Quiz – Blizzard: Classic

Robot
Quiz – Blizzard: Classic

I sann WoW: Classic-anda vrider vi Blizzard-klockan tillbaka.

#fz, #quiz


Moderator | Testpilot

7/10! Rätt stolt då jag inte är en stort fan av deras titlar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blev 7/10 var inte så enkla frågor

Medlem

5/10 "Du orcade bara halvvägs"


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

MEG
Medlem

2/10 Korrekta svar!
Slaktad av quizzet. Därför: här kommer The Butcher.
Lyckades ganska bra


signatur

Death is only the beginning

Medlem

8/10

Faila på 1 som jag egentligen visste ju! :')


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk

@UncleJack: Haha!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

9/10, oförtjänt bra vitsord för jag hade grymt flyt på mina gissningar Gissade svaret på 5 av frågorna och 4 blev rätt

Medlem

7/10 Korrekta svar!
"Your sound card works perfectly"

Medlem

Asså, FZ. Gör enklare frågor med fler alternativ (för att få bort random = 33% rätt). Jag har följt Blizzard genom alla år och ändå blev jag "slaktad". Eller är alla andra som gör quizzen sjukt kunniga?

Medlem

@Thanamauil: Svårighetsgraden tycker jag är ganska lagom, men jag håller med om ditt förslag om fler alternativ.

Generellt tycker jag att quizen här är väldigt bra, men ett stort problem jag ser med det här quizet är att inte en enda fråga handlar om Vanilla Wow. ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

8/10. Allt var lätt förutom de jävla kuggfrågorna *hytter med näven*

Medlem

3/10. Slaktad. Chop chop!

Moderator | Testpilot
Skrivet av krabbstek:

@Thanamauil: Svårighetsgraden tycker jag är ganska lagom, men jag håller med om ditt förslag om fler alternativ.

Generellt tycker jag att quizen här är väldigt bra, men ett stort problem jag ser med det här quizet är att inte en enda fråga handlar om Vanilla Wow. ¯\_(ツ)_/¯

Man kan ju argumentera att WoW inte ska vara med då det är Blizzard Classic det handlar om.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Borde haft med fråga om "Hur många expansioner finns till Starcraft?" och med det rätta svaret "3" för man bör räkna de två officiella och obskyra expansionerna som ingen hört talas om bara för att jäklas

Edit: För de som är nyfikna
Starcraft: Insurrection

Starcraft: Retribution

Medlem

Fråga 2 är ju sjukt taskig med tanke på att bilden inte motsvarar rätt svar.

Medlem

3/10, motsvarar mitt intresse av Blizzard titlar överlag.


signatur

I drank what?

Avstängd

Orcade bara halvvägs.

Medlem

Rätt lätt för oss äldre

10/10 Korrekta svar!
"Your sound card works perfectly"


signatur

Skitfiske

Medlem

9/10. Högsta hittills jag haft på ett quiz på fz.se. Failade på frågan om spin off på starcraft


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

"hos oss"..
spelet släppet 1991, men spelet på bilden är ett annat..

I sann Troll anda

Medlem

Jag ringde fröken ur och fick 10 lökringar av tjugoelva Mofasas.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Borde haft med fråga om "Hur många expansioner finns till Starcraft?" och med det rätta svaret "3" för man bör räkna de två officiella och obskyra expansionerna som ingen hört talas om bara för att jäklas

Får man fråga vilka dessa är? Då du nämnde detta försökte jag googla lite men kan inte hitta ett dugg om detta.

Inaktiv

5/10 Korrekta svar!
Du orcade bara halvvägs.

Haha, dagens bästa

Medlem

5/10

Blandade ihop WoW-expansionerna.
Lite elakt med 2 kuggfrågor, även om jag svarade rätt på en av dom.

Medlem

8/10
Hade ingen aning om Superman frågan faktiskt, sen var jag lite dålig på WoW expansionerna så high lifeade den lite och fick fel.

Medlem

4/10 Korrekta svar!
Du orcade bara halvvägs.

Tja, det var väl också knappa 4 frågor om Warcraft i quizen...

Att Blizzard var tidigt ute med ett "superhjältespel" hade jag inte den blekaste aning om faktiskt, för på den tiden var spel baserade på filmer & tv-serier notoriskt usla! Den frågan lär inte många utom de allra största Blizzard-fansen kunna.

Medlem

"RPM Racing var en remake av Commodore 64-titeln Racing Destruction Set. Spelet på bilden är Rock n' Roll Racing."
Men vad fan? Ni får inte trolla så där.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Får man fråga vilka dessa är? Då du nämnde detta försökte jag googla lite men kan inte hitta ett dugg om detta.

Starcraft: Insurrection

Starcraft: Retribution (Detta är dock en expansion till Broodwar Expansionen, but still. Expansion-ception!).

Weird as hell att man som nolife gamer och blizzard lover and whatnot inte vetat om de förän först för några månader sedan i mitt fall. Visst, de är inte expansioner gjorda utav Blizzard själva, men likt Hellfire till Diablo1 är de ändå officiella expansioner enligt Blizzard (Då de tillverkades, nu i efterhand vetefasen om Blizzard anser det ). Hellfire har man ju ändå kännt till och rent av spelat igenom.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Starcraft: Insurrection

Starcraft: Retribution (Detta är dock en expansion till Broodwar Expansionen, but still. Expansion-ception!).

Weird as hell att man som nolife gamer och blizzard lover and whatnot inte vetat om de förän först för några månader sedan i mitt fall. Visst, de är inte expansioner gjorda utav Blizzard själva, men likt Hellfire till Diablo1 är de ändå officiella expansioner enligt Blizzard (Då de tillverkades, nu i efterhand vetefasen om Blizzard anser det ). Hellfire har man ju ändå kännt till och rent av spelat igenom.

Jäklar, ja där ser man vad man helt missat. Kanske man ska ta sig och leta upp dessa, tackar för den informationen.

12
Skriv svar