Red Dead Redemption 2-försäljningen går trögt (i Rockstar-mått mätt)

Medlem

Fantastiskt bra spel från början till slut, så jäkla bra slut som gör 1:an mer speciell när man kör om det. Dutch är en fantastisk karaktär och likaså Arthur Morgan.

Medlem
Skrivet av zumo:

Alltså jag hatar när folk menar att styrningen är "förjävlig" rdr 2.
Jävla noobs.
Lär er hantera en jävla handkontroll xD
Spelet är SEGT.Dess motorer är alla sega i sitt genomförande.
Det är meningen för att ge en realistisk känsla. Vilket det också lyckas med, imo. Samt att va fan, man kommer in styrningen kort tids nog. Det tar lite tid för en företrädelsevis PC-gamer att fatta alla "shortcuts" och hur man nyttjar kontrollern smidigt. Hålla in L2 utan vapen framme så man siktar på looten, hålla in Trekant för att loota alla kroppar som ligger nära varandra, och dylika saker som förenklar upplevelsen.
Det kommer vara EXAKT likadant på dator, samma sega motor, samma FPS etc etc.
Så tillvida de som grinar ihjäl sig ist för att bara klippa en jävla PS4 elr ngt, inte har en två 2080ti på lager, så kmr nog vederbörande få nöja sig med 30 fps )))))))))))))))))))))))))))

Så omoget. Det är som att säga till personer som är vana med att äta med kniv och gaffel "så ni fixar inte ätpinnar? jävla noobs, lär er det".

Ovanpå detta finner jag det nästan inpå tragikomiskt att du tycker att "Hålla in L2 utan vapen framme så man siktar på looten, hålla in Trekant för att loota alla kroppar som ligger nära varandra" är saker "som förenklar upplevelsen", som att det skulle vara smidigt, speciellt när ni har två riktningsspakar - en för höger/vänster och en för upp/ned - för att träffa rätt... Jag antar att "smidigt" är relativt, beroende på om man har vant sig vid den hemska handkontrollsupplevelsen eller inte. Jag är t ex van att peka på loot och trycka t ex E för att loota, utan att hålla inne extra knapp och oberoende på om vapnen är framme eller inte. (Sedan om den lootar all loot inom en viss radie eller inte har mer med spelets inställning att göra än kontrollerna.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

SJälv väntar jag på PC versionen... varför ska jag köpa spelet till en föråldrad konsoll.

Flakmonkey

Inte direkt förvånande då RDR2 har en betydligt mindre målgrupp än GTA. GTA är mer lättillgängligt och roligare, inte bättre (nödvändigtvis) utan roligare vilket såklart är helt okej eftersom RDR2 har ett medvetet lägre tempo och mindre galenskaper. Det är ju många "hardcore" gamers som ledsnar på RDR2 eftersom det händer för lite och vad ska då "casuals" som kanske inte har lika många timmar att plöja ner i spelandet ska tycka?

Sen går det ju inte heller att komma ifrån skillnaden i varumärket. Alla vet vad Grand Theft Auto är, många gillar det kanske inte men det spelar mindre roll så länge det är på allas läppar. Red Dead Redemption är stort bland de som följer gamingvärlden men det är inte ett kulturfenomen som GTA faktiskt är.

Medlem

@conthox: Jo exakt och allt jag hörde där var : "Jag är färsk som fan? Jag klarar inte av att hantera ett spel som inte är "overkligt" snabbt, där han tp:ar mellan kropparna så fort jag håller Trekant. Man borde egentligen kunna spela med mus!? Det är ju NÄSTAN som om spelets intention är attt vara realistisk och långsamt, med filmatisk upplevelse som ledade ord :OOOOOOOOO???!!! JA FATTA INTÄ NOTT vadå HÅLL trekant?! VAPNET ÖR JU FRAMME !!?!? Vadåå sikta L2 och dra lite lätt på RS mot närliggande saker för att byta focus. DÄ TA JUUUUUUUU TID!????? VADÅ TA DÄN DÄR DÅÅÅÅÅ ?
JAAA dä intä lättt ällä nä man ä van o ba hål ctrl och presss looot in PoE Diablo Wow and the real shit. JÄVLA SKIT SPEL!!!!! "
Sådär låten kritiken för mig av såväl kritiska polare osv.

