollar, jag har bara 167 dollar totalt online).

Det fanns tyvärr lite buggar också. Jag fick totalt fyra Disconnected-fel under de tre timmar jag spelade där jag slängdes ut och fick logga in på nytt varje gång. Jag råkade även ut för en stranger-mission som vägrade aktivera. Och när jag beställde whisky i saloonen så fick jag den fortfarande serverad i ölflaska. Fast det kanske inte är någon bugg utan bara en "feature" i Tumbleweed.

Jag hade i övrigt kul men idioten i Tumbleweed påminde mig om hur tråkigt online är när det finns griefers. 😕 Risken är stor att jag kommer att råka ut för fler så jag skippar nog online tills det går att spela ren PvE.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Nu har jag testat att spela lite online igen. Liten Wall of text på min spelupplevelse...

Jag red omkring i Tall Trees, sedan i trakterna kring Armadillo och till slut Tumbleweed.

Jag spelade med Defensive playing style vilket innebär att ingen kan kasta lasso på mig. Tyvärr kan jag fortfarande blir ihjälskjuten av griefers, men det krävs fler än ett skott. Playing style-inställningen sparas tyvärr inte och eftersom den är automatiskt inställd på Offensive så måste jag komma ihåg och ändra det till Defensive varje gång jag ska spela. Det är dessutom lite bökigt att komma åt inställningen så det blir stort minus för det.

Annars så höll gameplay sedvanlig hög klass. Jag rensade ett par Skinner Brothers-läger och spelade ett stranger mission som visade sig vara bounty hunter-uppdrag.

Jag provade även ett online story mission där jag spelade co-op med ett par andra okända spelare. 🤠🤠 Det var riktigt skoj. Om Rockstar kan fixa ren PvE där man spelar på det här sättet så kommer online bli hur kul som helst.

Första två timmarna så försökte ingen skjuta mig eller nåt sånt. Jag var lite förvånad att det var så lugnt men antagligen hade jag bara tur. Det ändrades dock snabbt. När jag red till Tumbleweed så dök en idiot upp och sköt min häst och sedan mig. Tack vare att jag hade Defensive playing style så tålde jag 5-6 skott, så jag hade väl hunnit skjuta tillbaka, men jag hade ingen lust att tvingas till duell på det viset så jag gjorde ingenting.

Som tur var så kraschade spelet direkt efter att jag dött och jag hamnade sedan på en ny server som inte hade några idioter i Tumbleweed. Det fanns några andra spelare där men de var trevliga och vi vinkade bara till varandra.

Jag tänkte spela poker i saloonen på övervåningen men det var för dyrt så jag skippade det (buy-in kostade 25 dollar, jag har bara 167 dollar totalt online).

Det fanns tyvärr lite buggar också. Jag fick totalt fyra Disconnected-fel under de tre timmar jag spelade där jag slängdes ut och fick logga in på nytt varje gång. Jag råkade även ut för en stranger-mission som vägrade aktivera. Och när jag beställde whisky i saloonen så fick jag den fortfarande serverad i ölflaska. Fast det kanske inte är någon bugg utan bara en "feature" i Tumbleweed.

Jag hade i övrigt kul men idioten i Tumbleweed påminde mig om hur tråkigt online är när det finns griefers. 😕 Risken är stor att jag kommer att råka ut för fler så jag skippar nog online tills det går att spela ren PvE.

Synd! Men man får väl hoppas och vänta.

Apropå Uncle krämen jag testade för lumbagon. Så var det rejäla grejer och med lagom mycket rörelse så börjar värken släppa. Så nästa vecka blir nog bättre.😀 Tillbaka till vardagen igen, skönt!
Den hade tydligen underliga biverkningar. Efter den tidigare underliga diskussionen. Men det är löst i samförstånd privat.

