Blizzard om Diablo Immortal: "Alla spel kan inte tilltala alla spelare"

Robot
Blizzard om Diablo Immortal: "Alla spel kan inte tilltala alla spelare"
eld
Medlem

Ibland är det bäst att inte säga något alls.

Medlem

Kanske inte men jag tror nog att ALLA hade föredragit ett Diablo 4.

Immortal är en ren kopia i samarbete av en studie som har identiska mobilspel så det förtjänar faktiskt att kritiseras. Spelet var till allas missnöje Blizzards ''stora avslöjande'' under Blizzcon och att någon på scenen sade ''Do you guys not have phones?'' som försvar gjorde inte saken bättre. De som betalar tusentals kronor för att gå på Blizzcon blir inte hypade av MOBILSPEL..

Edit* Diablo Immortal är en kopia av Crusader of Light fast med nya/modernare modeller och texturer.
NetEase är utvecklare av båda spelen så Diablo Immortal är egentligen bara en mod. Att Blizzard visade upp en mod under Blizzcon som om det vore ett nytt spel var ett hån mot tagit sig tid att åka till Blizzcon. De skulle ha sagt att de portade Diablo3 till mobil med hjälp av NetEase och inget mer, men de hypade sitt mobilspel så mycket de bara kunde för att de inte hade något annat att prata om.

Gnällkuk

Få personer hade nog egentligen brytt sig om spelet, eller kastat speciellt mycket skit på Blizz för det. Problemet var ju att det visades sist på BlizzCon, det var ju årets självmord. Man funderar ju på om de slagit sig hårt innan, hur kunde de bli förvånande över mottagningen?

Spelet är väl gratis, så kostar inget att testa - men pga. hur kasst de hanterade det så tror jag att de flesta fans avstår av princip. Har svårt att se att det inte blir review-bombat stenhårt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jamen på med skygglapparna bara så får vi se hur det går sen när ni väljer att inte lyssna på fansen överhuvudtaget. Blir illamående av hur han fortfarande försvarar detta.

Sen är hans argument riktigt korkat. "Alla spel är inte för alla spelare", men då kanske ni inte skulle dragit denna visan på ett event som nästan uteslutande har PC-spelare och försöka få det till ett stort och häftigt avslöjande?

Tänker inte röra detta med tång!

Medlem

Kommer garanterat testa, blir säkert rätt mysigt till mobilen.
Sen är väl Diablo 4 på gång? Var väl en helt annan studio som knåpa ihop Immortal till och med.

Medlem

Får prova det i bluestacks, då kanske det känns mer som ett vanligt Diablo spel eller nåt.

Releasehästryttare
Medlem

Kommer testa det. Men som alla spel av den här typen på mobil så lär kontrollerna vara värdelösa.

Medlem

Testa, ja. Det är väl så långt som det kommer att gå.

Medlem

Vet inte hur många mobilspel jag provat i 5 min sen aldrig startat igen. Lär inte bli annorlunda med Immortal.

Medlem

Tänk att vara så upprörd över ett mobilspel som flera i denna tråden är. Själv ser jag fram emot att se hur ett Diablo på mobil kommer kännas att spela.

Medlem

De har alltså inte tagit åt sig alls av kritiken...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

ndr
Medlem

Jag kommer ge det en chans men börjar jag se massa paywalls blir det avinstallation direkt.

Ser framför mig popups med:
"Buy identify scrolls for $9,99"
"Buy magic dust for $19,99"

Om det är ett auto-run spel med "energy" och en jävla massa väntetider så hoppas jag spelet blir en rejäl flopp.

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tänk att vara så upprörd över ett mobilspel som flera i denna tråden är. Själv ser jag fram emot att se hur ett Diablo på mobil kommer kännas att spela.

Som det andra spelet som detta bygger på, så du kan testa redan nu.

Medlem

så dom visste och gjorde medvetet ett spel som inte kommer tilltala den stora hardcore publiken alltså? hur fan tänkte dom där..

Inaktiv

När smarttelefonerna gjorde sitt intåg på marknaden så trodde jag att det skulle bli den nya innovativa spelplattformen som skulle ersätta GameBoy och PSP. Jag såg även fram emot spel liknande Civilization, Pirates, HOMM3 och Fallout som jag trodde skulle passa helt fantastiskt bra i bärbart format med touchskärm.

Men 12 år senare så är det mest bara rent skräp som har skapats för mobila marknaden. Candy Crush, Bubble Witch Saga, Clash of Clans och allt vad dyngan heter är de populäraste spelen. Har det kommit någon titel som har namnet gemensamt med PC versionen så har det varit en enormt nerdummad variant.
Förutom att spelen är oerhört simpla och endast är avsedda att spela någon minut då och då så är det sprängfyllda med microtransactions och ofta av sorten "P2W".

Sedan blir Blizzard förvånade över PC-spelarnas reaktioner när nästa spel i deras kanske tyngsta spelserie endast släpps som mobilspel.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

så dom visste och gjorde medvetet ett spel som inte kommer tilltala den stora hardcore publiken alltså? hur fan tänkte dom där..

För att bredda sig såklart?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

så dom visste och gjorde medvetet ett spel som inte kommer tilltala den stora hardcore publiken alltså? hur fan tänkte dom där..

Försöka göra en enkel cash grab ifrån mainstream massan?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Kommer inte ens använda en tång för att hålla tången, tillhör inte smartphone eran som många andra här inne överhuvudtaget. ^_^

Avstängd
Skrivet av anon_1418:

Kommer inte ens använda en tång för att hålla tången, tillhör inte smartphone eran som många andra här inne överhuvudtaget. ^_^

Samma här. Iaf vad berör spelande: sånt gör man på konsol eller dator, punkt slut! Åtminstone har man minst rätt att klaga på mobilspel och deras P2W: de har inget annat att erbjuda för de är mobilspel, punkt slut igen!

Givet att investera mer i deras aktie lagom till releasen samt innan Diablo 4 annonseringen på Blizzcon. Mums!

Medlem

Sannolikheten att jag provar spela på mobilen är lika stor som att jag skulle prova spela på brödrosten. Varför skulle jag lägga nästan 20k på en dator pch 5k på en ps4pro för att slösa tid på att spela på mobilen? Hur dom fått någon enda människa att spela spel på en mobil måste ses som ett historiskt underverk. Den här logiken får mig att tappa tron på vår art.

Medlem

Slutet på Subverse-trailern

Medlem
Skrivet av eld:

Ibland är det bäst att inte säga något alls.

Diablo II <3


signatur

Nämen!

Skrivet av RachelW:

Sannolikheten att jag provar spela på mobilen är lika stor som att jag skulle prova spela på brödrosten. Varför skulle jag lägga nästan 20k på en dator pch 5k på en ps4pro för att slösa tid på att spela på mobilen? Hur dom fått någon enda människa att spela spel på en mobil måste ses som ett historiskt underverk. Den här logiken får mig att tappa tron på vår art.

Lite mer än 60 % av jordens befolkning bor i Asien. Att en arg logisk svensk brödrost-kille inte spelar mobilspel är inte avgörande i deras analys av intäkter.

ndr
Medlem
Skrivet av anon_319742:

När smarttelefonerna gjorde sitt intåg på marknaden så trodde jag att det skulle bli den nya innovativa spelplattformen som skulle ersätta GameBoy och PSP. Jag såg även fram emot spel liknande Civilization, Pirates, HOMM3 och Fallout som jag trodde skulle passa helt fantastiskt bra i bärbart format med touchskärm.

Men 12 år senare så är det mest bara rent skräp som har skapats för mobila marknaden. Candy Crush, Bubble Witch Saga, Clash of Clans och allt vad dyngan heter är de populäraste spelen. Har det kommit någon titel som har namnet gemensamt med PC versionen så har det varit en enormt nerdummad variant.
Förutom att spelen är oerhört simpla och endast är avsedda att spela någon minut då och då så är det sprängfyllda med microtransactions och ofta av sorten "P2W".

Sedan blir Blizzard förvånade över PC-spelarnas reaktioner när nästa spel i deras kanske tyngsta spelserie endast släpps som mobilspel.

Håller med. Finns dock några bra guldklimpar som Civilization 6 ,Roller coaster tycoon classic, prison architect och grim valor.. alla passar skit bra till iPad.

phi
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

så dom visste och gjorde medvetet ett spel som inte kommer tilltala den stora hardcore publiken alltså? hur fan tänkte dom där..

Precis på samma sätt som de tänkte med alla sina spel de senaste 10 åren. Den stora hardcore-publiken är tyvärr pytteliten jämfört med den gigantiska causal-publiken.

Medlem

Klart jag kommer prova, jag är bara löjligt rädd att besvikelsen snarast kommer komma i form av dessa jäkla mikrotransaktioner som förgiftar mobilspelsbranschen just nu. Vore det inte för den oron så kan jag hålla med honom, alla spel är inte för alla, och dem ska självklart kunna pröva ett nytt format på ett befintligt franchise.

Blir det bra så är ju alla vinnare, och ifall det visar sig vara något girigt hopkok på ett kärt känt namn kommer jag verbalt kapa dem vid fotknölarna.

Medlem

@Jeehao: Jag har full förståelse för att fansen blev besvikna under Blizzcon, herrejösses vilken miss där...borde visat det på E3 eller nåt. Däremot tycker jag att Crusader of Light mer liknar en WoW-klon än en Diablo-dito. Visst, kontrollerna är väldigt lika, men det verkar vara den vanligaste varianten för den typen av spel. Tänk på begränsningarna i hur du håller en platta/mobil och vilka alternativ man då har för UI:t.

12
Skriv svar