För att förkorta, Press LB once (weapons away), Hold LT, flick RS left or right to switch focus. Press () to grab the item.
Dödad häst. Jobbigt att hitta rätt på sadlebag, då hold LT, flick RS to the right focus, and loot.
Får låta hur oförskämd som helst, men kan man inte hantera ovanstående förklaring bör man per omgående skaffa sig en Dreamcast och stanna där.

Min poäng är att hos en rad "#¤"#¤%" låter det som misstag som kan patchas att spelets fysik osv är så pass långsam.
Som att det är pga att det används handkontroller, eller för att konsolerna inte orkar.
Medans folk ej fattar hur starkt och krävande detta spel kommer vara, om de tyckte de hade problem att få upp GTA 5 i 4K i 60 fps såååååååååååååå GL guys köra RDR 2 i hög upplösning, maxad grafik etc. På sin höjd 1080p,30- 60 fps I guess. Och då ska det vara grejer under huven.
Jag hade GTA 5 till Xbox 360, Xbox One, PC. Så har en hyfsad koll på hur de flytit med ett 1080 och 7700k 32gb ram.1

Avstängd

Kolla RDR 2 tråden här hur stor den är så ser ni vilket bra spel det är. Inget annat spel kommer upp i den nivån. Så käften nu alla som är emot kontrollerna.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Gen:

Köper det på PC då det såg slafsigt ut på PS4 Pro.

Ser jävligt bra ut på en pro, att den sedan låter som en jetmotor är en annan femma.

Medlem

Orka klaga på kontrollerna, värsta som finns är spel med noll vikt eller känsla om det nu är något som spelet förväntas ha. Ser, känns och blir så mkt mer realistiskt med tyngd, vilket gäller bilar med.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kolla RDR 2 tråden här hur stor den är så ser ni vilket bra spel det är. Inget annat spel kommer upp i den nivån. Så käften nu alla som är emot kontrollerna.

Tack min vän!

Jag hoppas på PC-Släpp som många andra. Men jag älskar spelet på konsol iaf. Gillar man inte långsamt berättande, drama, försök till realism där "kontrollen" är en del av det "sega" inlärandet. Då är det nog onödigt köp. Men man missar en bra berättelse och stor värld med MASSOR att göra. Man blir inte rallyförare bara för att man har körkort. Det är ytterst små finkänsliga kontroller och rörelser för att inte göra nybörjarmisstag.

Detta är inte ngt egentligt actionspel. Men det innehåller actionelement.
Berättelsen, "vännerna" i spelet, världen, de många sidoberättelserna och allt annat småpyssel som fiske, jakt, ridutmaningar, skjututmaningar, realistiska affärer med varor från tiden, rån, mord, dueller, olika "klaner", samlande, tokroliga sidohändelser och upptäckarlusta det är spelet. Och då har jag glömt att nämna.......

Medlem
Skrivet av heady89:

Ser jävligt bra ut på en pro, att den sedan låter som en jetmotor är en annan femma.

Xbox one X har prestandamässigt bäst resultat i riktiga tester. Noll fanboy!

Medlem
Skrivet av breahl:

Kolla RDR 2 tråden här hur stor den är så ser ni vilket bra spel det är. Inget annat spel kommer upp i den nivån. Så käften nu alla som är emot kontrollerna.

Vad har spelets popularitet att göra med min åsikt om spelet? Kontrollen ÄR inte bra i MITT tycke. Om du och 25 miljoner andra tycker tvärtom ändrar inte min upplevelse av spelet. Alla behöver inte älska ett spel bara för att det är populärt och välgjort, ibland så passar det bara inte alla personer ändå.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Vad har spelets popularitet att göra med min åsikt om spelet? Kontrollen ÄR inte bra i MITT tycke. Om du och 25 miljoner andra tycker tvärtom ändrar inte min upplevelse av spelet. Alla behöver inte älska ett spel bara för att det är populärt och välgjort, ibland så passar det bara inte alla personer ändå.

Helt rätt. Därför får man skapa sin egen uppfattning om vad man VILL spela. Man kan bara ta beslut utifrån sitt eget tyckande.
Leta sin info om spelet, gärna provspela innan köp om möjligt. Lyssna på de som brukar ha samma åsikter. m.m

Det är bara viktigt att förklara att detta tycker JAG.

