Recension – Days Gone

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Jag måste vara bakis som fan fortfarande för jag fattade inte hälften av det där:D

Hahaha! Kortfattat. Olika tycke och smak. Det händer att man tröst/stöd köper för att vara med på tåget ibland. Ett slags medlemskap via lika handlande. Jag köper tyvärr saker jag kanske inte riktigt tycker om alla gånger. Frankt. Lite sarkastisk men jag tror gemene folk delar mina tillkortakommanden ibland. Till dom. Easy. Eller så gillar man det bara. Chillar och äter mat.

Medlem

Vill ha något nytt att spela älskar singelplayerspel som tlou och rdr2 förstår att detta inte kommer upp i nivåer som de, att lägga ganska mycket pengar på något som inte är värt det ...tveksam


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av eCore:

Håller inte alls med recensionen, tycker story och gameplay är riktigt bra, och med några perks är det inte i närheten av den grindingen som beskrivs! Har vi spelat samma spel? Snart 10 timmar in och än så länge en solklar 4/5

Skrivet av grantrytare:

Är av samma åsikt. cirka 10h in i spelet & det jag sett än gillar jag.
Inget God Of War men skulle jag betygsätta det nu så blir det en 8;a .

Jag håller med er! Det är ett riktigt trevligt spel.

Jag kanske hade tyckt annorlunda om jag stött på alla de problem som nämns i FZ-recensionen och en del andra recensioner på nätet, men själv så har jag inte stött på några som helst buggar så här långt (har spelat 10 timmar hittills). Bend Studio verkar ha fixat det mesta av allt som krånglat i Day 1-patchen.

Så den versionen av spelet som finns ute nu tycker jag funkar bra. Kan ju vara bra att veta för de som tvekar på grund av tidigare buggrapporter.

Och det är väldans skoj spel måste jag säga! Jag har i alla fall väldigt svårt att lägga ifrån mig det och det brukar vara ett gott tecken. 😃

Redaktör
Skrivet av FuzioN:

Jag förstår inte hur man kan ge berättandet dåligt betyg.

Jag förstår dock ni spelade tidigare variant som uppenbarligen hade stora problem.

Jag har spelat det ca 12 timmar in. Och storyn är sjukt bra då dom ger dig bara lite i början med många frågor och jag tror helt allvarligt. Det är omöjligt ni har klarat spelet om ni givit det en recension så off. Och har ni ej klarat det? Här föll ni platt fz tyvärr.

Ni kan ej försvara er här. Ni har stressat ut en recension för andra smörj sidor gör det.

Det är därför folk kommer hit för att se en bra rättvis recension. Men ni har inte ens kommit mer än 10 procent in i spelet....

Hur kan ni avgöra dåligt berättande då?

Det är fenomenalt berättat och jag är inte ens 50% in i spelet.

Jag kan själv inte rekommendera spelet, varför badrum. Jo jag är inte klar med spelet då är jag inte värd att rekommendera precis som eran recension. Spela klart spelen istället?

Förstår inte problemet? Ni kör eran verksamhet ni styr. Men jag jobbar som kock och har en yrkeskod jag gör inte en ful tallrik och det ska vara smakrikt och gott med ett fint upplägg annars går den inte ut ur luckan. Här har ni gjort ett halvdant trött orättvist jobb.

För mig hade jag aldrig kunnat se en gäst i ögonen och säga det är såhär vi gör här.

Kör på som ni vill, men tycker ni ska fundera lite mer över erat stressade recensionsystem. Ha gärna ett 2 fas system fullvärdad recension och ett pågående. Men ni kan omöjligt på fullaste allvar ge en recension när ni inte klarat spelet ens? Det är ju rent absurt.

Jag går in här dagligen och för en gång skull blev jag riktigt besviken.

Inte för vi kommer hålla med om vad för betyg ett spel ska få, men för ni har bara gjort en ren skör lögn till recension. Om nu branschen fungerar som den gör fixa ett 2 fas recension system iaf.

Det jag klagar på är hur saker berättas ("berättandet"), inte vad som berättas ("storyn", "berättelsen"). Som när jag första gången åkte rakt in i en zombiehord, hela jävla flocken börjar jaga mig och jag kutar iväg i panik. Då - DÅ - pausar spelet och tipsar om att scouta läget innan jag visar mig för zombiehorden. Det är uselt berättande, och det är bara ett av många exempel jag upplevt. Såna saker är inte ett bra spel.


signatur
Avstängd

6 sidor med kommentarer? Det måste vara något slags rekord på en recension.