Jag kommer inte sluta att skämta!! Dock ska jag tänka på OM ngn kan känna sig träffad. Jag har så genomtänkt extrem konstig humor normalt så jag blir förvånad om ngn i framtiden skulle göra det. Om det blir omöjligt lägger jag ner helt. Då åker all modern utrustning till tippen och jag tar mig väster ut. Letar reda på ngn spökstad, startar lite moonshine tillverkning, skaffar häst och rider kring med lite försäljning. Även av egentillverkad UNCLE Salva mot Lumbago. Om ngn tar detta på allvar så kan jag rekommendera Över45s ANTINETSKÄMTSDROPPAR varje droppe innehåller ett ämne som gör att man glömmer alla underliga skämt jag gjort.

Sedan kommer jag att exprimentera med ämnen för att ta bort alla problem med handkontrollsanvändning för alla nybörjare. Detta kommer min hemliga organisation försiktigt applicera på valda PC detaljer så att PC användare plötsligt kan använda handkontroll till RDR2, vilket de vill eller inte. Om någon tar detta inlägg på allvar så rekommenderas Rysk roulette med endast en deltagare. Ni som tar detta på allvar.
Lycka till!

Medlem

Bra dokumentär tips. Västerns erövrare på SVT play. Korta dramatiserade avsnitt. 6 st. Om personer som funnits och hur "Västern" blev till en nation.

Medlem
Skrivet av Över45:

Synd! Men man får väl hoppas och vänta.

Det kanske skulle funka att spela online om jag håller mig till vildmarkerna. När jag spelade igår så stötte jag inte på en enda griefer när jag bara red omkring i södern och höll mig borta från civilisationen. Det kan ha varit tur förstås men det kan också ha varit tack vare Defensive-inställningen. Man syns tydligen inte lika bra på andra spelares radar då.

Vi får se. Online verkar annars ha en del intressanta story missions och det vore ju kul att spela igenom dem. Nya trailern för online (finns här) har en del klipp från såna story missions.

Skrivet av Över45:

Apropå Uncle krämen jag testade för lumbagon. Så var det rejäla grejer och med lagom mycket rörelse så börjar värken släppa. Så nästa vecka blir nog bättre.😀 Tillbaka till vardagen igen, skönt!

Låter toppen! Skönt att slippa ha ont i ryggen.

Skrivet av Över45:

Jag kommer inte sluta att skämta!! Dock ska jag tänka på OM ngn kan känna sig träffad. Jag har så genomtänkt extrem konstig humor normalt så jag blir förvånad om ngn i framtiden skulle göra det. Om det blir omöjligt lägger jag ner helt.

Det hoppas jag verkligen inte! Jag tycker du har störtskön humor. 😁

Jag försöker själv ofta ha humor i mina egna inlägg. Det blir roligare så, tycker jag. Det har funkat i jag vet inte hur många år i olika forum så det tänker jag inte sluta med. Det skulle nog dessutom vara omöjligt att ge upp humorn för det är ju en del av ens personlighet! 😄

Medlem
Skrivet av Över45:

Uppdatering! stop Pow wow hållet stop Stridsyxa nedgrävd stop Fredspipa rökt stop end message

Absolut, fredspipan var speciell, inte som de gula blend som jag stal från mina föräldrar på åttiotalet..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

@alias: hahaha. Ja den var helt okej . Var nog riktig indiantobak.

Avstängd

@över45 du behöver aldrig sluta skämta. Vi i denna tråd gillar sådant och vi har samma intresse, dvs cowboys och västern. Tack för tipset förresten, ska kolla in dom programmen.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har ni sett ett det kommit en uppdatering om Sadie i Red dead online?

https://www.youtube.com/watch?v=fGN6ay4ThNw


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Har ni sett ett det kommit en uppdatering om Sadie i Red dead online?

https://www.youtube.com/watch?v=fGN6ay4ThNw

Intressant. Men det är online... Jag kan inte skaka av mig känslan av att när som helst kan "xXmAst3rKillahDuDeXx dyka upp och sabba allt man håller på med inklusive all immersion. Lockar icke.


signatur

Jump in.

Skriv svar