Hurra! Minecraft fyller 10 år i dag!

Robot
Hurra! Minecraft fyller 10 år i dag!

Notch skrev första bladet i ett stycke svensk spelhistoria.

#minecraft, #mojang, #notch


Medlem

Otrolig saga. En liten simpel idé som gör en till multimiljardär.

Medlem

Verkligen kul. Grattis, Notch och de andra på Mojang. Ni skapde något speciellt (för andra, jag har aldrig varit ett fan) och fick det ni förtjänade


signatur

I drank what?

Medlem

Grattis.
Verkligen imponerad vad Minecraft blev.
Fanns en tid då jag även själv spelade en del och barnen här hemma har spelat det otroligt mycket. Både bygga på egen bana och sen även varit online och spelat med alla sorts moddar som finns.
Jag tror det finns Minecraft-moddar lika mycket som det finns andra spel som det kopierar.
nu på senare tid har det dock blivigt utkonkurrerat nästan helt av Roblox och Fortnite iaf i vårat hus.
själv spelar jag det inte alls heller nå mer förrutom om nått av barnen vill "lana" vi har en LAN-bana som hängt med ett tag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Äsch det finns lite för få nakna bröst i minecraft för att det någonsin kommer att bli en hit tror jag...

Medlem

Ett kulturfenomen utan dess like. Kul för alla inblandade som blev miljonärer/miljardärer på köpten.

Medlem

"...but it's going to move in a more Dwarf Fortress way..."
Tänk om det hade hänt ändå.

Moderator | Testpilot

Rensat lite inlägg i tråden. Vill man diskutera vad Notch sagt och inte sagt får ni göra det på en annan platform


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Ursäkta för all off-topic. Grattis till Notch och Minecraft hur som haver!

Medlem

Står i artikeln att det är "näst största spelet"? Det är ju nr 1 Enl listan.

Avstängd
Skrivet av swehunter2000:

Står i artikeln att det är "näst största spelet"? Det är ju nr 1 Enl listan.

Stämmer, dessutom överlägset bäst sålda då Tetris-försäjningssiffror aldrig stämt då de räknar med förinstallerad (gratis) programvara på såld hårdvara.

Med Tetris-logiken är alltså MS Röj typ världens 3e mest sålda spel.

1
Skriv svar