EPICS REA NU LIVE!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Netflix och HBO har fått en hel del konkurrens på streaming-marknaden. Det har tidigare varit ganska bekvämt för amerikanerna att se sina favoritserier när Netflix och HBO varit ganska ensamma men när Hulu, Disney, Amazon, Youtube, Sling och gud vet vad alla heter börjar stycka upp marknaden med sina exklusiva rättigheter blir det reaktioner. Istället för ett abonnemang blir det bara fler och fler abonnemang de ska hålla reda på.

👍 Fattar inte vad det har att göra med Epic Store men ok. Har hört lite om att Disney funderat på att starta sin egen streamingstjänst pga Star Wars, men annars inget.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

👍 Fattar inte vad det har att göra med Epic Store men ok. Har hört lite om att Disney funderat på att starta sin egen streamingstjänst pga Star Wars, men annars inget.

Disney har köpt upp resterande del av Hulu från Comcast. Tidigare ägde de bara en del av Hulu.
https://variety.com/2019/digital/news/disney-full-control-hul...

Så Disney tänker nog inte starta en egen, för de har redan en stremingtjänst. Frågan är väl bara om de döper om den, men Hulu är rätt känt i USA så de kanske behåller namnet. Eller så blir det Disney Hulu.

Releasehästryttare
Skrivet av Fulci:

Disney har köpt upp resterande del av Hulu från Comcast. Tidigare ägde de bara en del av Hulu.
https://variety.com/2019/digital/news/disney-full-control-hul...

Så Disney tänker nog inte starta en egen, för de har redan en stremingtjänst. Frågan är väl bara om de döper om den, men Hulu är rätt känt i USA så de kanske behåller namnet. Eller så blir det Disney Hulu.

Tror att Hulu kommer landa under Disney+ som skall starta till hösten.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tror att Hulu kommer landa under Disney+ som skall starta till hösten.

Jag tror jag såg att Disney+ blir barn och familjevänligt, Hulu blir deras kanal för vuxna filmer och serier. Men vem vet, det kan ändra sig.

Medlem

Gud ja, så mäktigt. Ligger dock sinnessjukt i lä. kkthxbai. https://steamdb.info/sales/

Moderator | Testpilot

Blev att jag köpte Walking Dead A New Frontier (Säsong 3) och Final Season (Säsong 4). Känner att jag vill ha ett avslut på den här serien som jag följt enda sedan starten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Jahapp. Trodde jag skulle hitta lite tips på spel och liknande men det är den sedvanliga Steam vs Epic diskussionen blandat med teorier om tencent och one punch lines om Epic samt övrigt irrelevant off topic snack så fort Epic nämns i en nyhet.

Tråkigt att tråden skulle spåra ut och ramla så långt från topic och jag ser tyvärr ingen idé att se tillbaka hit något mer att hitta saker angående rean.

Tack till @pippen1001 iaf som tipsade om John Wick Hex för 5 $.

International
Man of Mystery

Jag slog till på Satisfactory, Metro Exodus, Subnautica below zero och förbokade phoenix point.. nu känns sommaren och början på hösten säkrad

Jag har släppt den här irrationella nojan med Epic helt, det är verkligen sila mygg och svälja elefanter. Jag förstår upprördheten med Metro och Epics launcher är verkligen inget att skryta med men jag använder den inte mer än att köpa och installera spelen iallafall


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

123
Skriv svar