Gen
Medlem
Skrivet av heady89:

Ser jävligt bra ut på en pro, att den sedan låter som en jetmotor är en annan femma.

Intressant, tyckte "4K" såg ut som 1080p. Allt längre bort än 5 meter såg väldigt suddigt ut.
God of War däremot är ett spel som ser sinnessjukt bra ut på en Pro.

Medlem
Skrivet av conthox:

Så omoget. Det är som att säga till personer som är vana med att äta med kniv och gaffel "så ni fixar inte ätpinnar? jävla noobs, lär er det".

Ovanpå detta finner jag det nästan inpå tragikomiskt att du tycker att "Hålla in L2 utan vapen framme så man siktar på looten, hålla in Trekant för att loota alla kroppar som ligger nära varandra" är saker "som förenklar upplevelsen", som att det skulle vara smidigt, speciellt när ni har två riktningsspakar - en för höger/vänster och en för upp/ned - för att träffa rätt... Jag antar att "smidigt" är relativt, beroende på om man har vant sig vid den hemska handkontrollsupplevelsen eller inte. Jag är t ex van att peka på loot och trycka t ex E för att loota, utan att hålla inne extra knapp och oberoende på om vapnen är framme eller inte. (Sedan om den lootar all loot inom en viss radie eller inte har mer med spelets inställning att göra än kontrollerna.)

Har inget problem med att spela spel på konsol, vissa typer av spel föredrar jag på konsol eller rättare sagt med en kontroller. Men när det kommer till att vara precis med att sikta och framförallt behöva vara snabb på att sikta så är en handkontroller inte rolig och göra med.

Sen om man ska vara petig över kontrollerna så tror jag att de mer eller mindre kopierade RDR1 kontroller och det schemat är inte helt modernt. Sen så då jag har spelat det på PS4 så kommer jag inte skaffa det till PC oavsett, jag gillade spelet, men orkar inte spela igenom det igen och med tanke på hur dåligt deras onlineläge är så hoppar jag över det :).

Medlem
Skrivet av zumo:

en massa gojja

Jag vet inte om du är full eller något, men jag har inte med ett enda ord nämnt saker som realism, tröghet eller fysik. Jag nämnde heller inte grafik, upplösning, FPS eller ljud.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av DrDoom:

Vad har spelets popularitet att göra med min åsikt om spelet? Kontrollen ÄR inte bra i MITT tycke. Om du och 25 miljoner andra tycker tvärtom ändrar inte min upplevelse av spelet. Alla behöver inte älska ett spel bara för att det är populärt och välgjort, ibland så passar det bara inte alla personer ändå.

I så fall gillar du inte bra spel, det är allt jag har att säga.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av nils45:

Bra. En PC version ute desto snabbare.

Det är väl just det alla (som inte köpt redan) väntar på?

Medlem
Skrivet av conthox:

Så omoget. Det är som att säga till personer som är vana med att äta med kniv och gaffel "så ni fixar inte ätpinnar? jävla noobs, lär er det".

Ovanpå detta finner jag det nästan inpå tragikomiskt att du tycker att "Hålla in L2 utan vapen framme så man siktar på looten, hålla in Trekant för att loota alla kroppar som ligger nära varandra" är saker "som förenklar upplevelsen", som att det skulle vara smidigt, speciellt när ni har två riktningsspakar - en för höger/vänster och en för upp/ned - för att träffa rätt... Jag antar att "smidigt" är relativt, beroende på om man har vant sig vid den hemska handkontrollsupplevelsen eller inte. Jag är t ex van att peka på loot och trycka t ex E för att loota, utan att hålla inne extra knapp och oberoende på om vapnen är framme eller inte. (Sedan om den lootar all loot inom en viss radie eller inte har mer med spelets inställning att göra än kontrollerna.)

