Monster Hunter-klonen Dauntless släpps snart skarpt

Robot
Monster Hunter-klonen Dauntless släpps snart skarpt
Gnällkuk

På tal om MHW så kom det ju en ny gameplay-trailer samt info kring expansionen Iceborn i förra veckan.

Release 9:e september, med PC version "under vintern".

https://www.monsterhunter.com/world-iceborne/us/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Spelade detta mycket i vintras. Bra och välgjort spel! Däremot fanns det inte så många monster och det var inte så stor variation heller. Men man kanske skulle ta en titt nu igen och se om det kommit nåt nytt.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Spelade detta mycket i vintras. Bra och välgjort spel! Däremot fanns det inte så många monster och det var inte så stor variation heller. Men man kanske skulle ta en titt nu igen och se om det kommit nåt nytt.

Har du spelat Monster Hunter World? Om du har gjort det, hur ligger monster variationen till i jämförelse?

Medlem
Skrivet av Striva:

Har du spelat Monster Hunter World? Om du har gjort det, hur ligger monster variationen till i jämförelse?

Ja, det har blivit en hel del MH också. Variationen är desto större i MH eftersom det finns så många fler. Det är väl ca 100+ (räknat från alla spel) kontra Dauntless som har 15-20 st (kanske färre). Jag saknade de här riktigt tuffa, farliga och unika monstren i Dauntless. Det finns några undantag, men alla var så himla enkla. Verkar dock som att de lagt till svårare saker att göra nu.

Medlem

Båda spelen suger pga att man måste resa tillbaka till en huvudstad hela jävla tiden. Fuck vad jag hatar det upplägget.

Avstängd
Skrivet av Vercadi:

Båda spelen suger pga att man måste resa tillbaka till en huvudstad hela jävla tiden. Fuck vad jag hatar det upplägget.

Du menar att du av den anledningen inte tycker om spelen. MHW är ett riktigt bra spel, vilket också avspeglas i försäljningssiffrorna.

Avstängd
Skrivet av GreveGroggula:

Ja, det har blivit en hel del MH också. Variationen är desto större i MH eftersom det finns så många fler. Det är väl ca 100+ (räknat från alla spel) kontra Dauntless som har 15-20 st (kanske färre). Jag saknade de här riktigt tuffa, farliga och unika monstren i Dauntless. Det finns några undantag, men alla var så himla enkla. Verkar dock som att de lagt till svårare saker att göra nu.

100+? Det finns för tillfället 40st monster i Monster Hunter World.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

100+? Det finns för tillfället 40st monster i Monster Hunter World.

Tror han av inkluderade *alla* monster i MH spelen och inte enbart MHW.

Avstängd
Skrivet av MrPeters:

Tror han av inkluderade *alla* monster i MH spelen och inte enbart MHW.

Och det är väl inte ett särskilt bra svar på frågan om hur variationen står sig mot MHW.

Medlem

@NiceAsBice: Det var just därför jag poängterade alla spel i serien. MHUG har t.ex. 93st olika enligt wiki och World har väl en del unika för det spelet så det är nog fler än 100 om man räknar monstren från alla spel. Med en sån diger lista med antal monster är det ju enklare att uppnå en större variation även om det "bara" finns 40st i World, vilket också är mitt svar på den ursprungliga frågan. Variationen är större i World än Dauntless, enligt mig. Någon annan kanske tycker annorlunda.

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Du menar att du av den anledningen inte tycker om spelen. MHW är ett riktigt bra spel, vilket också avspeglas i försäljningssiffrorna.

Jag kan bara tala för mig själv, men antar jag måste vara med tydlig med det, nån kan ju tro att jag pratar åt någon annan.

Avstängd
Skrivet av GreveGroggula:

@NiceAsBice: Det var just därför jag poängterade alla spel i serien. MHUG har t.ex. 93st olika enligt wiki och World har väl en del unika för det spelet så det är nog fler än 100 om man räknar monstren från alla spel. Med en sån diger lista med antal monster är det ju enklare att uppnå en större variation även om det "bara" finns 40st i World, vilket också är mitt svar på den ursprungliga frågan. Variationen är större i World än Dauntless, enligt mig. Någon annan kanske tycker annorlunda.

Spelar ju ingen roll hur många som finns i andra MH-spel om jämförelsen gäller MHW och Dauntless.

1
Skriv svar