Three Kingdoms är typiskt Total War-bra, menar kritikerkåren

Robot
Three Kingdoms är typiskt Total War-bra, menar kritikerkåren
Medlem

För mig toppar Warhammer Total war spelen solklart. Framförallt med alla moddar som får det att efterlikna table top-spelet. Men då är man en gammal Warhammer-fantast också

Blev förvånad över betyget Frag Zone gav. Var det en stark 3? Exempelvis är ju 6/10 på IMDB sällan sevärt (:

Medlem
Skrivet av uncontracented:

Var det en stark 3?

5-skalan är kanske den sämsta men det betyder bra. Svårt att avgöra vad det betyder om den är stark eller svag. En trea kan vara allt från 5-7 på en tioskala? Jag vet inte.

Skrivet av Zidious G:

5-skalan är kanske den sämsta men det betyder bra. Svårt att avgöra vad det betyder om den är stark eller svag. En trea kan vara allt från 5-7 på en tioskala? Jag vet inte.

Alright. "varken eller" verkade inkonsekvent, blev fundersam.

Medlem
Skrivet av uncontracented:

Blev förvånad över betyget Frag Zone gav. Var det en stark 3? Exempelvis är ju 6/10 på IMDB sällan sevärt (:

en trea på fz betyder bra, varken mer eller mindre.

https://www.fz.se/info/spelbetyg

Medlem

10/10 😂 den del av kritikerkåren som fortfarande har trovärdighet och jävfrihet är förskräckligt liten... älskar total war serien, men att låtsas om att NÅGOT TW varit 10/10 är bara naivt. Genom mina ca 20 år av intensivt lirande har jag bara stött på två eller tre 10or...

Medlem

1 = värdelöst
2 = dåligt
3 = medelmåttigt
4 = bra
5 = KÖP
??

Skrivet av Yabba:

en trea på fz betyder bra, varken mer eller mindre.

https://www.fz.se/info/spelbetyg

Uppskattat

Medlem
Skrivet av RachelW:

10/10 😂 den del av kritikerkåren som fortfarande har trovärdighet och jävfrihet är förskräckligt liten... älskar total war serien, men att låtsas om att NÅGOT TW varit 10/10 är bara naivt. Genom mina ca 20 år av intensivt lirande har jag bara stött på två eller tre 10or...

Alla har väl olika åsikter? Eller är det dina vi ska gå efter?

Avstängd

Metacritics "professional" reviews säger ingenting. Väntar tills 1-2 månader efter faktiskt släpp och kollar USER-reviews, om jag nu ska gå efter recensioner.

Medlem
Skrivet av unoR:

Alla har väl olika åsikter? Eller är det dina vi ska gå efter?

Självklart inte, men anser du då att 10/10 (så bra ett spel kan bli, inte en enda brist eller ett enda fel i designen) verkligen kan delas ut så vilt som det görs?

Min personliga åsikt är att ett sådant betyg bara är trovärdigt i extrema fall. Jag kan räkna upp kanske 20-30 titlar som jag ÄLSKAR men inte kan säga är 10/10 material...

1
Skriv svar