Tillåt mig gapskratta.
Allt handlar om vana. Vad man spelar. Och man kan ju med arslet märka att du främst spelar WoW, PoE, Diablo osv osv osv osv.
För se på fan, t.om på PC i en drös titlar, behöver du hålla Alt, för highlight, shortcuts till quick loot osv osv. Saker att ha reda på, som om man inte brukar dessa, försämrar upplevelsen. Och det är absolut inte ovanligt i fps titlar att det är snarlikt lootsystem som i RDR 2. Oavsett kontroller. Men då kommer väl reliker som dig sj och gnäller om dåliga konsoler, dåliga kontroller, dålig fysik, dålig optimering bla bla bla bla bla bla. Stanna i WoW plz.
Vad är det som är så hemskt med handkontrolls-upplevelsen menar du om inte segheten i sig? Som blivit lite av ett fenomen bland certain peepz att klaga på? Då man förmodligen föredrar en mer arkadig, snabbare och smidig fysik, och motor. Och är jävligt inrutad i sina Battle royales och MMO:s och what not.

Jag har ex av alla jävla konsoler som kan tänkas, och flera datorer som brukas i olika scenarion.
Jag spelat varenda nämnvärd titel mellan himmel och jord senaste två decennierna.
Jag har då inte minsta problem att adapt mellan set-ups.
Faktum är att jag som spelar främst SP-baserade spel, nyttjar flitigt mina handkontrollers till spel på PC.
Exempelvis The Witcher 3, Assassins Creed Origins, Kingdom Come Delieverance etc etc etc.
Så bara för att du är som en 90 åring på att lära dig, betyder ju högst troligen inte att det är spelet det är fel på, game of the year kandidat som det är.

Medlem
Skrivet av zumo:

Tillåt mig gapskratta.
Allt handlar om vana. Vad man spelar. Och man kan ju med arslet märka att du främst spelar WoW, PoE, Diablo osv osv osv osv.
För se på fan, t.om på PC i en drös titlar, behöver du hålla Alt, för highlight, shortcuts till quick loot osv osv. Saker att ha reda på, som om man inte brukar dessa, försämrar upplevelsen. Och det är absolut inte ovanligt i fps titlar att det är snarlikt lootsystem som i RDR 2. Oavsett kontroller. Men då kommer väl reliker som dig sj och gnäller om dåliga konsoler, dåliga kontroller, dålig fysik, dålig optimering bla bla bla bla bla bla. Stanna i WoW plz.
Vad är det som är så hemskt med handkontrolls-upplevelsen menar du om inte segheten i sig? Som blivit lite av ett fenomen bland certain peepz att klaga på? Då man förmodligen föredrar en mer arkadig, snabbare och smidig fysik, och motor. Och är jävligt inrutad i sina Battle royales och MMO:s och what not.

Jag har ex av alla jävla konsoler som kan tänkas, och flera datorer som brukas i olika scenarion.
Jag spelat varenda nämnvärd titel mellan himmel och jord senaste två decennierna.
Jag har då inte minsta problem att adapt mellan set-ups.
Faktum är att jag som spelar främst SP-baserade spel, nyttjar flitigt mina handkontrollers till spel på PC.
Exempelvis The Witcher 3, Assassins Creed Origins, Kingdom Come Delieverance etc etc etc.
Så bara för att du är som en 90 åring på att lära dig, betyder ju högst troligen inte att det är spelet det är fel på, game of the year kandidat som det är.

Att det handlar om vana är delvis korrekt, men mycket handlar om andra saker också. T ex hur man gillar att karaktären rör sig för att kompensera den sämre precisionen. Auto aim, auto look/lock at target i allt från combat för att man skall träffa lättare till att karaktären tenderar att välja stegen som är precis bredvid istället för att hoppa ned från avsatsen eller gå förbi för att man skulle vidare i rummet. Vet inte hur många gånger jag har tampats med det i t ex AC: Odyssey; att hon går upp för en stege som man precis har gått ned för bara för att man inte har kameran i rätt vinkel och styrnings-motorn låser på stegen för att "underlätta". Eller att hon inte hoppar ned från andra våningen som man vill, utan hoppar över till väggen mitt emot bara för att spelet vill "hjälpa" mig att inte trilla ned. Att med lätthet kunna titta åt alla håll, även samtidigt när man springer. Hur smidigt är det att springa rakt fram samtidigt som man ser sig om, både åt sidorna, bakåt och upp/ned på handkontroll? High-light på loot är väl knappast samma sak som att behöva trycka ned den för att loota? Sedan är tangentens funktion oftast inte beroende på andra tangenter och/eller om vapen är framme eller ej.

