Skull & Bones försenas igen

Robot
Skull & Bones försenas igen

Tre andra, oannonserade spel hinner före.

#e3, #skull-and-bones, #ubisoft


Medlem

Ett av få spel jag faktiskt ser fram emot, AC:BF sjöstrider & pirat tema gjorde spelet dryga 200% bättre, så jäkla bra det var. Vågar dock inte hoppa på något hype-tåg, då jag, av det jag läst om spelet, är rädd att det blir någon slags co-op/mmo pvp sörja av det hela istället för ett nytt "Sid Meier's Pirates!" som jag hoppades på från början.

Däremot är jag glad att vissa spelutvecklare har tagit åt sig kritiken om över alla buggiga, innehållslösa spel som släpps i förtid och nu istället skjuter på släppen och putsar sina spel tills de är klara.

Medlem

De behöver bara tid att lägga in alla mikrotransaktioner, repetitiva fetchquests och ta bort allt bra som de kan sedan sälja som dyra DLCn, så oroa er inte ;).

Skribent
Skrivet av Chomag:

Ett av få spel jag faktiskt ser fram emot, AC:BF sjöstrider & pirat tema gjorde spelet dryga 200% bättre, så jäkla bra det var. Vågar dock inte hoppa på något hype-tåg, då jag, av det jag läst om spelet, är rädd att det blir någon slags co-op/mmo pvp sörja av det hela istället för ett nytt "Sid Meier's Pirates!" som jag hoppades på från början.

Däremot är jag glad att vissa spelutvecklare har tagit åt sig kritiken om över alla buggiga, innehållslösa spel som släpps i förtid och nu istället skjuter på släppen och putsar sina spel tills de är klara.

Det var väl alltid inriktat mot online och PVP? Håller med att AC:BF var awesome, det var i princip Pirates! för nya generationen

Känns som Ubisoft är en av de få stora spelföretagen som gör saker rätt just nu. Är imponerad över hur mycket de lyssnat på spelarna vad gällande både Rainbow Six och For Honour. De kör visserligen på med sina serier, men det mest har varit stabila upplevelser när det släppts. De verkar ha lärt sig sedan röran med AC: Unity.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johlor:

Det var väl alltid inriktat mot online och PVP? Håller med att AC:BF var awesome, det var i princip Pirates! för nya generationen

Agreed! Kunde bara hoppas de hade lite SP också, eller i alla fall någon typ av icke-combat del, där man i tredje-persons vy kunde gå i land vid olika harbors och snacka med folk och köpa grejer, reparera skeppet, gå på krogen och slåss och utmana folk och värva ny medlemmar. Lite mer interaktivt. Antar att det nu blir så via en meny medans man är på skeppet liksom.

Medlem

Bättre det blir försenat än att släppas i halvtaskigt skick. Det behöver ju dock inte betyda att det kommer släppas i bra skick pga detta, men chanserna ökar ju. Detta spel är för övrigt ett av de spel jag ser fram emot mest för tillfället.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Gnällkuk
Skrivet av Espresso_Bengt:

Agreed! Kunde bara hoppas de hade lite SP också, eller i alla fall någon typ av icke-combat del, där man i tredje-persons vy kunde gå i land vid olika harbors och snacka med folk och köpa grejer, reparera skeppet, gå på krogen och slåss och utmana folk och värva ny medlemmar. Lite mer interaktivt. Antar att det nu blir så via en meny medans man är på skeppet liksom.

Så, Sea of Thieves?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Så, Sea of Thieves?

Det är så mycket sämre än vad detta kommer bli. Ifall dom gjorde det bra skulle dom göra det PS exklusivt med. Sea if thieves är väl dessutom inget rpg?

Jag är glad att dom väntar, det betyder att dom putsar på storyn och det kommer säkerligen slå Cyberpunk.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Så world of warships med pirat-tema?


signatur

Skitfiske

Gnällkuk
Skrivet av breahl:

Det är så mycket sämre än vad detta kommer bli. Ifall dom gjorde det bra skulle dom göra det PS exklusivt med. Sea if thieves är väl dessutom inget rpg?

Jag är glad att dom väntar, det betyder att dom putsar på storyn och det kommer säkerligen slå Cyberpunk.

Vilket är sämre av de två menar du? Vad exakt är fördelen med att det skulle vara exklusivt, hur gynnar det spelets polish?
Nej, SoT är mer sandbox men i princip det som efterfrågades går ju att göra i SoT.

Sen kan ingen uttala sig om spelets kvalité, att det tar lång tid behöver inte betyda ett jota idag. Det kan lika gärna vara så att man scrappat delar av spelet och börjat om eller liknande. Annars håller jag med dig, väntar hellre ett år extra och får ett färdigt spel än att få de halvtrasiga spel som ofta är AAA-spel idag.

Oj, en story som ska slå Cyberpunk? Det låter som något det! Vad baserar du det på?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av trickeh2k:

Så, Sea of Thieves?

Hade det inte varit i Minecraft/Fortnite grafikstil så ja! Men också för att jag bara äger PS4

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Så world of warships med pirat-tema?

Njae, mer som AC 4 Black Flag, fast mer fokus på skeppen.

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Vilket är sämre av de två menar du? Vad exakt är fördelen med att det skulle vara exklusivt, hur gynnar det spelets polish?
Nej, SoT är mer sandbox men i princip det som efterfrågades går ju att göra i SoT.

Sen kan ingen uttala sig om spelets kvalité, att det tar lång tid behöver inte betyda ett jota idag. Det kan lika gärna vara så att man scrappat delar av spelet och börjat om eller liknande. Annars håller jag med dig, väntar hellre ett år extra och får ett färdigt spel än att få de halvtrasiga spel som ofta är AAA-spel idag.

Oj, en story som ska slå Cyberpunk? Det låter som något det! Vad baserar du det på?

Om det är exklusivt kan det krämas ur extra till konsolen, se bara God of war och Horizon zero dawn, fantastisk grafik i dessa två och man har krämat ur allt som går till PS4. Nästa år kanske vi snackar PS5 och då blir det ännu bättre grafik.

Ubisoft är bra på att göra spel med bra story, bara att kolla på alla Assassin's Creed dom gjort. Jag är övertygad om att det blir ett bra singleplayer av detta. Nu vet jag att dom även ska fokusera på multiplayer och kriga mot varandra osv men det behöver man inte bry sig om.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Johlor:

Jag håller med dig ang Ubisoft. Efter debaclet med AC:Unity & Watch Dogs så har de varit inne en lång uppgående spiral sedan dess. De tog verkligen åt sig av kritiken på ett positivt sätt och förtjänar att framhållas som ett bra exempel bland de stora spelhusen. De senaste spelen från just Ubisoft jag spelat är nog de som sticker ut mest på ett positivt sätt bland de likriktade och (i mitt tycke) rätt trista AAA+ spelen som släpps idag.

1
Skriv svar