Den är välskriven i alla fall och gillar hur du ser spelet från din sida. Jag har inte spelat det ännu men tänker ge det en chans. Ni gav God of war en 5:a och det spelet gillar jag inte alls, så ska man inte lita på era betyg.

https://www.fz.se/recension/276305-recension-god-of-war


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ahh, hype for zombiespel, att ni aldrig lär er, dom flesta verkar så sjukt dåliga.

Skrivet av breahl:

6 sidor med kommentarer? Det måste vara något slags rekord på en recension.

Här är rekordet. Det är inte fel att skriva mera i den tråden heller.

https://www.fz.se/forum/trad/34492-operation-flashpoint-drago...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av FuzioN:

Jag förstår inte hur man kan ge berättandet dåligt betyg.

Jag förstår dock ni spelade tidigare variant som uppenbarligen hade stora problem.

Jag har spelat det ca 12 timmar in. Och storyn är sjukt bra då dom ger dig bara lite i början med många frågor och jag tror helt allvarligt. Det är omöjligt ni har klarat spelet om ni givit det en recension så off. Och har ni ej klarat det? Här föll ni platt fz tyvärr.

Ni kan ej försvara er här. Ni har stressat ut en recension för andra smörj sidor gör det.

Det är därför folk kommer hit för att se en bra rättvis recension. Men ni har inte ens kommit mer än 10 procent in i spelet....

Hur kan ni avgöra dåligt berättande då?

Det är fenomenalt berättat och jag är inte ens 50% in i spelet.

Jag kan själv inte rekommendera spelet, varför badrum. Jo jag är inte klar med spelet då är jag inte värd att rekommendera precis som eran recension. Spela klart spelen istället?

Förstår inte problemet? Ni kör eran verksamhet ni styr. Men jag jobbar som kock och har en yrkeskod jag gör inte en ful tallrik och det ska vara smakrikt och gott med ett fint upplägg annars går den inte ut ur luckan. Här har ni gjort ett halvdant trött orättvist jobb.

För mig hade jag aldrig kunnat se en gäst i ögonen och säga det är såhär vi gör här.

Kör på som ni vill, men tycker ni ska fundera lite mer över erat stressade recensionsystem. Ha gärna ett 2 fas system fullvärdad recension och ett pågående. Men ni kan omöjligt på fullaste allvar ge en recension när ni inte klarat spelet ens? Det är ju rent absurt.

Jag går in här dagligen och för en gång skull blev jag riktigt besviken.

Inte för vi kommer hålla med om vad för betyg ett spel ska få, men för ni har bara gjort en ren skör lögn till recension. Om nu branschen fungerar som den gör fixa ett 2 fas recension system iaf.

Förlåt så hemskt mycket men ärligt talat, lägg ned.

Jag börjar bli så otroligt less på människor som ska hoppa på (vare sig det är redaktionen eller inte) människor som har en annorlunda åsikt om ett spel (Eller något annat överlag). Är det så svårt att förstå att folk tycker och tänker olika om saker och ting?

Tomas tyckte inte om det här spelet och det är okej. Istället för att skriva att folk inte gör sitt jobb och liknande kan du väl istället bara berätta varför du inte håller med, på ett sakligt sätt, och i samma veva lägga till vad du tyckte spelet gjorde bra. Att du sedan ska börja påstå att red stressar ut en recension bara för att det ska passa i ditt narrativ om att FZ ljuger är fullständigt löjligt.

När det kommer till berättandet t ex så är det en enorm smaksak om vad man tycker om. Jag älskar Dragon Ball, och vad går det ut på? Muskulösa män som slår varandra så jäkla hårt att de förstör planeter. Knappt någon story alls, men det är så lättillgängligt och korkat att jag tycker om det ändå. Andra personer kräver något mer seriöst, och beroende på genre så funkar vissa saker bättre, och andra sämre.

Börja lära dig någonstans att folk tycker olika. Tomas är långt ifrån den enda i världen som gett det här spelet ett magert betyg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Denna tråden kommer vara en prequel på Days Gone IRL... 😁

Medlem

@FuzioN: Det är en recension.. ? Från en spelares synvinkel. Vad den personen tycker om spelet.. ?

Argast.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag förstår inte hur man kan ge berättandet dåligt betyg.

Med tanke på att spelet fått ett i stort ett rätt halvdant betyg av den samlade recensionkåren så har nog FZ.se en poäng.

Medlem

Tråden får mig att tänka på skådespelare i Star Wars som lidit, gett upp skådespelarkarriärer eller gått i självmordstankar. Notch som ruttnade och sålde Minecraft eller snubben som gjorde Fez osv. Finns något djupt motbjudande med nerd rage dessa dagar. Alldeles för många som verkar ta saker personligt pga sitt engagemang.

Bra recension om ni frågar mig och props till FZ!

Medlem
Bästa zombie spelet 2019

Efter ha spelat 20tim in i spelet, cirka 25-30% så är det en sol klar 10p i min bok. Spelet är ENORMT stort, skit många uppdrag. Ni kan enkelt räkna 100tim minst för klara ut det. Sen är det brutalt vackert Top 5 iaf på min LG Oled G7 65. Musik i spelet är bra. Storyn är också bra. Zombie horderna är skrämmande läskiga. Spel kontrollen är mycket bra "enkelt att lära" . Days Gone är det enda realistiska zombie spelet just nu då WWZ är rent skit slakta på löpande band utan ha något annat trevligt. Ni som är ute efter ett vuxen spel inom zombie genrén så är det här det rätta för er.

Det roliga är att spelet är mer populärt en Last of Us och RDR2 om det får så här mycket folk samlade på ett o samma ställe. Det roliga är att bara för någon har gett dåligt betyg och skrivit en värdelös recension så går alla bärsäkagång och tror på det utan ha själva sett ett skit utan lyssnar på någon som tydligen inte gillar den här typen av spel. Snubben Borde spela Fortnite, Call of Duty i stället.

Årets zombie spel helt klart! Hörde att Bend Studio redan planerar för en uppföljare vilket nog alla önskar. Hörde att Sony satsar stort på det här spelet. En ny Franchise

Moderator | Testpilot
Skrivet av submariner:

Efter ha spelat 20tim in i spelet, cirka 25-30% så är det en sol klar 10p i min bok. Spelet är ENORMT stort, skit många uppdrag. Ni kan enkelt räkna 100tim minst för klara ut det. Sen är det brutalt vackert Top 5 iaf på min LG Oled G7 65. Musik i spelet är bra. Storyn är också bra. Zombie horderna är skrämmande läskiga. Spel kontrollen är mycket bra "enkelt att lära" . Days Gone är det enda realistiska zombie spelet just nu då WWZ är rent skit slakta på löpande band utan ha något annat trevligt. Ni som är ute efter ett vuxen spel inom zombie genrén så är det här det rätta för er.

Det roliga är att spelet är mer populärt en Last of Us och RDR2 om det får så här mycket folk samlade på ett o samma ställe. Det roliga är att bara för någon har gett dåligt betyg och skrivit en värdelös recension så går alla bärsäkagång och tror på det utan ha själva sett ett skit utan lyssnar på någon som tydligen inte gillar den här typen av spel. Snubben Borde spela Fortnite, Call of Duty i stället.

Årets zombie spel helt klart! Hörde att Bend Studio redan planerar för en uppföljare vilket nog alla önskar. Hörde att Sony satsar stort på det här spelet. En ny Franchise

Hur är recensionen värdelös? Jo, troligen för att du inte håller med om den


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur är recensionen värdelös? Jo, troligen för att du inte håller med om den

Exakt detta! Fattar inte hur folk kan ta så illa upp av en recension!? Det är nästan så att folk blir personligt förolämpade för att det skrivs en recension av en person som inte håller med om vad du tycker.

Herregud vilka gnälliga jävlar det finns

Personligen så lägger jag exakt 0 (NOLL) vikt på en recension när det kommer till om spelet upplevs som bra eller dåligt.
Om jag mot förmodan får för mig att läsa en recension så är det för att få reda på nyckeldetaljer om vad spelet har att erbjuda.
Multiplayer? Microtransactions? Såna saker.

Vill jag bilda mig en uppfattning om spelet så koller jag på gameplay videos och streams där folk spelar spelet.

Hur jävla svårt kan det vara?

Medlem

Kommer många uppdateringar till spelet. En varannan dag nu känns det som. Så vänta tills i sommar någon gång så kanske dom flesta buggarna är borta. För själva spelet är hur bra som helst. Knappt en lungn stund har jag haft. Och jag vet inte vad bugg fixarna göra igentligen. För jag har hela tiden fått små buggar som igentligen inte stör. Förutom i helgen då fick jag starta om spelet en gång. Inte fler buggar en i många andra spel jag spelat men om man jämför med tex Uncharted spelen så är det mycket små onödiga buggar. Som den värsta jag haft då stod 2 personer i varandra och pratade. Sen gick dom därifrån men deras röster var kvar och fortsatte diskutera endå.

Skribent
Skrivet av submariner:

Efter ha spelat 20tim in i spelet, cirka 25-30% så är det en sol klar 10p i min bok. Spelet är ENORMT stort, skit många uppdrag. Ni kan enkelt räkna 100tim minst för klara ut det. Sen är det brutalt vackert Top 5 iaf på min LG Oled G7 65. Musik i spelet är bra. Storyn är också bra. Zombie horderna är skrämmande läskiga. Spel kontrollen är mycket bra "enkelt att lära" . Days Gone är det enda realistiska zombie spelet just nu då WWZ är rent skit slakta på löpande band utan ha något annat trevligt. Ni som är ute efter ett vuxen spel inom zombie genrén så är det här det rätta för er.

Det roliga är att spelet är mer populärt en Last of Us och RDR2 om det får så här mycket folk samlade på ett o samma ställe. Det roliga är att bara för någon har gett dåligt betyg och skrivit en värdelös recension så går alla bärsäkagång och tror på det utan ha själva sett ett skit utan lyssnar på någon som tydligen inte gillar den här typen av spel. Snubben Borde spela Fortnite, Call of Duty i stället.

Årets zombie spel helt klart! Hörde att Bend Studio redan planerar för en uppföljare vilket nog alla önskar. Hörde att Sony satsar stort på det här spelet. En ny Franchise

Fast du satte väl "10p" redan innan du ens spelat det, om man får gå efter vad du skrivit tidigare i tråden. Det är lite svårt att ta dina "alla som inte tycker som jag borde spela Fortnite istället"-kommentarer på allvar. Ett tips i all vänlighet är att försöka att acceptera att inte alla gör samma analyser som du, och att det går fint att tala om vad man tycker om ett spel utan att hoppa på den som inte håller med.

Medlem

@Joakim Kilman:

Jag satte en 10p efter ha spelat det 8tim då jag börja lira en dag före relese alltså den 25april. Jag vet att alla har inte samma smak men som redaktör så måste man va neutral vilket personen inte var i det här fallet för annars hade betyget varit en 4/5.Det roliga är att alla som har lirat spelet har sagt det är grymt bra och värd ett mycket högre betyg. Har inte läst/hört någon annan klaga mer än här inne på forumet

Redaktör
Skrivet av submariner:

@Joakim Kilman:

Jag satte en 10p efter ha spelat det 8tim då jag börja lira en dag före relese alltså den 25april. Jag vet att alla har inte samma smak men som redaktör så måste man va neutral vilket personen inte var i det här fallet för annars hade betyget varit en 4/5.Det roliga är att alla som har lirat spelet har sagt det är grymt bra och värd ett mycket högre betyg. Har inte läst/hört någon annan klaga mer än här inne på forumet

Om jag hade varit neutral hade du fått ett faktablad. Recensioner och betyg är tyckande.


signatur
Skribent
Skrivet av submariner:

@Joakim Kilman:

Jag satte en 10p efter ha spelat det 8tim då jag börja lira en dag före relese alltså den 25april. Jag vet att alla har inte samma smak men som redaktör så måste man va neutral vilket personen inte var i det här fallet för annars hade betyget varit en 4/5.Det roliga är att alla som har lirat spelet har sagt det är grymt bra och värd ett mycket högre betyg. Har inte läst/hört någon annan klaga mer än här inne på forumet

Det är svårt att ha en rimlig diskussion när du kommer med antaganden som att ”alla” tycker att spelet är bra (det har fått ganska varierande betyg, vilket man enkelt kan se på metacritic), och att ett högt betyg till spelet är någon sorts ”neutral” sanning.

Medlem

Seriöst folket. Om ni inte klarar av att någon annan tycker annorlunda än er, säg det på ett konstruktivt sätt iaf. Jag fullkomligen ÄLSKAR spelet, det är en 4/5 hos mig. Tyckte recensenten annorlunda? Ja. Berör det mig? Inte det minsta. Han gjorde sitt jobb, och på ett bra sätt. Recensionen var välskriven och hade bra detaljer.

Bara acceptera att en recension (som Tomas sade är tyckande, inte fakta) kan vara annorlunda än din åsikt. Jag tyckte spelet var skitbra. Tomas tyckte inte det.

Jag ser verkligen inte problemet.


signatur

I drank what?

Avstängd

3 av 5 får det av mig efter några timmars spelande. Mycket tack vare att kontrollerna är helt efterblivna och hade säkerligen blivit bättre om Ubisoft hade gjort detta. Dom är mästare på tredjepersons-spel, finns inga som är bättre på det och kontroller. Kanske CD-projekt och Witcher 3 men dessa i Days gone var totalt under isen.

Men å andra sidan gillade jag inte kontrollerna i RDR 2 från början heller men det blev bättre efter 100 timmar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Days Gone är förlorade dagar vi aldrig får tillbaka.

Medlem

@breahl:

Du borde inte lira Tredje persons vy spel utan du bör koncentrera dig på FPS vilket majoriteten gamers föredrar då det är enklare. Tycker både rdr2 och days gone har lika grym kontroll utan enda skillnaden är att Arthur Morgan rör sig långsammare när han går då Rockstar gjorde det medvetet för att det ska se coolare ut. De enda tredje persons spel med dålig handkontroll på senare år är witcher 3 och mafia 2 då gubben endast springer när man försöker gå så där misslyckades bägge utvecklarna rejält. Annars är båda tip top.

Efter ha spelat Days Gone 92 timmar"fortfarande inte avklarat" så är de det fetaste jag spelat på åratal, bästa zombie spelet där ute just nu även bättre än last of us, walking dead som man gilla starkt men det här har man roligare med.Man får brutalt mycket spel tid för pengarna då det här är bland de 5 största spelen jag lirat någonsin. Witcher 3 tog mig 130 tim att klara ut "huvud spelet" inga dlc inräknat men tror det här kommer bräcka det.

9/10 eller en 4,5/5

Medlem

Sänkt cirka 30h so far, inte spelat ut det än. Tar det lugnt och försöker hitta allt. Lite buggar har man stött på men inget gamebreaking. Gillar spelet skarpt, har en skön feeling överlag. Tycker level pacen är riktigt bra p j man känner gubben utvecklas med nya skill points! 4/5 so far

Tråddemonen
Testpilot

Finns ett hemligt slut likt God of war hade, som gör slutet lite mer intressant.

Medlem

@FuzioN:

Håller med dig i allt!

FZ har stressat ut en recension som blev katt skit av det. Att döma ett spel efter 5-7% in i spelet är ju skratt retande sen gav de också RDR2 en 5p och då är både det här spelet och rdr ungefär samma typ av spel utom storyn/årtal. Tycker Storyn i Days Gone är sjukt intressant och väldigt bra framförd. Gillar man bra game storys så är Days Gone ett av spelet man ska lira då. Tycker storyn tilltala mig mer än Last of us och andra zombie games. Tycker de fick med allt då den delen mellan Deacon och Sarahs kärleks saga är skit bra och rör en verkligen i hjärtat. Det enda minus med spelet därav en 9/10 är buggarna i spelet vilket inte är helt borta fast uppdateringar men kanske kommer längre fram. Sen att FPS droppa under 30 då och då men det är nog konsolens problem och inte spelet. Kommer nog flyta på bättre om det släpps på ps 5.

Days Gone är årets spel än sålänge efter ha tagit en platina igår.

Spelet ser bra ut och jag älskar att det finns Hordes! Alltså många som kommer på samma Gång. Det gör att det blir coolare! Samma med world WAR Z.

Medlem

Spelar detta i snart 30 timmar eller mer o och har precis låst upp den där chicago chopper som är typ det bästa vapnet mot hordes, ska också uppgradera ammo klippet så man kan hålla mera ammo snart då blir spelet mycket roligare, det är lite segt i början innan man lvlat upp karaktären och fixat bättre vapen o bomber som sagt, då blir det lite lättare sen tackla hordes o dom tuffare fiender som inte går ner efter några skott bara.

Medlem

Jag önskar att jag lyssnat och tagit er på orden FZ..
Har precis klarat spelet nu och ENDA anledningen till att jag spelade klart det va för att jag är sjukskriven, lite också för att jag ville få ett slut på historien.
Herregud vad hände(!?!?!?!) med dialogerna?? Det är ju som värsta b-rullen. Vilka skämt till karaktärer.. Jeeeessssuuus va cheesy och cringe de va.
Och alla loadingscreens??
Spelet är ju enooooormt repetitivt. Nej, jag önskar att jag tog er på orden och aldrig köpte spelet.
Jättebra recension. Håller med på alla punkter!

Skägg.
10 Chambers

@Tharilas: Trist! Spelet har ju verkligen potential. Hoppas du mår bättre.


signatur
Skriv svar