Summa summarium så handlar det alltså mycket mer om smak och åsikt om helhetsupplevelsen än att lära sig och att vänja sig.

(PS. Det vore trevligt med lite vänligare ton i inlägget.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av conthox:

Att det handlar om vana är delvis korrekt, men mycket handlar om andra saker också. T ex hur man gillar att karaktären rör sig för att kompensera den sämre precisionen. Auto aim, auto look/lock at target i allt från combat för att man skall träffa lättare till att karaktären tenderar att välja stegen som är precis bredvid istället för att hoppa ned från avsatsen eller gå förbi för att man skulle vidare i rummet. Vet inte hur många gånger jag har tampats med det i t ex AC: Odyssey; att hon går upp för en stege som man precis har gått ned för bara för att man inte har kameran i rätt vinkel och styrnings-motorn låser på stegen för att "underlätta". Eller att hon inte hoppar ned från andra våningen som man vill, utan hoppar över till väggen mitt emot bara för att spelet vill "hjälpa" mig att inte trilla ned. Att med lätthet kunna titta åt alla håll, även samtidigt när man springer. Hur smidigt är det att springa rakt fram samtidigt som man ser sig om, både åt sidorna, bakåt och upp/ned på handkontroll? High-light på loot är väl knappast samma sak som att behöva trycka ned den för att loota? Sedan är tangentens funktion oftast inte beroende på andra tangenter och/eller om vapen är framme eller ej.

Summa summarium så handlar det alltså mycket mer om smak och åsikt om helhetsupplevelsen än att lära sig och att vänja sig.

(PS. Det vore trevligt med lite vänligare ton i inlägget.)

Hade det varit lättare att spel med mus och tangentbord i AC Odyssey enligt dig? Bara en nyfiken fråga.

Jag har spelat igenom det med new game+ så har spelat det rätt många timmar. Jag skulle säga att det spelet är lättare med handkontroll.

Har även spelat red dead 2 tre gånger och skulle säga att det är enklare med handkontroll då man lärt sig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Hade det varit lättare att spel med mus och tangentbord i AC Odyssey enligt dig? Bara en nyfiken fråga.

Jag har spelat igenom det med new game+ så har spelat det rätt många timmar. Jag skulle säga att det spelet är lättare med handkontroll.

Har även spelat red dead 2 tre gånger och skulle säga att det är enklare med handkontroll då man lärt sig.

Nja. Jag spelar med tangentbord och mus, men eftersom att jag inte har spelat med handkontroll så kan jag inte jämföra med mer än andra spel som inte har samma handkontrollsanpassad kontroll/styrning/etc. Problemet är, vilket är anledningen att jag klagar, är att även jag drabbas av de handkontrollsanpassningar som utvecklaren inför. Det är det som gör att jag helst ser att spelen antingen utvecklas till dator med tangentbord och mus först och sedan handkontrollanpassas, eller att det sker utveckling av båda samtidigt. Nu så gör dom spelen "med konsoler i åtanke" och då finns problemen som jag nämnt ovan samt flera.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av conthox:

Nja. Jag spelar med tangentbord och mus, men eftersom att jag inte har spelat med handkontroll så kan jag inte jämföra med mer än andra spel som inte har samma handkontrollsanpassad kontroll/styrning/etc. Problemet är, vilket är anledningen att jag klagar, är att även jag drabbas av de handkontrollsanpassningar som utvecklaren inför. Det är det som gör att jag helst ser att spelen antingen utvecklas till dator med tangentbord och mus först och sedan handkontrollanpassas, eller att det sker utveckling av båda samtidigt. Nu så gör dom spelen "med konsoler i åtanke" och då finns problemen som jag nämnt ovan samt flera.

Alla Assassin's Creed är ju dock anpassade till handkontroll och jag minns då jag spelade 1:an till 4:an innan jag hade ett PS4 så spelade jag med handkontroll till min PC.

Det är nog du som måste ändra ditt sätt att spela. Enda bra spelen att spela med mus och tangentbord är ju CS, Quake osv där man får bättre precision med musen. AC är ju hack and slash så spelar inte så stor roll med precision i dom spelen.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar